Liczba postów: 37
Liczba wątków: 8
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
5
No witam.
Zainstalowałem sobie ostatnio Kompletną Kolekcję i tak sobie pomyślałem, czy nie wyręczyć "programistów" EA Games w dostosowaniu gry do jakości HD. W sieci znalazłem poradnik, jak za pomocą hex edytora przerobić wartości, by zamiast rozdzielczości 1024x768 ustawić własną. W moim przypadku jest to 1280x800.
Stwierdziłem, że gra potrzebuje trochę "szlifów", jeśli chodzi o GUI.
To nie wszystko. Musiałem również trochę zmodyfikować samo gui gry, gdyż w trybie życia dolny pasek nie istniał. To też poprawiłem (na górze przed, na dole po).
No i teraz się zastanawiam, czy nie zrobić z tego projektu, który ma na celu dostosowanie grafik GUI pod rozdzielczości /align]
[align=justify]
- 1280x720;
- 1366x768;
- 1440x900;
- 1680x1050;
- 1920x1080 (tak, gra też działa na tej rozdzielczości);
oraz na udostępnieniu poradnika jak manualnie zmodyfikować grę, wraz z wartościami HEX odpowiadającymi danym rodziałkom.
Liczba postów: 88
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
37
Fajna inicjatywa i jak najbardziej ją popieram, chętnie skorzystam gdybyś udostępnił informację, które dokładnie HEXy zmodyfikowałeś . The Sims 1 zaczyna działać już bardzo kapryśnie pod nowymi systemami operacyjnymi, w moim przypadku poradnik ze strony wsfg.org jedynie to robi, to zawiesza grę już na początkowym ekranie ładowania.
W projekcie dostosowania gry do "jakości" HD widzę jeden, dość znaczący problem - nie wystarczy jednie podbicie rozdzielczości do 1080p i dociągnięcie grafik tam, gdzie to kończą się w złym miejscu. Symulator życia zacznie przypominać raczej... symulator obserwacji mrowiska .
Budowa czegoś, czy przeglądanie sklepu w postaci rzędu kilkudziesięciu ikon rozmiaru dzisiejszych plików ikon stron internetowych bywało upierdliwe już w oryginalnej rozdzielczości 1024x768, a co dopiero gdy widok całej parceli zajmuje jakieś 2/3 ekranu.
Należałoby wykonać miniaturki wszystkich itemów od nowa, przeskalować odpowiednio interfejs, a następnie zmusić grę do współpracy z tym wszystkim, a to jedynie GUI sklepu, robota prawie że awykonalna, szczególnie z tak wybrednym kodem .
Niemniej jednak, czekam na dalsze wieści z twojej strony
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 8
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
5
15-10-2015, 10:15
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2015, 15:21 przez BaudelaireGaudi.)
(15-10-2015, 02:40)JaneQPL napisał(a): Fajna inicjatywa i jak najbardziej ją popieram, chętnie skorzystam gdybyś udostępnił informację, które dokładnie HEXy zmodyfikowałeś . The Sims 1 zaczyna działać już bardzo kapryśnie pod nowymi systemami operacyjnymi, w moim przypadku poradnik ze strony wsfg.org jedynie to robi, to zawiesza grę już na początkowym ekranie ładowania.
W projekcie dostosowania gry do "jakości" HD widzę jeden, dość znaczący problem - nie wystarczy jednie podbicie rozdzielczości do 1080p i dociągnięcie grafik tam, gdzie to kończą się w złym miejscu. Symulator życia zacznie przypominać raczej... symulator obserwacji mrowiska .
Budowa czegoś, czy przeglądanie sklepu w postaci rzędu kilkudziesięciu ikon rozmiaru dzisiejszych plików ikon stron internetowych bywało upierdliwe już w oryginalnej rozdzielczości 1024x768, a co dopiero gdy widok całej parceli zajmuje jakieś 2/3 ekranu.
Należałoby wykonać miniaturki wszystkich itemów od nowa, przeskalować odpowiednio interfejs, a następnie zmusić grę do współpracy z tym wszystkim, a to jedynie GUI sklepu, robota prawie że awykonalna, szczególnie z tak wybrednym kodem .
Niemniej jednak, czekam na dalsze wieści z twojej strony
Tak się składa, że sprawdzałem zoom i dostosowuje się on pod rozdziałkę. A samo menu niestety, nie jest skalowane. Podobnie jest w The Sims 2 w rozdzielczości 1920x1080
[Obrazek: sims2007110318440579ij1.jpg]
Tak wygląda gra w FullHD.
Dla mnie gra kapryśna nie jest. Sam bez problemu odpalam ją na Windows 10 Pro x64
A tu Simsy 2:
[Obrazek: Sims2%20CAS%201280x800.jpg]
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 8
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
5
Edycja plików przez photoshopa to istna męczarnia. Maxis skompresowało jakość pliki BMP, przez co te edytowanie w Photoshopie wogóle nie działają. Pomaga tylko zrobienie pracy, skopiowanie jej do oryginalnego pliku i zapisanie.
tak wygląda już w pełni zbudowane na nowo tło (muszę jakoś z oryginalnego pliku wyciągnąć ten efekt "ryżu", bo grafiki niezbyt dobrze wyglądają bez niego).
Tak wygląda obecny efekt.
[Obrazek: 4IwJGUQ.png]
Liczba postów: 188
Liczba wątków: 3
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
28
Widzę, że odwaliłeś już kawał niezłej roboty. Czekam na kolejne aktualizację!
Prawdopodobnie skończyłem z gierkami.
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 8
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
5
Powiem, że tak jakby już skończyłem. Plików do edycji jest niewiele, bo tylko 15. Najtrudniej było przerobić ekrany ładowania w czasie podróży do Centrum/Wyspy Wakacyjnej/Starówki/Dzielnicy Show-biznesu/Abrakadabrowa, a zwłaszcza to ostatnie. Jedyny bug, z jakim sobie nie mogę poradzić, to pasy po bokach widoczne tylko po maksymalnym oddaleniu parceli w Dzielnicy Show-Biznesu i Abrakdabrowie (ostatni zrzut) i wynikają z błędu silnika gry. Rozdzielczość ekranu mojego komputera: 1280x800.
Zrzuty:
[Obrazek: yuqhtuM.png]
[Obrazek: WSRl2nY.png]
[Obrazek: 6Pu3U7G.png]
[Obrazek: robRpeL.png]
[Obrazek: ilLxl8h.png]
[Obrazek: dwzgwOi.png]
[Obrazek: BTuV10h.png]
Liczba postów: 88
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
37
Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem .
Nie spodziewałem się aż tak fajnego efektu końcowego . Jeśli gra na 1080p również wygląda tak świetnie, to fan TS jestem twoim dłużnikiem do końca życia .
Ten bug z Abrakadabrowa to zapewne trick programistów na zmuszenie silnika do załadowania parceli na ciemnym tle, bądź po prostu parcela zamknięta jest w swego rodzaju "klatce", a na podłodze przypisano jakąś ciemną teksturę. Podejrzewam, że bez rozbierania gry na czynniki pierwsze wiele się nie da zrobić - grzebałem swego czasu w tłumaczeniach i widziałem, jaki nawet tam jest bałagan .
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 8
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
5
16-10-2015, 01:03
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-10-2015, 01:44 przez BaudelaireGaudi.)
Za wersję pod 1080p będę zabierał się jutro po pracy .
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 8
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
5
Zresztą, przydałaby się poprawa tłumaczenia w postaci zmiany imion i nazwisk niektórych simów, np. Guther i Kornelia Gotyccy na Gwidon i Kornelia Ćwir, Jan i Anna Nowak na Robert i Beata Nowak, czy Henryk i Majka Ćwir na Mortimer i Bella Ćwir itd.
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 8
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
5
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 8
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
5
The Sims Kompletna Kolekcja dostosowana do 1080p:
Ważne bugi:
- Szarość okalająca działkę nie rozciąga się na cały ekran na najdalszym poziomie oddalenia (najbardziej widać to w Studiu Filmowym i Abrakadabrowie);
- Im wyższa rozdzielczość, tym niższa wydajność;
- Maleńki interfejs.
[Obrazek: 78EIC7W.png][Obrazek: oQiqBfo.png][Obrazek: BfECVwT.png][Obrazek: 1WxgYUw.png][Obrazek: sguxIAD.png][Obrazek: p5VOw4L.png][Obrazek: aPdTiyI.png][Obrazek: gYl9VZf.png][Obrazek: ViKQipG.png][Obrazek: uMFhMeL.png]
|