Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™

Pełna wersja: Chłodzenie do procesora
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
szukam pomocy w doborze chłodzenia do procesora w PC. 
Orientuje się ktoś w tym rodzaju sprzęcie? Na co zwracać uwagę itd. Ja niestety co do chłodzenia jestem zielony :P

Procesor: Intel Core i7-4790K LGA 1150
Jaka kwota na chłodzenie? Będziesz kręcił cpu?
(09-05-2016, 17:05)Nysmar napisał(a): [ -> ]Jaka kwota na chłodzenie? Będziesz kręcił cpu?

Kwota nie gra roli. Chce już mieć dobry sprzęt na kilka lat bez problemów. Kręcić nie będę raczej. Ważne by chłodzenie było ciche Winking
Proponuję coś od SilentiumPC, optymalny będzie Fortis 3, lecz ta i7 prosi się aż o podkręcanie... wtedy lepszym wyborem będzie też spc Grandis (droższy +/- 40zł), oba są ciche. Sam mam Grandisa i po konkretnym oc na hałas nie narzekam. Oczywiście można sięgnąć po coś droższego jak Be Quiet Dark Rock 3 czy podobne, lecz raczej nie będzie to miało sensu jeśli faktycznie cpu będzie bez oc, lub z minimalnym podkręceniem.
Silentium to raczej słaby wybór na i7, mimo że to bardzo dobre chłodzenia to jednak mają małe TDP. Osobiście polecam Be quiet Dark Rock Pro 3 (którego intensywnie używam od roku i nie mam z nim najmniejszych problemów, a temperatury stabilne jak na syberii) lub pomyśleć o chłodzeniu wodnym jeśli cena nie gra roli.
Jeśli rzeczywiście cpu chodziłoby bez oc, to raczej sensu nie ma wodowanie go. Nawet jeśli cena nie gra roli, no chyba że dla samego faktu posiadania go, bo to marnowanie pieniędzy trochę.
Nysmar, zapominasz o dwóch bardzo ważnych kwestiach, takich jak komfort użytkowania i żywotność sprzętu. A jak go stać na pracesor za ponad kafla to i na chłodzenie za 400 zł.
To czy go stać to pewno, ale wodowanie bez oc to słaby pomysł. Żywotność to nie trzeba się martwić że zajedzie po 2-3 latach Smiling