21-10-2012, 16:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2012, 17:02 przez Wielkimati.)
Okej. Przez pewien czas (2 dni, potem dostałem gierkę i miałem co robić) pisałem instrukcje do mojego PBFa- Dungeonsy. Póki co jest ona w budowie i niedopracowana. Ale mam pewien pomysł- Dodam to co napisałem a wy, drodzy użytkownicy wyrazicie swoje opinie na ten temat a co najważniejsze- Mówcie co poprawić, co dodać. Stwórzmy razem tą grę!
Okej- Sama instrukcja
1.Musisz być osobą aktywną na forum. Jeśli w ciągu 24h nie wykonasz żadnego ruchu, twoja tura podczas walki przepada.
(24h od wykonania akcji poprzedniego gracza podczas walki)
2. Nie hirołsuj, wszyscy są sobie równi. (Nie jesteś superbohaterem z umiejętnościami Boga, gdy twoi przyjaciele to zwykli chłopi.)
3.Jeśli gracz zginie, i zdecyduje się na zakończenie gry, nikt nie może wejść na jego miejsce.
4.Kostki używa tylko OP i nikt więcej. Zmniejszy to ilość oszust. (Mam nadzieję)
5.Nieznajomość zasad gry i jej instrukcji wyklucza z rozgrywki.
6.Maksymalna liczba graczy to 3+Faggot.
2. Wszyscy gracze wybierają spośród siebie dowódcę grupy. Jest to postać, która będzie dowodziła wszystkimi podczas poruszania się po mapie. Na które pole się poruszyć, którą skrzyneczkę podnieść? On tym zarządza. Na każdym kolejnym piętrze lochów zmienia się z innym graczem swoją rolą.
3.Wszyscy mogą przenosić tylko po 2 przedmioty- każdy w jednej ręce. Jeżeli jest to przedmiot 2-ręczny... cóż, obie rączki zajęte.
4.Potki HP i MP dzielą się na całą drużynę, używajcie ich z rozwagą!
5.Kiedy jakiś gracz zdobędzie wyposażenie, które dodaje mu punkty statystyk, op robi odpowiednie poprawki w karcie postaci, które będą widniały na w pierwszym lub drugim poście w temacie.
6.Przy przejściu na kolejne piętno dungeona, wszyscy członkowie ekipy odnawiają swoje punkty MP. Punkty HP można odnowić tylko poprzez miksturki oraz kamienie wskrzeszające.
7.Kamienie wskrzeszające mogą zostać użyte tylko raz. Odnawiaja one całe HP, MP i przywracają martwych do życia.
8.Drużyna posiada mapę każdego piętra lochów. Ułatwi to prowadzenie rozgrywki. Ale nie ma na niej zaznaczonych skrzynek, kamieni wskrzeszających czy zejścia na niższy poziom.
9.Podczas gry używamy 1 wirtualnej kostki (http://www.losowe.pl/kostka). 1-3 oczka dają wynik negatywny, 4-5 oczek dają wynik pozytywny. Natomiast 6 oczek daje Combo.
10.Działanie systemu Combo- Jeśli wypadnie ci 6 oczek włączasz tryb combo. Rzucasz ponownie kostką i jeżeli wypadnie Ci wynik pozytywny, zadasz podwójne cios. Efekt się powiela, jeżeli wypadnie parę szóstek pod rząd.
11.Na forum są aktywne 2 tematy- Jeden do prawdziwej gry, drugi do rozmowy pomiędzy drużyną. OP nie udziela się w tym drugim.
12.Dowódca sygnalizuje chęć wykonania ruchu swoją drużyną poprzez odpowiedni post w pierwszym temacie.
13.Jeśli dowódca zginie podczas walki, naturalnie nie może wykonywać ruchów na mapie. Wtedy ktoś inny przejmuje jego funkcję do czasu wskrzeszenia pierwszego dowódcy. Potem może on oddać dowodzenie, lub je zachować.
14.Jeżeli dowódca w ciągu 48 godzin nie wykona żadnego ruchu na mapie, jest on kickowany ze swojego stanowiska.
15.
System Walki
1.Kiedy wasza drużyna natknie się na grupę wrogów, możecie, albo raczej musicie z nimi walczyć. W jednej grupie może być maksymalnie 3 przeciwników.
2.Kolejka ruchów jest ustalana przez graczy (Kto po kim wykonuje atak czy używa potka).
3.Postacie mogą wykonać 2 czynności- Atak wybranego potwora, lub użycie potionku HP i MP.
4.Tura gracza przepada, jeżeli nie zrobi on żadnej akcji przez 24h.
5.Sposób na obliczanie wartości zadanego ataku
x - y = z
x-Twoja wartość ataku
y-Obrona przeciwnika na wybrany rodzaj obrażeń
z-Zadane obrażenia przeciwnikowi.
PRZYKŁAD- Posiadasz 20 siły, lecz twój miecz dwuręczny dodaje Ci 20 do ataku, więc twoja wartość ataku wynosi 40. Przeciwnik ma obronę w wysokości 10 na obrażenia fizyczne. Po wykonaniu tego ultra prostego rachunku , wychodzi nam, że przeciwnik otrzyma atak, który zabierze mu 30 HP.
6.Użycie miksturki HP lub MP powoduje utratę tury. (No ale pot użyty )
7.Jeżeli przez kostkę wypada wynik pozytywny- gratulację, trafiłeś swój cel! Jeśli negatywny to nie trafiasz, jeżeli 6 oczek to włącza się twoje combo.
1.Mapa jest podzielona na pola.
2.Gracze mają na początku mapę każdego poziomu dungeonu.
3.Tylko dowódca grupy porusza swoim oddziałem po mapie.
4.OP sygnalizuje, kiedy na mapie zostanie zauważony potwór, skrzynka, kamień wskrzeszający bądź zejście na niższy poziom i mówi o ich położeniu (Np. B4, A6 itp. itd.)
5.Jeśli gracze nie zechcą podnieść przedmiotu ze skrzynki, przepada on... na zawsze.
6.Poruszanie po mapie działa w ten sposób.
Mamy przykładową mapę. Chcemy przejść z punktu B7 do B5. W tym wypadku, dowódca grupy pisze w temacie
Przejście: B7->B6->B5
(Tutaj głównym problemem jest synchronizacja wszystkich graczy z mapą- wszyscy najlepiej ją sobie pobierają na komputer i dokonują własnych notatek przez painta albo coś. Kluczem do sukcesu jest także współpraca dowódcy z resztą drużyny.)
7.Mapa odkrywa się tylko w 8 kierunkach dookoła miejsca w którym znajduje się grupa.
8. Jeśli na drodze, którą chcemy przebyć znajduje się potwór, OP zatrzymuje grupę by rozpocząć walkę. Po zakończeniu bitwy, dowódca oddziału może wybrać, czy iść dalej tą samą ścieżką, czy obrać nową.
9.Mapy rysuje tylko OP, ale jednak każda pomoc przez graczy niegrających jest mile widziana.
10
1. Jak już wspominałem- każdy gracz ma po jednym przedmiocie w jednej ręce lub jeden dwuręczny przedmiot.
2.Przedmiotami zdobytymi ze skrzynek zarządza dowódca grupy- Komu odda, kto potrzebuje. (Jak wybierzecie dowódcę kutasa to macie przejebane :x)
3.Dowódca niema prawa żądać by ktoś oddał swój przedmiot.
4.Pełna bibloteka przedmiotów jest dostępna w temacie z tą instrukcją.
5.Jeżeli przedmioty posiadają jakieś modyfikatory, na przykład do siły, OP w karcie postaci robi stosowną notatkę i sumuje statystyki
Np. W karcie postaci zapisane jest:
Siła: 10, dostajemy przedmiot, który dodaje kolejne 10 do siły więc:
Siła: 10(+10)=20
6.
1.(gimbinfo) Na kartach postaci mamy zapisane wszystkie nasze statystyki, które wraz ze wzrostem poziomu i doświadczenia idą w górę.
2.Podczas rozgrywki tylko OP może edytować karty postaci, które znajdują się w pierwszym poście tematu z grą.
3.
Okej, póki co to wszystko. Proszę o rady odnośnie tego co poprawić, co dodać a w najbliższej aktualizacji postaram się ponaprawiać i dodać nowe działy w tej instrukcji. Jeżeli coś jest niejasne to też mogę się postarać to jak najlepiej wytłumaczyć.
41%
Słowo wstępne
Hej, to ja Wielkigimbus! Zatęskniłem za oldfagowskimi czasami, kiedy to wspólnie z przyjaciółmi czyściło się dungeony swoim barbarzyńcą z kijowym toporem +2. A wy? Nie? Ja tak, więc przez zew dzieciństwa postanowiłem napisać tą grę Play by forum. Zasady ogólne
Ogólnie nie są jakieś bardzo rygorystyczne. Ale jest parę1.Musisz być osobą aktywną na forum. Jeśli w ciągu 24h nie wykonasz żadnego ruchu, twoja tura podczas walki przepada.
(24h od wykonania akcji poprzedniego gracza podczas walki)
2. Nie hirołsuj, wszyscy są sobie równi. (Nie jesteś superbohaterem z umiejętnościami Boga, gdy twoi przyjaciele to zwykli chłopi.)
3.Jeśli gracz zginie, i zdecyduje się na zakończenie gry, nikt nie może wejść na jego miejsce.
4.Kostki używa tylko OP i nikt więcej. Zmniejszy to ilość oszust. (Mam nadzieję)
5.Nieznajomość zasad gry i jej instrukcji wyklucza z rozgrywki.
6.Maksymalna liczba graczy to 3+Faggot.
Ogólna instrukcja
1. Wszyscy gracze na początku tworzą swoją kartę postaci, według dostępnych umiejętności, ras, klas postaci i innych. 2. Wszyscy gracze wybierają spośród siebie dowódcę grupy. Jest to postać, która będzie dowodziła wszystkimi podczas poruszania się po mapie. Na które pole się poruszyć, którą skrzyneczkę podnieść? On tym zarządza. Na każdym kolejnym piętrze lochów zmienia się z innym graczem swoją rolą.
3.Wszyscy mogą przenosić tylko po 2 przedmioty- każdy w jednej ręce. Jeżeli jest to przedmiot 2-ręczny... cóż, obie rączki zajęte.
4.Potki HP i MP dzielą się na całą drużynę, używajcie ich z rozwagą!
5.Kiedy jakiś gracz zdobędzie wyposażenie, które dodaje mu punkty statystyk, op robi odpowiednie poprawki w karcie postaci, które będą widniały na w pierwszym lub drugim poście w temacie.
6.Przy przejściu na kolejne piętno dungeona, wszyscy członkowie ekipy odnawiają swoje punkty MP. Punkty HP można odnowić tylko poprzez miksturki oraz kamienie wskrzeszające.
7.Kamienie wskrzeszające mogą zostać użyte tylko raz. Odnawiaja one całe HP, MP i przywracają martwych do życia.
8.Drużyna posiada mapę każdego piętra lochów. Ułatwi to prowadzenie rozgrywki. Ale nie ma na niej zaznaczonych skrzynek, kamieni wskrzeszających czy zejścia na niższy poziom.
9.Podczas gry używamy 1 wirtualnej kostki (http://www.losowe.pl/kostka). 1-3 oczka dają wynik negatywny, 4-5 oczek dają wynik pozytywny. Natomiast 6 oczek daje Combo.
10.Działanie systemu Combo- Jeśli wypadnie ci 6 oczek włączasz tryb combo. Rzucasz ponownie kostką i jeżeli wypadnie Ci wynik pozytywny, zadasz podwójne cios. Efekt się powiela, jeżeli wypadnie parę szóstek pod rząd.
11.Na forum są aktywne 2 tematy- Jeden do prawdziwej gry, drugi do rozmowy pomiędzy drużyną. OP nie udziela się w tym drugim.
12.Dowódca sygnalizuje chęć wykonania ruchu swoją drużyną poprzez odpowiedni post w pierwszym temacie.
13.Jeśli dowódca zginie podczas walki, naturalnie nie może wykonywać ruchów na mapie. Wtedy ktoś inny przejmuje jego funkcję do czasu wskrzeszenia pierwszego dowódcy. Potem może on oddać dowodzenie, lub je zachować.
14.Jeżeli dowódca w ciągu 48 godzin nie wykona żadnego ruchu na mapie, jest on kickowany ze swojego stanowiska.
15.
System Walki
1.Kiedy wasza drużyna natknie się na grupę wrogów, możecie, albo raczej musicie z nimi walczyć. W jednej grupie może być maksymalnie 3 przeciwników.
2.Kolejka ruchów jest ustalana przez graczy (Kto po kim wykonuje atak czy używa potka).
3.Postacie mogą wykonać 2 czynności- Atak wybranego potwora, lub użycie potionku HP i MP.
4.Tura gracza przepada, jeżeli nie zrobi on żadnej akcji przez 24h.
5.Sposób na obliczanie wartości zadanego ataku
x - y = z
x-Twoja wartość ataku
y-Obrona przeciwnika na wybrany rodzaj obrażeń
z-Zadane obrażenia przeciwnikowi.
PRZYKŁAD- Posiadasz 20 siły, lecz twój miecz dwuręczny dodaje Ci 20 do ataku, więc twoja wartość ataku wynosi 40. Przeciwnik ma obronę w wysokości 10 na obrażenia fizyczne. Po wykonaniu tego ultra prostego rachunku , wychodzi nam, że przeciwnik otrzyma atak, który zabierze mu 30 HP.
6.Użycie miksturki HP lub MP powoduje utratę tury. (No ale pot użyty )
7.Jeżeli przez kostkę wypada wynik pozytywny- gratulację, trafiłeś swój cel! Jeśli negatywny to nie trafiasz, jeżeli 6 oczek to włącza się twoje combo.
Poruszanie się po mapie
1.Mapa jest podzielona na pola.
2.Gracze mają na początku mapę każdego poziomu dungeonu.
3.Tylko dowódca grupy porusza swoim oddziałem po mapie.
4.OP sygnalizuje, kiedy na mapie zostanie zauważony potwór, skrzynka, kamień wskrzeszający bądź zejście na niższy poziom i mówi o ich położeniu (Np. B4, A6 itp. itd.)
5.Jeśli gracze nie zechcą podnieść przedmiotu ze skrzynki, przepada on... na zawsze.
6.Poruszanie po mapie działa w ten sposób.
Mamy przykładową mapę. Chcemy przejść z punktu B7 do B5. W tym wypadku, dowódca grupy pisze w temacie
Przejście: B7->B6->B5
(Tutaj głównym problemem jest synchronizacja wszystkich graczy z mapą- wszyscy najlepiej ją sobie pobierają na komputer i dokonują własnych notatek przez painta albo coś. Kluczem do sukcesu jest także współpraca dowódcy z resztą drużyny.)
7.Mapa odkrywa się tylko w 8 kierunkach dookoła miejsca w którym znajduje się grupa.
8. Jeśli na drodze, którą chcemy przebyć znajduje się potwór, OP zatrzymuje grupę by rozpocząć walkę. Po zakończeniu bitwy, dowódca oddziału może wybrać, czy iść dalej tą samą ścieżką, czy obrać nową.
9.Mapy rysuje tylko OP, ale jednak każda pomoc przez graczy niegrających jest mile widziana.
10
Przedmioty
1. Jak już wspominałem- każdy gracz ma po jednym przedmiocie w jednej ręce lub jeden dwuręczny przedmiot.
2.Przedmiotami zdobytymi ze skrzynek zarządza dowódca grupy- Komu odda, kto potrzebuje. (Jak wybierzecie dowódcę kutasa to macie przejebane :x)
3.Dowódca niema prawa żądać by ktoś oddał swój przedmiot.
4.Pełna bibloteka przedmiotów jest dostępna w temacie z tą instrukcją.
5.Jeżeli przedmioty posiadają jakieś modyfikatory, na przykład do siły, OP w karcie postaci robi stosowną notatkę i sumuje statystyki
Np. W karcie postaci zapisane jest:
Siła: 10, dostajemy przedmiot, który dodaje kolejne 10 do siły więc:
Siła: 10(+10)=20
6.
Karty Postaci
1.(gimbinfo) Na kartach postaci mamy zapisane wszystkie nasze statystyki, które wraz ze wzrostem poziomu i doświadczenia idą w górę.
2.Podczas rozgrywki tylko OP może edytować karty postaci, które znajdują się w pierwszym poście tematu z grą.
3.
Okej, póki co to wszystko. Proszę o rady odnośnie tego co poprawić, co dodać a w najbliższej aktualizacji postaram się ponaprawiać i dodać nowe działy w tej instrukcji. Jeżeli coś jest niejasne to też mogę się postarać to jak najlepiej wytłumaczyć.