Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™

Pełna wersja: Tomb Raider
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Tak więc za dwa dni nadejdzie to na co czekają fani Lary Croft z całego świata; 20 rocznica serii. Tak, dokładnie 3 listopada będzie 20 lat od momentu kiedy każdy mógł wejść do sklepu i kupić najnowsze przygody pani archeolog.
PS: Nie będzie tutaj mowy o mobilnych portach i ten materiał nie zawiera spoilerów co do fabuły serii. Smiling
Opisy każdej gry z osobna? Nie ma problemu... no to zaczynamy:
TOMB RAIDER I (3 listopada 1996, PS1, PC, SAT, NGage)
Pierwsza część serii Tomb Raider została pierwszy raz pokazana na E3 w 1996. Zrobiła duże wrażenie możliwością eksploracji oraz rzecz jasna grafiką. Po kilku miesiącach trafiła na półki sklepowe, pierwotnie na Segę Saturn, a później na PC'ty i konsole PlayStation. Gra zdobywała świetne oceny, sprzedawała się świetnie i tak odchodząc od wątku i wkraczając do teoretyzowania można by powiedzieć, że następca tej gry - Tomb Raider II gdyby został wydany na Saturna mógłby przyczynić się do spowolnienia rychłej śmierci konsoli niebieskich. Po kilku latach doczekała się portu na konsolo-telefon Nokia NGage, a sterowanie w tej wersji jest... okropne.
Jak gra wypada dzisiaj?

Wersja na PC'ty jest dostępna w wielu miejscach, wielu składankach, ale jak wygląda pierwotna wersja, wydana w 1996? Znakomicie. 
Jak ja ją oceniam?
Świetna muzyka, świetna fabuła, sterowanie. Tak powstają klasyki. Mimo iż ta gra ma na karku 20 lat można przy niej usiąść o 20, a odejść pół doby później.
TOMB RAIDER II (15 listopada 1997, PS1, PC)
Na sequel nie trzeba było długo czekać. Dokładnie rok i 12 dni. 15 listopada 1997 trafiła do sklepów gra, która dziś jest uważana przez grupkę osób za najlepszą grę z serii, nie szukając daleko, przeze mnie (nie jest to jedyna moja ulubiona gra z serii więc czytajcie uważnie :3). W porównaniu do części pierwszej gra została pełnoprawnie wydana na systemy Windows, a nie na DOS'a. Można zauważyć minimalnie wyższą rozdzielczość tekstur, i to na co fani narzekali w poprzedniej grze; Lara posiada teraz swój rozpoznawalny warkocz. 
Tomb Raider II uzyskał jeszcze lepsze oceny, jeszcze lepiej się sprzedał, ale nie został wydany na Segę Saturn. Powodem jest "łapówka" firmy Sony, by Core Design nie stworzyło gry na system Segi, co było jednym z powodów upadku tej konsolki.
Jak gra wypada dzisiaj?
Jak Tomb Raider I, a nawet lepiej - znakomicie.
Jak ją oceniam? 
Od niej aż szkoda odchodzić! :3
TOMB RAIDER III (15 listopada 1998, PS1, PC)
Core Design kontynuowało wydawanie gier rok po drugiej. W 1998 można już było w sklepach dostać trylogię przygód Lary Croft.
Został użyty ten sam silnik co w Tomb Raider II, co zaowocowało taką samą grafiką. Mi osobiście się ta gra nie podoba. Oczywiście możecie wyrażać swoje komentarze w odpowiedziach :3.
O tej grze nie mam zbyt dobrych wspomnień... czasem sobie nawet myślę dlaczego po godzinie grania w tę grę na mojej leciwej PS1 konsola się zrestartowała... to wciąż jest dla mnie tajemnicą, raczej nie chcę się o niej zbytnio rospisywać.
TOMB RAIDER IV: The Last Revelation (24 listopada 1999, PS1, PC, DC) 
Tomb Raider The Last Revelation to najlepsza gra z "oryginalnej" serii gier o przygodach Lary Croft. Zmodyfikowany silnik, port gry na Segę Dreamcast, świetna fabuła, długi gameplay, tak właśnie stworzył się wspaniały klasyk.
Gra uzyskała najlepsze oceny ze wszystkich gier Tomb Raider wydanych na PlayStation 1, sprzedała najwięcej kopii, nie będę nawet pisał czy mi się podobała czy nie, ponieważ głupiec by to wiedział (BTW.: podobała mi się jak ktoś nie załapał, wybaczam ci ziomek ;3).
Teraz wasza kolej! Dopisujcie dalej historię Lary Croft, niech forum arhn.eu również celebruje ten jubileusz! Winking