Liczba postów: 1 446
Liczba wątków: 159
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
742
[Obrazek: mortalkombat.jpg]
[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=9lkVSU_o-7w[/youtube]
Witamy w kolejnym odcinku cyklu "W pigłce"! Ostanim razem eksplorowaliśmy fantazyjny świat Bohaterów Mocy i Magii. Tym razem zajmiemy się uniwersum przepełnionym krwią i brutalnością. Przedstawiamy wam serię Mortal Kombat, jedną z najpopularniejszych marek świata wideogrowych bijatyk. W części pierwszej zajmiemy się genezą serii oraz pierwszym, kultowym tytułem automatowym i jego domowymi portami.
Liczba postów: 640
Liczba wątków: 51
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
216
Kurde Archon, świetny materiał! Szczerze mówiąc pierwszy raz słyszałem historię MK ale słuchało i oglądało się bardzo przyjemnie. Plus za ciekawostki i opisy postaci, czekam na kolejny odcinek!
Liczba postów: 23
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
0
Niemalże jak zwykle w przypadku Nintendo gracze SNESa ucierpieli W każdym wypadku jestem wielkim fanem sekrecików etc. i historię MK słuchało się znakomicie.
Liczba postów: 67
Liczba wątków: 17
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
10
Materiał bardzo dobry. Jako fan Mortal Kombat (od jak dawna to już sam nie wiem) daję okejkę i znak jakości.
Najbardziej w wideo spodobały mi się ujęcia przedstawiające produkcję gry. Większość ciekawostek i faktów znałem za to już wcześniej (chociaż o kilku nie wiedziałem do dziś)
A co do minusów - zauważona jedna literówka: w ekranie przedstawiającym Scorpiona, w ostatniej informacji, napisałeś "skropiona" zamiast "skorpiona"
Nie mogę się już doczekać kolejnych materiałów
Liczba postów: 640
Liczba wątków: 51
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
216
Główna na Wykopie! Pow Pow!
Gratulacje!
Liczba postów: 1 446
Liczba wątków: 159
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
742
Wielkie dzięki Aż sobie zrobiłem screena na pamiątkę
http://screencast.com/t/1vZJrWQW2r
Liczba postów: 640
Liczba wątków: 51
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
216
Coraz lepiej, coraz lepiej Artykuł o filmie tutaj !
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 4
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
0
Coś popularniejszy robi się ten serwis - fap fap fap...
Co do materiału, tyle nocy nieprzespanych, tyle dżojstik rozwalonych od Amigi i dopiero teraz się dowiaduję, że można było odblokować dodatkowego bossa -_-
Liczba postów: 1 446
Liczba wątków: 159
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
742
Mortal Kombat w Pigułce przekroczyło w dobę 10 000 obejrzeń! Jest pierwszym materiałem na naszym kanale, któremu się to udało i trzecim, najpopularniejszym materiałem wideo w historii naszego serwisu, zaraz za Gears of War 3: Pendulum Wars Retro Lancer Gold Replica Unboxing (19.3K) oraz Funstation 3 (19.2K). Dziękujemy wszystkim, którzy oglądając nasze materiały przyczynili się do tego sukcesu!
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
0
Jest bardzo dobre, to się ogląda, nie ma się co dziwić
Liczba postów: 260
Liczba wątków: 6
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
43
Świetny materiał, obejrzałem już chyba trzy razy ^^ Czekam na drugą cześć z niecierpliwością
420
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
0
31-01-2012, 00:15
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-01-2012, 00:16 przez boro.)
Kurcze pamiętam jak kumpel pokazał mi automat z MK (buda miała wielkie logo medalion na bokach- MOC) i twardo robił za mistrza Liu Kangiem ja pierdziele tyle lat...archon przez ciebie czuje się taaaaaki stary.
Czekam na następne kombaty z kolejnymi MK w twoim wykonaniu
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
1
Ja wczoraj oglądałem i wszystko super wyjaśniłeś i to jest plus czekam na kolejną część.
Liczba postów: 1 446
Liczba wątków: 159
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
742
[Obrazek: mk2.jpg]
[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=HR5WK2ryITU[/youtube]
Witamy w drugiej części Mortal Kombat... w pigułce! W tym odcinku zajmiemy się częścią, która na dobre ustaliła ramy fabularne serii i zdefiniowała stylistykę, która do dziś jest jej znakiem rozpoznawczym. Fabuła, postaci, historia powstawania i ciekawostki.
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
0
O wspominasz o Amidze, najwyższy kurde czas :P Machania dyskietkami było w pisssdu ale ile mieliśmy radości z kumplem napieprzając w MK od 8 do 20 non stop przez całe wakacje, plus oczywiście secret service z listą ciosów Ila ja bym dał żeby teraz jakaś gra mnie tak bawiła
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
0
Świetna seria filmów! Pamiętam jak grałem w wersję PSX za młodu.
PS: Z tego co widzę materiał pozwolił się wzbić w górę stronce, gratuluje!!!
Liczba postów: 1 446
Liczba wątków: 159
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
742
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 0
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
0
Dobry odcinek, choć dla mnie zabrakło najważniejszej informacji. Czyli, że UMK3 od MK3 różnił się tym, że posiadał air combo startery, czyli comba/juggle można było robić atakując z powietrza a poza tym film Mortal Kombat aż takim kiczem nie był. Zdania są różne, ale większości fanów bardzo podobała się ekranizacja.
MKT nie podobała się, bo była o 20 % szybsza od UMK3 i faworyzowała rush down, czyli ciągłe napieranie na wariata. O ile rush w UMK3 również występuje, tak w Trilogy to już gruba przesada. Zero taktyki, myślenia, pułapek czy mindgame'ów z przeciwnikiem. Dodatkowo gra sieciowa była zepsuta. Połączenie za pomocą IPX na pecetach po prostu nie działało. Trzeba się łączyć przez emulowaną wersję z PSXa.
Tak samo było w przypadku MK4, które zostało zrobione na płycie ZEUS, a nie WOLF jak poprzednie MK, z czego gra sieciowa na pecetach znów musiała być emulowana. Ale o MK4 już pisałem. Dla mnie koszmar i mashowanie przyciskami. Dodatkowo bronie, które były do bólu schematyczne i zaprojektowane przez upośledzoną osobę. Choć to i tak jeszcze nic w porównaniu ze stylami walki w MK5...
Liczba postów: 1 446
Liczba wątków: 159
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
742
I właśnie dlatego pominąłem każdą z tych informacji.
[Obrazek: give-a-fuck-o-meter.gif]
To informacje dla "speców w Mortala". MK w pigułce nimi nie są.
Technikalia są tu sprowadzane do minimum. Dla "casualowych" widzów informacja, że comba można zacząć w powietrzu nie będzie "najważniejszą informacją", wręcz przeciwnie, będzie informacją zbyteczną. Chciałbym mimo wszystko zachować w miarę przystępną formę, bo i tak dla kogoś kto o Mortalu nie miał pojęcia (wciąż czytam komentarze o tym, że spora część użytkowników w ogóle nie wiedziała, że MK ma fabułę!) wszystko co słyszy jest niezwykle zawiłe i skomplikowane.
Liczba postów: 640
Liczba wątków: 51
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
216
Ja sam nie wiedziałem, że MK ma tak zawiłą historię Może inaczej - nie wiedziałem, że wszystkie te części są ze sobą tak ciekawie połączone. Adept, widać, że bardzo dużo wiesz o MK i rzeczywiście każdy zawodowiec zauważył te zmiany. Ale tak jak mówi Archon - to seria dla casuali więc chyba nie ma sensu wciągać widzów w takie szczegóły. Z serii "W pigułce" zrobiłaby się seria "W Pigule" bo tyle by było tych dodatkowych informacji. Poza tym z tego co zauważyłem, ludzi najbardziej interesuje historia oraz SEKRETY ;d A to, że można walczyć w ten a nie inny sposób schodzi trochę na drugi plan
Liczba postów: 1 446
Liczba wątków: 159
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
742
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 0
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
0
23-02-2012, 01:08
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-02-2012, 01:32 przez Adept.)
"chcąc odciąć się od żartobliwej natury części poprzednich, usunięto również Babality i Brutality". Oraz Friendshipy
Wiem, że to dla casualów i nie gniewaj się, ale muszę skomentować jako i też z powodu, że w turnieju MK4 zdobyłem raz piąte miejsce . Powiedziałeś:
Cytat: "Jedyne co utrzymywało go przy życiu, to grywalność bliska poprzednikom. Twórcy bardzo dużo czasu poświęcili na zbliżeniu gameplay'u do poprzedniej części i w dużej mierze się im to udało".
W żadnej mierze im się tego nie udało dokonać.
Pierwsza pieczęć ciemności:
Bronie - W MK3 niektóre postacie używały broni jako specjale (Nightwolf), lub w czasie comb (Scorpion). Był to nieziemski widok, kiedy Scorpion używał toporka na przemian z ciosami, jednak był to tylko dodatek i ciekawy smaczek w grze. W Mortal Kombat 4 dali bronie wojownikom standardowo. Młoty, maczugi, miecze, topory, kusze. Co było pierwszym gwoździem gameplay'owym do trumny MK4. Pomijając ich wygląd, który przypominał prace dziecka, a nie dorosłych designerów, to całkowicie nie sprawdzały się w swojej roli. Bronie są bardzo potężne, można bardzo szybko pociachać/zmiażdżyć przeciwnika. Jednak jeżeli gramy z kimś doświadczonym, to w zasadzie broń służy tylko i wyłącznie do wyciągnięcia i szybkiego rzucenia nią w przeciwnika. Nie ma sensu nią manewrować w sytuacji, kiedy jeden cios może nam ją wytrącić z dłoni.
Druga pieczęć ciemności:
Mashowanie - Czyli zajebisty krok w tył w stosunku do MK3/UMK3/MKT. Po raz pierwszy od lat można było wygrać z kimś mashując przyciski. Czyniąc to w poprzednich grach, jedyne co, to stalibyśmy się łatwym łupem dla przeciwnika. Po drugie używania łamania (LK) często wypaczało grę. Nie można tego porównywać do rzutów (LP), ponieważ nawet komputer na easy nie dałby się rzucić dwa razy z rzędu, a komputer na hard w MK4 często nie reaguje na spamowanie tą techniką. Ponad to jest mniej miejsca, a gra jest szybka, czyli sprzyja to po prostu pressingowi, czyniąc gameplay byle jaki, wybrakowany z mind game'ów, pułapek, infinitów, comb na wysoki damage itd.
Trzecia pieczęć ciemności:
Zaawansowanie systemowe - W UMK3 stosowało się takie rzeczy jak Resetowanie comba, a te z kolei można było ciągnąć spokojnie do 50 % i nie rzadko wykorzystywanie cancel run jabów przedłużało wszystko (czyli używanie RUNU + dolną/górną rękę ~ która była kasowana blokiem w 0,2 sekundy później). Nie każdy potrafi cancel run jaba, a co dopiero wykorzystać go do podciągnięcia comba. W Mortal Kombat 4 niestety nie mamy tego typu rzeczy upraszczając system do zwykłych comb i wykorzystań jugli. Więc kumatym i obytym graczom ta część nie zaoferowała praktycznie niczego. Stąd też do dziś są turnieje w UMK3 na świecie, a w MK4 gra się dla śmiechu, lub gdy człowiekowi naprawdę się nudzi.
Przykładowo combo Kabala w UMK3 wygląda np. HK,HK,HP,HP,HP ~ JK+fireball. UMK3 oferuje wiele zaawansowanych modyfikacji w stylu dodania. Zacznijmy od RUNU. Są zaawansowane techniki, które idą na wyczucie, czyli RUN można użyć gdy odnowi się w ułamku czyniąc naszą postacią malutki krok do przodu co w przypadku z dodaniem Cancel Run Jaba podwyższy nam combo. Czyli zaawansowana wersja comba Kabala będzie wyglądała tak: HK,HK,HP,HP,HP ~ cancel RUN ~ cancel RUN jab ~ JK+fireball. Prawda, że skomplikowane? Prawda, a do zrobienia to już w ogóle miesiące treningów. Ale wracając do meritum: MK4 NIE OFERUJE NAM takich pierdół! Jest więc jak uboga i brzydka siostra bliźniaczka starająca się naśladować swoją piękną i postawną bliźniaczkę.
Gra więc w niczym nie przypominała poprzednie części gameplay'owo, więc tekst o grywalności bliskiej poprzednikom jest jak dzida w serce Można powiedzieć, że jeśli się uprzeć, to widać podobieństwo do poprzednich Mortali, ale za Chiny Ludowe, NIE JEST zbliżona gameplay'owo z nimi! A to co wyżej napisałem to i tak część różnic. Wiem, że mówię o pro graniu, ale mimo wszystko, jak ktoś ogarnia temat, to gołym okiem to zauważy nawet grając z komputerem. Te same ciosy czy specjale nie czynią grę podobną do Mortali 2d. Liczy się system w bijatykach, a ten system był zasadniczo różny w stosunku do poprzednich gier Midway. UMK3 arcade, a MK4 to zupełnie różne boardy i być może dlatego feeling jest zgoła inny.
Cytat:Seria nie była jeszcze gotowa na wejście w 3d
Hehe, do 2011 roku nie była
Nie no odcinek się przyjemnie ogląda i gdybym nie był zjebem Mortalowym, to odczuwałbym pełną satysfakcję. Natomiast to co wyżej traktuj jako ciekawostkę, bo wiadomo, że mało kto grał i gra w ten sposób, ale mimo wszystko, sprawiedliwości musiałem oddać rację i gameplay z MK4, a MK2/3/U3/T - to jak Ziemia i Niebo. Podobieństwo widzę tylko w podobnych ruchach i tych samych postaciach i w niczym więcej. System leży i kwiczy.
Liczba postów: 1 446
Liczba wątków: 159
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
742
Myślę po prostu, że nie zgadzają się nasze definicje. W pełni rozumiem, że w UMK3 gra się inaczej niż w MK4, ale nie o to mi chodziło.
Chodziło mi o to, że w innych fighterach 3D wprowadzany jest naturalny delay, między wciśnięciem przycisku, a wyprowadzeniem ciosu (odstęp między wciśnięciem, a uderzeniem z uwagi na czas pokonywania drogi między pięścią, a twarzą ). W Mortal Kombat 4 zdecydowano się na nienaturalny model ataku wyciągnięty z poprzednich części, gdzie wciśnięcie przycisku = nie momentowi wyprowadzenia ataku, ale mniej więcej momentowi kontaktu z twarzą przeciwnika. W ten sposób, w przeciwieństwie do chociażby Virtua Fightera, Mortal Kombat mimo przejścia w 3D zachowało gameplayowy koncept klasycznych mortali.
Różnica w technice walki to zupełnie osobny temat, który podsumowałem tylko tym, że jest zepsuty bo szczerze mówiąć tylko tyle mainstreamowo będzie kogokolwiek interesować. Wdawanie się szczegóły w ogólnikowym podsumowaniu nie ma najmniejszego sensu.
Cieszę się jednak, że wrzucasz tu posty, bo jeśli faktycznie znajdzie się ktoś na tyle zainteresowany, by grzebać w szczegółach, najprawdopodobniej trafi na ten temat i dowie się z nich sporo więcej niż oferuje pigułka
Liczba postów: 34
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
0
Z Adeptem lepiej się w takie dysputy nie wdawać ;p Co do samej pigułki to jak zwykle łykało się ją dość przyjemnie aczkolwiek moim zdaniem za mało smaczków a za dużo gadania o niczym. Wiem że w przypadku mk4 nie było ich zbyt wiele jednak mam pewien niedosyt.
Ps. czekam na pigułę o mortalowych gniotach tj. o special forces.
Liczba postów: 23
Liczba wątków: 1
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
3
Jak kupowałem Mortal Kombat 9 Na PS3 to od razu wkroczyłem na kanał arhn.eu i obejrzałem od razu wszystkie filmiki o całej historii Mortal Kombat. Muszę przyznać, iż ten materiał był świetny i sporo rzeczy się dowiedziałem.
Moje zdanie jest takie, że materiał dość dużo mówi o całej historii MK i jest warty obejrzenia
|