Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™
Moja własna gra... tylko na co? - Wersja do druku

+- Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ (https://forum.arhn.eu)
+-- Dział: Allschool... (https://forum.arhn.eu/Forum-Allschool)
+--- Dział: Homebrew (https://forum.arhn.eu/Forum-Homebrew)
+--- Wątek: Moja własna gra... tylko na co? (/Temat-Moja-w%C5%82asna-gra-tylko-na-co)



Moja własna gra... tylko na co? - MediaCore'01 - 21-05-2015

Chciałbym stworzyć własną grę. Mam masę pomysłów, ale nie wiem, na jaką platformę mam ją wydać. Myślę na początku o konsolach 8- lub 16-bitowych, ale nie umiem pisać gier w ogóle, a marzy mi się taka praca. Co poradzicie? Gdzie się mogę tego nauczyć?


RE: Moja własna gra... tylko na co? - GobiPLX - 21-05-2015

(21-05-2015, 20:20)MediaCore01 napisał(a): nie umiem pisać gier w ogóleCo poradzicie?

My nic nie poradzimy. Tylko sam możesz sobie pomóc ucząc się programować.
Ale z takim podejściem pisząc na forum "chce robić gry, ale nie umiem programować. POMOCY" to jedyne co ci zostaje to Unity, lub jakieś RPG Makery...


RE: Moja własna gra... tylko na co? - Kondor - 21-05-2015

Jeśli chcesz zabrać się za robienie gier, to polecam najpierw naukę- samymi pomysłami i wybraną platformą gry nie zrobisz. Chcesz zrobić coś porządnego to jest niezbędna spora wiedza i umiejętności; chcesz zrobić prostą "grę" z ludzikiem chodzącym po planszy wystarczą kursy internetowe, (na przykład http://godzinakodowania.pl
No i odpowiedź na pytanie- z platform polecam PC, potem można wykonać port na androida lub coś innego.
Myślisz, że skoro na konsole 32/64 bitowe gry robi się ciężko, długo i w wiele osób, to konsola 8 bitowa to będzie coś łatwego? Mniejsza liczba bitów nie oznacza, że z programowania robiś się fraszka dla laika Winking


RE: Moja własna gra... tylko na co? - Fedox9 - 22-05-2015

Programowanie na starsze konsole jest dość trudne. Najlepiej jest umieć assemblera, czasem da się pisać w c, ale z tego co wiem taki kod jest wolniejszy. Ja też bardzo chciałbym pisać gry, na retro konsole także. 2 lata temu zacząłem czytać symfonię c++ (polecam), kończę czytać ją drugi raz (dla utrwalenia). Z samej symfoni nie nauczysz się jak wyświetlać grafikę na ekranie, odtwarzać dźwięki itd, nauczysz się tylko samego języka c++ z kilkoma ważnejszymi bibliotekami, później będziesz musiał znaleźć sobie jakąś bibliotekę do gier (SDLa poleca bardzo wielu ludzi, wraz z kursem lazyfoo po angielsku). Nauka języków programowania to bardzo trudna praca, tak jak pisanie gier. Jest taka strona, cpp0x.pl, są tam kursy c++, polecam ci je tylko na sprawdzenie czy ci się ten język podoba. Z nich nie nauczysz się zbyt wiele, ale przynajmniej będziesz miał jakiś pogląd na ten temat.
To tyle, mam nadzieję że pisałem w miare zrozumiale (jestem trochę nie wyspany).


RE: Moja własna gra... tylko na co? - MediaCore'01 - 22-05-2015

Mam ściągniętego Game Makera Studio, tylko nie umiem go używać :-(


RE: Moja własna gra... tylko na co? - kocdepolak - 22-05-2015

To znajdź poradnik i się naucz.


RE: Moja własna gra... tylko na co? - compiuz - 22-05-2015

To prawda, często z tego co tu oglądam pojawiają się wątki, które wręcz wyglądają na takie, na których autor chce nabić post.
Nie umiesz programować? Naucz się! Dla chcącego nic trudnego.. poco się masz wiec użalać, jeśli możesz zacząć od banalnych podstaw - powoli szerząc swoją wiedzę na ten temat. I to co dziś wydaje Ci się trudne, wręcz niewykonywalne, za pół roku sukcesywnych nauk będzie banalne. Na sam początek polecałbym Ci platformę PC, a z pewnością odradzałbym na obecną chwilę pisania pod sprzęt retro. Moim zdaniem powinieneś zacząć od np. Unity (ma darmową wersję, oraz posiada edytor, dla najpopularniejszych skryptów), jak go opanujesz przejdź do zakupu CryEngine, prostego silnika, ale oferującego wiele większe możliwości (które też zależą od twoich umiejętności). Na sam koniec sprawdź Unreal Engine, a potem po nabraniu doświadczenia zacznij tworzyć jakiś większy projekt na tym, który odpowiadał Ci najbardziej.
Co do tego twojego lamentowania o nieumiejętność korzystania z silnika - w internecie jest masa poradników społeczności, a i większość producentów posiada własne forum z oficjalnymi poradami i instrukcjami. Poszperaj.. ot tu masz jakiś przykładowy znaleziony po 5 sekundach szukania w google: http://strzelnica-konin.com/poradniki-do-gier/40298-poradnik-1-tworzenie-gier-komputerowych-w-gamemaker-studio.html


RE: Moja własna gra... tylko na co? - MediaCore'01 - 23-05-2015

OK., PC najłatwiejsze, tutoriale są na internecie. Dziękuję.


RE: Moja własna gra... tylko na co? - Jackster - 21-01-2016

Jeśli nie umiesz programować to polecam Ci to polecam ci program Buildbox.
Możesz w nim robić całkiem zadowalające gry na różne platformy bez jakiejkolwiek wiedzy (no prawie... angielski musisz znać)
Tylko ten program jest płatny... ale zawsze możesz ściągnąć wersję trial.


RE: Moja własna gra... tylko na co? - NitroXPL - 07-05-2016

(21-05-2015, 20:20)MediaCore napisał(a): Chciałbym stworzyć własną grę. Mam masę pomysłów, ale nie wiem, na jaką platformę mam ją wydać. Myślę na początku o konsolach 8- lub 16-bitowych, ale nie umiem pisać gier w ogóle, a marzy mi się taka praca. Co poradzicie? Gdzie się mogę tego nauczyć?

Coś łatwego i na 8 bitów?
BASIC jest całkiem prosty, praktycznie wszystkie 8-bitowe komputery go obsługują, a nawet możesz napisać coś na Atari 2600 w http://bataribasic.com/
Jeżeli szukasz tutoriali, to Archon ostatnio zaczął robić do BASIC'a z C64: http://arhn.eu/category/arhn-eu/po-godzinach/kurs-basic/


RE: Moja własna gra... tylko na co? - Tabis - 13-05-2016

Game Maker wydaje się naprawdę dobrym rozwiązaniem. Jest bardzo łatwy w obsłudze, a na początku nawet nie trzeba znać używanego tam języka programowania, ponieważ w bardzo łatwy i intuicyjny sposób można tworzyć gry za pomocą czegoś w rodzaju klocków, nie wiem jak to inaczej określić ;D.


RE: Moja własna gra... tylko na co? - BoomBanana - 19-05-2016

Moim zdaniem idealny będzie Klik&Play, Archon ostatnio zrobił o tym materiał.

Tapnięte moim Eldżikiem


RE: Moja własna gra... tylko na co? - draq - 31-05-2016

Zastanów się, czy chcesz umieć pisać gry, czy chcesz stworzyć grę. Jeżeli to drugie, to wystarczą choćby nawet proste narzędzia mod'owe, lub program pokroju Constructa i Clickteam Fusion. Otwórz sobie w tych programach przykładowe projekty i zobacz na czym to wszystko polega. W rpg makerze też możesz stworzyć grę nie znając języka programowania. Po prostu twórz i ucz się w miarę tworzenia Smiling.