24-11-2015, 23:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-11-2015, 21:41 przez TheNeoMatrix.)
Witam, dziś chciałbym wam opowiedzieć wam o amerykańskim karabinie automatycznym M16 w kontekście tego czym on jest i jak zachowuje się w grach. Zacznę więc od przedstawienia czym ów ta broń jest.
Karabin M16 jest podstawową bronią amerykańskiej piechoty od roku 1967, niestety pierwsze modele charakteryzowały się wysoka awaryjnością oraz małym magazynkiem, w kolejnych modelach skorygowano te błędy oraz wprowadzono magazynek 30 nabojowy (rok 1970). W roku 1994 wprowadzono skróconą wersje karabinu M16 pod nazwą M4. To tyle co do dziejów tej broni.
Broń ta stała się tak popularna z kilku powodów:
- wysoka szybkostrzelność (700 - 900 strz./min.)
- niezawodność
- lekkość
- celność
W grach ta broń jest wręcz ikoniczna, ponieważ najczęściej w strzelankach jesteśmy żołnierzem amerykańskim bądź brytyjskim więc mamy kontakt z tą bronią od samego początku gry, często aż do jej samego końca. W grach z serii Call of Duty jest to broń obecna niemalże w każdej odsłonie cyklu poczynając od pierwszego Modern Warfare, czasem zmienia się nazwa oraz drobne różnice w odrzucie i szybkostrzelności, ale w większości przypadków jest to dokładnie ta sama broń. Podobnie jest w Batllefieldzie 3. Zarówno w jednej jak i drugiej grze jest to broń która jest dostępna albo od samego początku, albo też od osiągnięcia jakiegoś niższego poziomu. (np. w Call od Duty Modern Warfare 2 można ja zdobyci poprzez osiągnięcie 4 poziomu w multiplayerze)
Trochę inaczej podchodzą do tej broni gry z cyklu GTA, poczynając od GTA III na GTA IV kończąc. Broń ta zadaje bardzo duże obrażenia, co jest lekko przesadzone i parę serii może spowodować wybuch pojazdu co nie powinno mieć miejsca (ogólnie GTA dość lekko podchodzi do realizmu broni, szczególnie gry z uniwersum 3D), jest to broń w tej grze idealna do każdej sytuacji pozwalająca szybko uporać się z kłopotami. W zależności od części zmienia się pojemność magazynka, od 30 naboi (VC, LCS) do 60 naboi (III i V - po powiększeniu magazynka). Tak samo jak w przypadku Call od Duty w niektórych częściach jest to M16 a w niektórych M4. W GTA V broń ta została zrównoważona, ale nadal jest cholernie potężna jeśli ktoś potrafi z niej porządnie strzelać (co akurat nie jest trudne).
Podsumowując, niemalże każda strzelanka dziejąca się w czasach współczesnych posiada swój karabin M16, czasem pod nazwą M4 czasem inaczej (np. w GTA V broń ta to po prostu karabinek) i każda podchodzi do tej broni troszkę inaczej, nie zawsze licząc się z faktami. Każdy wie że ta broń to po prostu legenda podobnie jak AK-47 i najważniejsza jest satysfakcja płynąca z korzystania tej broni. Bardzo często sam sięgam po tą broń bo wiem ze jest to gnat na który mogę polegać i który uratuje mi skórę i szczerze wole ją bardziej od AK-47 choć ten posiada większą siłę ognia.
Dziękuje za przeczytanie tego artykułu, jeśli znajdziesz jakieś błędy lub nieścisłości, proszę powiadom mnie o tym.
Źródła: https://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_M16
http://pl.gta.wikia.com/wiki/M16
http://pl.gta.wikia.com/wiki/M4
http://pl.callofduty.wikia.com/wiki/M4A1
Karabin M16 jest podstawową bronią amerykańskiej piechoty od roku 1967, niestety pierwsze modele charakteryzowały się wysoka awaryjnością oraz małym magazynkiem, w kolejnych modelach skorygowano te błędy oraz wprowadzono magazynek 30 nabojowy (rok 1970). W roku 1994 wprowadzono skróconą wersje karabinu M16 pod nazwą M4. To tyle co do dziejów tej broni.
Broń ta stała się tak popularna z kilku powodów:
- wysoka szybkostrzelność (700 - 900 strz./min.)
- niezawodność
- lekkość
- celność
W grach ta broń jest wręcz ikoniczna, ponieważ najczęściej w strzelankach jesteśmy żołnierzem amerykańskim bądź brytyjskim więc mamy kontakt z tą bronią od samego początku gry, często aż do jej samego końca. W grach z serii Call of Duty jest to broń obecna niemalże w każdej odsłonie cyklu poczynając od pierwszego Modern Warfare, czasem zmienia się nazwa oraz drobne różnice w odrzucie i szybkostrzelności, ale w większości przypadków jest to dokładnie ta sama broń. Podobnie jest w Batllefieldzie 3. Zarówno w jednej jak i drugiej grze jest to broń która jest dostępna albo od samego początku, albo też od osiągnięcia jakiegoś niższego poziomu. (np. w Call od Duty Modern Warfare 2 można ja zdobyci poprzez osiągnięcie 4 poziomu w multiplayerze)
Trochę inaczej podchodzą do tej broni gry z cyklu GTA, poczynając od GTA III na GTA IV kończąc. Broń ta zadaje bardzo duże obrażenia, co jest lekko przesadzone i parę serii może spowodować wybuch pojazdu co nie powinno mieć miejsca (ogólnie GTA dość lekko podchodzi do realizmu broni, szczególnie gry z uniwersum 3D), jest to broń w tej grze idealna do każdej sytuacji pozwalająca szybko uporać się z kłopotami. W zależności od części zmienia się pojemność magazynka, od 30 naboi (VC, LCS) do 60 naboi (III i V - po powiększeniu magazynka). Tak samo jak w przypadku Call od Duty w niektórych częściach jest to M16 a w niektórych M4. W GTA V broń ta została zrównoważona, ale nadal jest cholernie potężna jeśli ktoś potrafi z niej porządnie strzelać (co akurat nie jest trudne).
Podsumowując, niemalże każda strzelanka dziejąca się w czasach współczesnych posiada swój karabin M16, czasem pod nazwą M4 czasem inaczej (np. w GTA V broń ta to po prostu karabinek) i każda podchodzi do tej broni troszkę inaczej, nie zawsze licząc się z faktami. Każdy wie że ta broń to po prostu legenda podobnie jak AK-47 i najważniejsza jest satysfakcja płynąca z korzystania tej broni. Bardzo często sam sięgam po tą broń bo wiem ze jest to gnat na który mogę polegać i który uratuje mi skórę i szczerze wole ją bardziej od AK-47 choć ten posiada większą siłę ognia.
Dziękuje za przeczytanie tego artykułu, jeśli znajdziesz jakieś błędy lub nieścisłości, proszę powiadom mnie o tym.
Źródła: https://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_M16
http://pl.gta.wikia.com/wiki/M16
http://pl.gta.wikia.com/wiki/M4
http://pl.callofduty.wikia.com/wiki/M4A1
Wielki Brat patrzy