Liczba postów: 703
Liczba wątków: 387
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
179
W ramach projektu Livingroom, Valve próbuje dokonać swego rodzaju rewolucji. Najpierw ujawnili system operacyjny, następnie swoje komputery, a teraz - swój własny kontroler do gier.
By przeczytać cały artykuł, kliknij tutaj: Steam Controller - kontroler do gier od Valve
Liczba postów: 316
Liczba wątków: 18
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
223
Ciekawie, jeżeli cena nie będzie za wysoka to będzie naprawdę fajny gadżet, który z pewnością wypróbuje :>
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
W pewnym sensie robia nowa konsole
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 1
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
Oj, to nie dla mnie, zwykły pad lub klawiatura czy myszka są mimo wszystko lepsze i bardziej precyzyjne od dotykowego panelu ;_;
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
1
A ja wam powiem, że według mnie to się może nawet sprawdzić. Pożyjemy zobaczymy.
Liczba postów: 91
Liczba wątków: 4
Dołączył: Oct 2012
Reputacja:
30
27-09-2013, 20:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-09-2013, 20:54 przez FireStorm.)
Muszę powiedzieć, że koncept jest naprawdę interesujący. Jestem ciekawy zwłaszcza samych wibracji. Jak samo Valve przyznało, dotykowe panele są urządzeniami delikatnymi i bardzo trudno precyzyjnie nimi operować. Tutaj wkraczają wibracje mające pomóc w prawidłowym szacowaniu włożonej siły. Co więcej, panowie od Steama zamierzają rozwinąć ten pomysł, jak sami piszą: " Ich możliwości pozwalają na stworzenie nowego sposobu przekazywania informacji do gracza. Umożliwiają one przekazanie informacji odnośnie prędkości, ograniczeń, fakturach materiałów oraz innych wydarzeń, które twórcy przekazać chcą użytkownikowi." Może być to naprawdę ciekawe, o ile, oczywiście, zostanie prawidłowo użyte. Do dzieła, developerzy!
Bardzo interesującą wiadomością jest fakt, że pad ma pozwalać na wygodne granie nawet w strategie 4X. Jeśli tak rzeczywiście będzie - prawdopodobnie przybędzie mi nowy kontroler do kolekcji . Choć muszę przyznać, że nie jestem przekonany co do wygodnego korzystania z przycisków Y,X,A,B. Oby informacje o wysokiej ergonomii były prawdziwe.
Dobrą wiadomością jest także otwartość budowy tego urządzenia. Ekipa Gabe'a Newella chce dać społeczności wpływ zarówno na wygląd jak i działanie pada. Oznacza to wiele fanowskich modyfikacji, ciekawe na co wpadną zdolni ludzie.
Na koniec, nie spodziewałem się, że to możliwe, ale jest brzydszy od pada do PlayStation 4. Oczywiście, to kwestia trzeciorzędna, jednakże dziwnie będzie trzymać w rękach głowę sowy :P. Czekam na więcej informacji i liczę na udział w testach.
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 5
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Ja uważam, że taki pad to nawet dobry pomysł. Nie jestem graczem konsolowym, przyzwyczajonym do analogów i do jednego układu przycisków na padzie, więc może ten przyjdzie mi do gustu.
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
0
Dla mnie takie dwa panele dotykowe mogą być bardziej precyzyjne, jak mam gałkę to i tak prawie zawsze ją na maksa wychylam.
Liczba postów: 0
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
0
bardzo interwsujący gadzecik, intrwsuje mnie cena i czy nie zrobią tego na odpieprz
Liczba postów: 0
Liczba wątków: 0
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
0
Jeśli cena będzie na moją kieszeń, to kupię sobie takowy gadżet
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 4
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
1
zapowiada się świetnie, chętnie wymienię swojego wysłużonego xboxowego pada na to cudeńko
Liczba postów: 160
Liczba wątków: 6
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
5
Ciekawy kontroler, ale dotykowy panel mnie nie przekonuje. Jeśli konsola wraz z kontrolerem będzie w okazyjnej cenie to kupię.
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 2
Dołączył: Sep 2013
Reputacja:
0
27-09-2013, 21:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-09-2013, 21:33 przez madhammmster.)
Ale zobaczcie jak dużą powierzchnię mają te czujniki dotykowe! To da niezwykłą precyzję względem normalnych analogów, a o delikatne przesuwanie palcami nie musimy się martwić zaprogramują martwe strefy
Do tego zmatowiała powierzchnia i naprawdę mamy nowe doznania związane ze sterowaniem
Ale zobaczcie jak dużą powierzchnię mają te czujniki dotykowe! To da niezwykłą precyzję względem normalnych analogów, a o delikatne przesuwanie palcami nie musimy się martwić zaprogramują martwe strefy
Do tego zmatowiała powierzchnia i naprawdę mamy nowe doznania związane ze sterowaniem
Liczba postów: 85
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
16
Szczerze to nie przekonują mnie te dotykowe panele. Wątpię, żeby było to wygodniejsze od fizycznych gałek czy przycisków. Na tabletach czy smartfonach średnio sprawdzają się wirtualne gałki, ale mam nadzieję, że Valve pozytywnie mnie zaskoczy.
Liczba postów: 72
Liczba wątków: 9
Dołączył: May 2013
Reputacja:
2
Jest inny, ale czy gorszy? Zobaczymy.
Personlnie lubię, że próbują czegoś nowego. Pewnie kupię z ciekawości.
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
1
Ja mam mieszane uczucia. Mi gałki nigdy nie przeszkadzały. Zobaczę jakie będą recenzje po premierze.
Liczba postów: 81
Liczba wątków: 3
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
7
Ja tylko obawiam się, że takie rozwiązanie może być wysoce podatne na "awarie".
Liczba postów: 363
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
63
Najbardziej w tym padzie zastanawiają mnie te "gałki". W tradycyjnym rozwiązaniu doskonale wiadomo, gdzie je chwycić i jak wychylać, by sterować postacią, tutaj natomiast bardzo otwartą kwestią pozostaje interpretacja wykonanej akcji: czy np. przytrzymanie palca na prawej stronie większego koła sprawi, że bohater zacznie biec, czy też trzeba przeciągnąć palec od środka do tego miejsca, jak w zwykłym analogu? Na pewno dużym ułatwieniem będą wyczuwalne pod palcami okręgi (przynajmniej na takie wyglądają), ale czy w takim razie przejechanie po nich palcem nie zaburzy nieco kierunku? Kolejna kwestia - odporność na zanieczyszczenia. Czy w trakcie dłuższych sesji, gdy palce zaczną się pocić, nie wpłynie to na pracę sensorów zbierających dane o nacisku? I ostatnie, co mnie nurtuje - "klikalność" tych gałek. W fizycznych zawsze potrzeba na to pewnej siły, więc przypadkowe naciśnięcia raczej się nie zdarzają, ale tutaj można w ten sposób co rusz wywołać jakąś niepotrzebną opcję. Moim zdaniem to właśnie największe wyzwania w budowie tego pada.
Za kontrowersyjne uważam także rozłożenie przycisków funkcyjnych - pad jest symetryczny, ale nie pachnie mi to ergonomią, gdy trzeba będzie jednocześnie np. kontrolować ruch i machać jakimś majchrem za pomocą klawisza X. Nieciekawie wyglądają też spusty - są niewielkie, a za najwygodniejsze wydają mi się podłużne z pada od X360.
Są jednak pozytywne strony - panel dotykowy ma potencjał i wygląda na znacznie lepiej pomyślany, niż zwykły touchpad w padzie od konsoli OUYA. Również nowe technologia stojąca za wibracjami wydaje się ciekawa, aczkolwiek to na razie tylko obiecanki.
Tak czy siak nie na to czekałem śledząc newsy płynące z Valve...
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 2
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
1
To jest szalone. To będzie albo super wygodne albo beznadziejnie bezużyteczne.
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
7
Liczba postów: 0
Liczba wątków: 0
Dołączył: May 2013
Reputacja:
0
Nowa konsola + nowy pad + SteamOS = 3
Half-life 3 potwierdzone !
|