Liczba postów: 9
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
0
30-03-2013, 23:57
Stwórzmy wspólnie grę komputerową zawierającą elementy arhn.eu!
Każda osoba, która chce wziąć udział w projekcie, niech napisze jak wyobraża sobie taką grę, jakie postaci znane z serwisu miałyby się tam znaleźć, jak wyglądałby gameplay itp. Archon zaproponował, by była to gra rpg, więc myślę by iść w tym kierunku. Poniżej napisałem schemat dla tego gatunku, wdg. którego możecie pisać swoje pomysły. Możliwości są praktycznie nieograniczone, ale warto, by pod względem technologicznym gra nie była rozbudowana, by można było ją szybko ukończyć.
Gameplay:
-Walka Turowa
-Hack N Slash
-Tzw arpg
-inne, których nie wymieniłem.
Grafika:
Warto byłoby utrzymać balans pomiędzy grafiką a gameplayem tak, by szata audiowizualna nie pochłonęła większości czasu w procesie twórczym. Niech grafika będzie po prostu taka, by spełniała wymagania projektu. Pamiętaj, że priorytetem jest grywalność i zabawa, jaka płynie z przechodzenia gry. Grafika nie musi być zaawansowana, ale powinna być estetyczna.
Technika:
malowana grafika
przykład: lunar(psp), crimsongem saga, bastion
Pixelowa grafika
przykład: chrono trigger, final fantasy I-VI, pokemony na gb, gbc i gba
Renderowane tła i postacie w rzucie izometrycznym
przykład: baldur's gate, diablo, heroes of might and magic 4
Renderowane tła, postać 3d
przykład: (parasite eve, final fantasy 7-9)
Malowane tła, postać 3d
przykład: Simon The Sorcerer 5
Full 3d
przykład: gothic
Styl:
Baśniowy
Kreskówkowy/anime
Realistyczny
Mroczny
inne
Scenariusz/fabuła:
Scenariusz może zawierać pomysły każdego użytkownika forum.
Głównym celem projektu jest zabawa.
W pierwszej kolejności należy ustalić typ gry, rodzaj grafiki. Na podstawie tych informacji będę mógł już robić silnik. Każda chętna osoba ma okazję napisać w tym temacie swoją wizję.
Jeżeli oprócz pomysłów chciałbyś tworzyć zasoby do gry, to oczywiście jest taka możliwość. Dzięki temu proces tworzenia będzie przebiegać szybciej.
Jeżeli pomysł się spodoba i stworzę silnik gry, to planuję np. raz na tydzień utworzyć livestream by każdy na żywo mógł widzieć jak tworze i mógł wtrącić swoje 3 grosze.
Pozdrawiam.
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jun 2012
Reputacja:
0
Można zrobić taką gre w wersji 2D (RPG Maker) albo coś w tym rodzaju.
Liczba postów: 791
Liczba wątków: 86
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
158
O, zawsze marzyłem, by mieć jakiś wkład w robienie gier. Boże, ile to ja sam myślałem odnośnie tego. Ba, sam nawet miałem wiele pomysłów. Wypiszę parę z nich.
Gameplay. Spoko. Będę iść według wzoru.
- Ma to być rpg, huh? Spoko, takie gry są najlepsze ze względu na rozwój bohatera.
- Jakie tury? Tylko real time, biczys.
- No, teraz zacznie się spam. Potężny.
Wielka, cycata wojowniczka z dwoma mieczami? SPOKO. Ale cała gra ma opierać się na... magii! Każda z postaci może, nawet musi posługiwać się jednym (TYLKO JEDNYM) rodzajem magii. Jest ich wiele, na przykład, dla wojowników idealna będzie magia podmiany, która powoduje, że mogą oni w dosłownie sekundę zmienić swój miecz na inną broń, albo podmienić swą zbroję podczas bitwy.
Kilka innych, przykładowych rodzajów:
Magia Ognia, powietrza, lodu, wody, cienia, iluzji, klątw, elektryczna, kamienna, ziemna (lol), słowna, metalowa itp. itd.
Główną rolę miałaby odgrywać możliwość łączenia rodzaju magii z daną klasą.
Np. Ognisty Smoczy Zabójca, Mroczny Gwiezdny Mag (przywołuje mroczne istoty do pomocy w walce)
Jeżeli dałoby się to ogarnąć, to wyszło by fajnie.
No i, nagrody za ukończenie gry. Możliwość stworzenia nowej postaci z nowym rodzajem magii, który się dopiero odblokowuje po przejściu, tzw. zapomniana magia. Na przykład magia czasu.
Grafika - Dobra, ale taka, którą udźwignie większość dzisiejszych i parę starszych komputerów. I oczywiście, full 3d, na bogato. W stylu hmm... takie napierdalanie na magię chyba lepiej będzie wyglądać w stylu japońskim, czyli anime. Ale zawsze można zrobić w stylu realistycznym.
Fabuła? Teraz nic nie wymyślę, ale jeżeli będzie potrzebna, to mogę wymyślić jakiś zarys i jeżeli się spodoba, to chętnie to rozwinę.
Odnośnie tego livestreama i 3 groszy. Jestem zainteresowany, jeśli chodzi o pomoc mentalną. Mogę podsuwać pomysły, porozmawiać odnośnie tego, jak wszystko ma działać, czy wyglądać. Nie jestem uzdolniony graficznie, ani nic z tych rzeczy.
hmm. Nie wyszło tak długo, jak myślałem, że wyjdzie. No, ale cóż. Chciałbym zobaczyć grę, w której ostre napierdalanki przy pomocy magii to podstawa.
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
1
jRPG jako członkowie arhn.eu vs. trolle. To by było coś.
Styl graficzny taki trochę bajkowy ja bym widział, ale pixelowa też może być.
No i obowiązkowo - w grze muszą być jakieś koty, np. jakiś NPC mógłby być kotem (kot-NPC o imieniu Nikeas - tak siebie widzę )
Na razie tyle ode mnie, jak najdzie mnie dobry pomysł to pisnę słówko.
..o, jeszcze jedno. Uwzględnij w fabule wylatującą Mange
Ja jestem Nikeas, ale nie pamiętam hasła! : (
Liczba postów: 67
Liczba wątków: 12
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
3
31-03-2013, 14:27
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2013, 14:29 przez DeathWish1547.)
Ja bym był za tym by można było własną postać zrobić a co do fabuły to myśle nad poszukiwaczem przygód albo chłopiec/dziewczyna której matka albo ktoś z rodziny zniknął chociaż może być dość nudne jak wymyśle coś lepszego to napiszę tutaj , jeszcze wpadłem na pomysł by przy tej grze się myślało jak puzzle quest tylko coś innego.
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
1
Zdecydowałeś się nad tym jaką grę będziesz tworzyć? Jak idą postępy ? Jestem ciekaw jak Tobie idzie
Liczba postów: 132
Liczba wątków: 9
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
0
Co do walki to całkiem fajna sprawa że naciskacz guziki gdy wejdzie kółko w kółko. Wtedy jest najlepiej udany atak. A jak błędnie to mniej
Co do grafiki to raczej takiej rysowanej z 3 osoby. Kierujesz użytkownikiem zrobionym prze siebie jak simsach ( ), robisz questy od użytkowników, walczysz z bossami jak archą i znajdujesz kolekcjonerki pokoruju memy forumowe.
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 5
Dołączył: May 2012
Reputacja:
114
Ja bym z chęcią zobaczył bijatykę w stylu Mugena DBZ z postaciami z arhn.eu o ile pamiętam niektóre postacie składały się z różnych zdjęć imitujących ruch, tak więc nie były tworzone od zera tylko skopiowane z kreskówki.
Ewentualnie taki mortal kombat jak pierwsza i druga część gdzie były fotki bijących się postaci. Tylko ktoś musiałby namówić ekipę :P
Liczba postów: 791
Liczba wątków: 86
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
158
My tak sobie tutaj wymieniamy, a op nawet słowem nie powie, czy projekt rusza, czy coś mu się podoba, albo coś.
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
0
10-04-2013, 17:34
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-04-2013, 19:00 przez draq.)
Wciąż czekałem na komentarze i propozycje dlatego nie udzielałem się w temacie.
Odnośnie bijatyki - też o niej myślałem. Doszedłem jednak do wniosku, by stworzyć taki projekt osobno w przyszłości. Mógłby też on przypominać Super Smash Bros albo crash bash + funkcja sieciowego multi - byłoby interesująco.
Cytat:robisz questy od użytkowników, walczysz z bossami jak archą i znajdujesz kolekcjonerki pokoruju memy forumowe.
Tak bym właśnie to widział.
Odnośnie waluty, zainspirowałem sie pokedziałkami i można byłoby płacić "frajdą". Co wy na to?
Jak uważacie, bohaterem gry powinien być ktoś z forum, czy zupełnie fikcyjna postać?
Edit:
http://img17.imageshack.us/img17/3441/arhn.png
Dla przykładu koncept zrobiony na szybko. Zgadniecie kto jest kto?
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 6
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
4
Można wykorzystać jakiś silnik podobny do Final Fantasy (pełno jest takich) i stworzyć takiego jRPG'a z fabułą. Jeśli tak to piszę się na to
Liczba postów: 67
Liczba wątków: 12
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
3
można się spytać Arhona , Grema , Neko itd o ich ulubione profesje z jakiś gier i jak lubią walczyć w zwarciu czy na dystans i można się nimi sugerować dać bohaterom ich takie jakby umiejętności np Neko- mag na dystans oczywiście to jest przykład nie mam pojęcia jaką postacią lubi neko grać :P i podarować inną nazwe albo zostawić tego już nie wiem
Liczba postów: 132
Liczba wątków: 9
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
0
Death dobrze gada o klasach.
@Draq: "Frajda"? Cargo. I co do bijatyki: niezły pomysł! Zrób to jak SSB
Liczba postów: 147
Liczba wątków: 14
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
14
Też jestem za tym, aby bijatyka była zupełnie odzielnym projektem.
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
8
@WielkiMati czyżbyś się "inspirował" Fairy Tail?
Co do gry to jaki silnik? Myślałem troche nad Frostbite 2, ale myśle, że nie dla nas takie tanie zabawki RPG Maker to jedyny silnik, który może uciągnąć tak szalone pomysły
System walki jak w Final Fantasy oczywiście - fajne wyważenie między turami a szybkim myśleniem!
Liczba postów: 791
Liczba wątków: 86
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
158
Damn, ktoś rozpoznał.
Przecież on napisał, że sam napisze silnik.
Liczba postów: 19
Liczba wątków: 7
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
4
A co tam RPG Maker, od razu na CryEngine3 SDK
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
a może coś na wzór Larry 7, albo Różowa Pantera, taki Point 'n Click grafika mogłaby być rysunkowo komiksowa gra fajna i myślę, że łatwiejsza do napisania (nie znam się to się wypowiem :P), postacie oczywiście do wyboru z pośród elity arhn.eu, do tego myślę że gra nie zajmowałaby dużo, takie gry jak Larry 7 czy różowa pantera były na jednej płycie CD.
Liczba postów: 23
Liczba wątków: 6
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
0
Ja to widzę tak z przeróżnych gier pouciekały postacie i potwory (chyba można też ich powymyślać) a ty jako nowy redaktor arhn.eu musisz pokonać te bestie.
No więc to było trochę fabuły a teraz troszeczkę silnika:
Walka? chmm.. walka w czasie rzeczywistym jest fajna lecz tu chyba lepiej spisze się turowa,
Grafika? Może lepiej sam zdecyduj, wydaje mi się że coś w stylu final fantasy gdzie wszystko jest w 3D a postacie z starszych gier bądź postacie z gier 2D zrobić jako płaskie kartony ,
No a co z Archonem, Neko, Gremem, Dorianem i innym? Myślę by z nich zrobić npc np. u Grema kupisz broń (sam nie wiem czemu ;D,) u Neko poty a u Archona pokeballe,
Co jeszcze? Z niektórymi postaciami z gier szło by utworzyć party i wspólnie walczyć np. Twoja postać + Marian.
Gdy napotkamy pokemona będziemy mieli szansę go złapać w pokeball (oczywiście strzałka w dól i B)
no i to już koniec mojego pomysłu, mi się on wydaje fajny (oczywiście trochę roboty z tym będzie), a jeśli chodzi o pomoc to mogę wykonać parę prostych pixelart'ów (jeśli komputer mi pozwoli ) A gdyby Archon ogłosił poszukiwania grafików i innych do stworzenia gry na głównej to zapewne znalazło by się kilka utalentowanych osób.
Popieram pomysł z live'ami (może na głównej ??)
powodzenia w pracy maixior123
Liczba postów: 791
Liczba wątków: 86
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
158
Um, nie chcę was smucić, ale autor tematu najwyraźniej sobie olał ten temat.
Bo pisanie gry to wcale nie jest taka łatwa sprawa. Widziałem już dziesiątki 'projektów' które kończyły się na samym początku fazy kodowania. Fajnie jest wymyślać, trudniej napisać.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
Wydawało mi się że jak ktoś się za taki projekt zabiera to jest świadom poziomu trudności, wie że musi poświęcić naprawdę dużo wolnego czasu. Z takim podejściem to każdy mógłby mówić że pisze grę :P W każdym bądź razie jakby ktoś inny się zdecydował napisać grę to pomysły już są spisane, wystarczy usiąść i pisać (jak to łatwo powiedzieć )
Może...może jako mój następny projekt...
Liczba postów: 23
Liczba wątków: 6
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
0
co prawda pisanie kodu jest czasochłonne ale twórca mógł ogłosić że zaczyna pisać :P
Liczba postów: 791
Liczba wątków: 86
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
158
"hyba" ten projekt upadł, zanim nawet powstał.
|