W czasach, gdy towarzyszą nam masy takich samych, szablonowych gier MMO, których połowa skupia się na grindowaniu, a druga połowa na bezsensownym bieganiu od NPC'ka do NPC'ka, chciałoby się zagrać w coś nowego. Takim powiewem świeżości może być gra, którą chciałbym Wam przedstawić: Gangs of Space.
Grę tworzy dwóch francuskich developerów ze studia LittleBigMMO. Grouroux i Erhune, bo to oni tworzą tę produkcję, wkładają masę pracy w grę, ale nie zapominają przy tym o community, które jest wyjątkowo dobrze rozwinięte w Polsce.
Polacy jako jedyni mają własny wzór malunku statku, w podzięce za ich udział w rozwoju gry. Język polski jest również bardzo honorowanym, bo oprócz oczywistego angielskiego i troszkę mniej oczywistego francuskiego, jest trzecim językiem, w jakim oficjalnie podawane są newsy, na stronie głównej gry.
Gra jest Sci-Fi-Shoot'em up'em, który świetnie łączy universum i mechanikę, przez co grając w grę łącznie ~25H ani razu nie odczułem znużenia, nasycenia grą. W urozmaiceniu rozgrywki i skupieniu się pomaga system perma-death. Co prawda podstawowe statki mamy " za friko", jednak za straconym statkiem medycznym z całym osprzętem, będziecie płakać godzinami. Nie wspominając o załodze, która jest droga w pozyskaniu, jeszcze droższa w wyszkoleniu, a do tego przysporzy nam niezłego bólu głowy, gdy będziemy myśleć, jaką rolę im nadać (wyższy fire rate, czy może movement speed?).
W grze najważniejsze są jednak tytułowe Gangi. Jest to znany z MMO system gildii, jednak w przeciwieństwie do 90% gier online na rynku, tutaj jest to główna oś rozgrywki. Jest to kręgosłup organizmu, który nazywamy grą. Zaczynając od budowania wspólnych budynków w celu pozyskania profitów, poprzez wspólne przejmowanie terenu na dziewiczych sektorach wszechświata, po odpowiedni dobór statków, w celu zoptymalizowania osiągów naszego Gangu w starciach z większymi grupami przeciwników, tudzież bossem.
Świat gry jest podzielony na systemy, każdy system na sektory i to właśnie po tych drugich poruszamy się bezpośrednio. Kiedy gracze otworzą portal i odkryją nowy, dziewiczy system, przejmują sektory na nim obecne. Kto będzie miał najwięcej wpływów w systemie, zostaje jego administratorem, co umożliwia Wam np. nazwanie podbitego systemu. Co do sektorów warto wspomnieć, że jeżeli macie przejęte sektory na nie swoich systemach, możecie je sprzedać, w celu pozyskania DNA, waluty gry.
Gra jest we wczesnej fazie rozwoju, aczkolwiek ostatnio Grouroux & Erhune poczynili wielkie postępy. Zapraszam wszystkich zainteresowanych na:
Stronę GoS
Twittera GoS
Facebooka GoS
Grę tworzy dwóch francuskich developerów ze studia LittleBigMMO. Grouroux i Erhune, bo to oni tworzą tę produkcję, wkładają masę pracy w grę, ale nie zapominają przy tym o community, które jest wyjątkowo dobrze rozwinięte w Polsce.
Polacy jako jedyni mają własny wzór malunku statku, w podzięce za ich udział w rozwoju gry. Język polski jest również bardzo honorowanym, bo oprócz oczywistego angielskiego i troszkę mniej oczywistego francuskiego, jest trzecim językiem, w jakim oficjalnie podawane są newsy, na stronie głównej gry.
Gra jest Sci-Fi-Shoot'em up'em, który świetnie łączy universum i mechanikę, przez co grając w grę łącznie ~25H ani razu nie odczułem znużenia, nasycenia grą. W urozmaiceniu rozgrywki i skupieniu się pomaga system perma-death. Co prawda podstawowe statki mamy " za friko", jednak za straconym statkiem medycznym z całym osprzętem, będziecie płakać godzinami. Nie wspominając o załodze, która jest droga w pozyskaniu, jeszcze droższa w wyszkoleniu, a do tego przysporzy nam niezłego bólu głowy, gdy będziemy myśleć, jaką rolę im nadać (wyższy fire rate, czy może movement speed?).
W grze najważniejsze są jednak tytułowe Gangi. Jest to znany z MMO system gildii, jednak w przeciwieństwie do 90% gier online na rynku, tutaj jest to główna oś rozgrywki. Jest to kręgosłup organizmu, który nazywamy grą. Zaczynając od budowania wspólnych budynków w celu pozyskania profitów, poprzez wspólne przejmowanie terenu na dziewiczych sektorach wszechświata, po odpowiedni dobór statków, w celu zoptymalizowania osiągów naszego Gangu w starciach z większymi grupami przeciwników, tudzież bossem.
Świat gry jest podzielony na systemy, każdy system na sektory i to właśnie po tych drugich poruszamy się bezpośrednio. Kiedy gracze otworzą portal i odkryją nowy, dziewiczy system, przejmują sektory na nim obecne. Kto będzie miał najwięcej wpływów w systemie, zostaje jego administratorem, co umożliwia Wam np. nazwanie podbitego systemu. Co do sektorów warto wspomnieć, że jeżeli macie przejęte sektory na nie swoich systemach, możecie je sprzedać, w celu pozyskania DNA, waluty gry.
Gra jest we wczesnej fazie rozwoju, aczkolwiek ostatnio Grouroux & Erhune poczynili wielkie postępy. Zapraszam wszystkich zainteresowanych na:
Stronę GoS
Twittera GoS
Facebooka GoS