Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™

Pełna wersja: Terraria 1.0.6 - Przetłumaczony Changelog
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Na początku chciałbym wspomnieć, że przetłumaczyłem to ja i Karguel1995.
Zapraszam do lektury. Smiling

<strong>---NPC--- </strong>
<strong>Nowe potwory</strong>
- Spike Ball (Nieśmiertelny przeciwnik)
- Blazing Wheel (Nieśmiertelny przeciwnik)
- Dungeon Slime (Posiada Golden Key)
- Goblin Scout

<strong>Zmiany w NPC</strong>
- 'Hornet' w 'Underground Jungle' może teraz strzelać ządłem. Takie żądło ma 33% szansy na zatrucie przeciwnika na 10 sekund.
- Gdy 'Eater of Worlds' ucieknie, nie wyświetla się napis, że zginął.
- 'Cursed Skulls' mają teraz szansę, aby zastosować 'Cursed debuff'
- NPC, którzy są daleko od domu i spróbują do niego wrócić, nie będą już drgali w prawo i lewo, kiedy zostaną zatrzymani.
- 'Bats', 'Harpy' i 'Demon' są ulepszeni, aby zapobiec zatrzymywaniu się na ścianie.
- 'Slimes', kiedy są w wodzie i nie mają gdzie "pójść", zawracają.
- 'Man Eaters' i "Snatchers" mają teraz mniej HP i są
- 'Lava Slimes' nie wytwarzają lawy, kiedy zostaną zabite.
- 'Meteor Heads' są wolniejsze, ale posiadają większy atak.
- 'Bone Serpents' mają teraz nowy dźwięk, podczas umierania. Dźwiek podczas trafienia 'Bone Serpent' został naprawiony.
- 'Hornets' teraz prawidłowo wpadają do wody.
- Od teraz NPC przychodzą, kiedy mamy inne umeblowanie. Dotychczas potrzebowaliśmy stołu i krzesła. NPC potrzebuje teraz jednego "komfortowego obiektu" (krzesło, tron, ławka, łóżko, toaleta), oraz "płaskiej powierzchni mebla" (Stół, kredens, workbench, wanna, regał) do pokoju, aby mogli z niego zrobic swój własny.
- 'Thorns' są niszczone po ich dotknięciu i wywołują obrażenia.

<strong>Poprawki błędów NPC</strong>
- Gdy 'Eater of Worlds' ucieknie, nie wyświetla się napis, że zginął.
- NPC, którzy są daleko od domu i spróbują do niego wrócić, nie będą już drgali w prawo i lewo, kiedy zostaną zatrzymani.
- 'Hornets' teraz prawidłowo wpadają do wody.
- 'Vultures' nie powinny więcej wisiec w powietrzy w momencie gdy piasek pod nimi zapadnie sie.

<strong>---Przedmioty--- </strong>
<strong>Nowe przedmioty</strong>
- Shadow Key (Klucz cienia)
- Golden Key (złoty klucz)
- Shadow Chest (wymaga 'Shadow Key')
- Obsidian Background Walls ("ściana tylnia" z obsydianu)
- Mud Background Walls("ściana tylnia" z błota)
- Jungle Spore (Zastępuje 'Jungle Rose', ale tylko w craftingu)
- Tattered Cloth (obdarte ubranie)
- Battle Standard (Pozwala na manualne rozpoczęcie ataku goblinów)
- Piano
- Loom (Warsztat tkacki) (Teraz potrzebne do craftingu większości ubrań z 'Silk')
- Bench (Ławka)
- Dresser (kredens/garderoba)
- Bathtub (wanna)
- Red Banner (Czerwony sztandar)
- Green Banner (Zielony sztandar)
- Blue Banner (Niebieski sztandar)
- Yellow Banner(Zółty sztandar)
- Lamp Post (Latarnie)
- Tiki Torch (Pochodnia Tiki)
- Barrel (Beczka)
- Chinese Lantern (Chińskie latarnie)
- Cooking Pot (Garnek do gotowania)
- Safe (Sejf) (Oddzielna prywatna "przechowalnia" inna niż 'Piggy Bank')
- Skull Lantern (Czaszkowa lampa)
- Trash Can (Kosz na śmieci)
- Candelabra (Świeczniki)
- Pink Jar (Różowy słoik)
- Mug (Kubek)
- Beer Keg (Beczka piwa)
- Beer (Piwo)
- Bookcase (Regał na książki)
- Throne (Tron)
- Bowl (Miska)
- Bowl of Soup (Miska na zupę)
- Toilet (Toaleta)
- Grandfather Clock (Zegar dziadka)
- Statue (Statuła)

<strong>Zmiany w przedmiotach</strong>
- 'Wooden Tables', 'Doors' i 'Workbenches' mają teraz lepszą grafikę.
- Cena 'Glow Sticks' została obniżona.
- Monety zostawiają ślady blasku podczas ruchu
- 'Jungle Rose' są rzadszym dropem i nie są już wykorzystywane do craftingu.
- 'Grappling Hooks' nie mogą być już tak szybko wystrzeliwane. Należy poczekać, aż poprzedni strzał wyląduje lub wróci do gracza, zanim będzie można rzucać następnym.
- 'Suspicious Looking Eyes' można teraz czasami znaleźć w skrzyniach.
- 'Flamelash', 'Sunfury' i 'Flower of Fire' nie są już "dropem". Obecnie można je znaleźć w 'Shadow Chest' w piekle (Underworld)
- 'Ash' i 'Mud' nie spadają już z powodu grawitacji.
- 'Hellstone' nie wytwarza światła i jest bardziej rzadszy do znalezienia.
- 'HellStone' wytwarza lawę, gdy jest wydobywany, ale tylko w piekle (Underworld)
- 'Cactus' nie powoduje odepchnięć, przezco podróżowanie przez pustynie sprawia mniej kłopotów.
- 'Potions' dają teraz mniej HP, a okres między którym możemy pić elixiry trwa 1 minutę.
- Umieszczanie "ściany tylniej" jest teraz łatwiejsze. 1 blok wypełnia automatycznie dziurę.
- 'Flails' (Cepy) mają teraz inną mechanikę. Można je kręcić, naciskając lewy i prawy przycisk myszki szybko w kółko, po tym jak zostały wyrzucone trzymając wciśnięty przycisk myszy.
- Wszystkie "ściany tylnie" uważane są za "ściany domu" (Tak, nawet 'Dirt' i ściany z 'Dungeonu').
- Dwa tego samego typu akcesoria nie mogę być wyposażone jednocześnie.
- Przepis na 'Fish Bowl' został zmieniony. Teraz wymagana jest 'Bottled Water', a nie tylko 'Bottle'.
- Pancerze są teraz bardziej na klasę postaci. Ich statystyki zostały zmienione:
* Meteor Armor - Większe obrażenia od magii. Bonus za set: 'Space Gun' wymaga 0 many.
* Molten Armor - Bonus za set: Większe obrażenia od broni białej.
* Shadow Armor - Szybszy atak broni białej. Bonus za set: Zwiększona szybkość poruszania się.
* Necro Armor - Większe obrażenia od broni dystansowej. Bonus za set: Zmniejsza zużycie amunicji.
* Jungle Armor - Max Mana Buff, większa szansa na critical z broni magicznej. Bonus za set: Mniejsze zużycie many.
- Kilka magicznych przedmiotów zostało bardziej zbalansowane. Między innymi:
* 'Flower of Fire' zadaje większe obrażenia i kosztuje więcej many.
* 'Band of Star Power' dodaje 20 MP do twojego maximum many, ale nie regeneruje już many.
* 'Orb of Light' porusza się teraz wolniej i jest wymieniony jako buff, który można usunąć, jeśli chcesz, a także znać jego czas trwania.
* 'Magic Missle' jest teraz szybsze i jest wystrzeliwany, kiedy przestajesz wciskac klawisz myszki, zamiast po prostu znikac.
* 'Flamelash' jest wystrzeliwany kiedy przestajesz wciskac klawisz myszki, zamiast po prostu znikac.
* 'Meteor Armor' i 'Molten Armor' już nie wydzielają światła.
* 'Starfury' zadaję więcej obrażeń, wymaga więcej many, a na dodatek możliwe jest używanie jej pod ziemią. Jeżeli gwiazda zespawnuje się w ścianie, będzie "podróżowała" przez nią, dopóki nie doleci aż do otwartej przestrzeni, a wtedy rozbije się dopiero, kiedy uderzy w kolejną ścianę.
* 'Mini-shark' ma 33% na strzelenie bez użyci amunicji.
* 'Flintlock Pistols' i 'Muskets' są teraz mocniejsze.

<strong>Poprawa błędów przedmiotów</strong>
- 'Bottled Water' nie może być zbierana podczas stania przy lawie.
- 'Night Owl Potion' działa poprawnie.
- 'Piggy Bank' nie powinien już latać, kiedy ziemia pod stołem, na którym jest 'Piggy Bank', zostanie usunięta.
- Zwrost prędkości broni białej jest obliczany prawidłowo.
- 'Cactus' nie niszczy już bloków, na które urośnie.

<strong>---Interfejs Gry---</strong>

- Teraz jest opcja wyłączenia tekstu zbierania.
- Nowy 'hot-key' dla 'Grappling Hook' (domyślnie ustawione na "E")
- 'Hot-bar slots' będą pokazywały liczbę 'hot-keya'
- 'Mana-bar' jest teraz niebieski, a tekst z ilością zdrowia jest zielony.
- Interfejs jest inaczej pokolrowany. 'Inventory' jest niebieski, 'Equip' jest zielony, 'Craft' fioletowy, sklepy brązowe, a skarbonki i sejfy różowe.
- 'Hot-keys' dla 'Mana Potion' i 'Healing Potion' działają teraz poprawnie.
- Dzięki kliknięciu prawym przyciskiem myszki na 'accessory', lub na część zbroi w twoim 'inventory' zostaje automatycznie wyposażone.
- Nowo otrzymane przedmioty będą teraz znajdowac się w prawym dolnym rogu 'inventory, a nie w lewym górnym.
- Obecnie jest 'Trash Can slot' w twoim 'inventory'. Umieszczenie jakiegokolwiek przedmiotu będzie skutkowało zniszczeniem tego przedmiotu. Jednak ostatni wrzucony przedmiot zostanie .
- Gdy masz otwartą 'skrzynię' lub 'piggy bank', ukaże się opcja "'Loot all!'" która pozwali Ci na przeniesienie wszystkiego do skrzyni.
- Został naprawiony błąd z wyrzucaniem rzeczy w ekwipunku.
- Niektóre narzędzia dają teraz informację co mogą rozkopać.
- Zostały dodane 4 sloty dla amunicji.
- Jest możliwość zablokowania Hot Bar - nie pozwoli nam zmienić przez kliknicie na 'hot-bar' aktualnie trzymanej rzeczy do momentu odblokowania.
- 'Hotekeys' pozwolą nam teraz zmienić trzymaną rzecz przy otwartym ekwipunku.
- Sklepy teraz odsprzedają rzeczy które niedawno sprzedałeś.
- Możesz szybko usunąć wiadomość z chatu naciskając ESCAPE.

<strong>--Różne-- </strong>
<strong>Gameplay</strong>
<strong>Nowe rzeczy</strong>
- Cios krytyczny. Masz małą szansę, że zadasz przeciwnikowi więcej obrażeń
- Typy obrażeń. Dzielą sięna: Walke wręcz, miotające i magiczne. Służyć będzie to do rozwinięcia paru różnych systemów i buffów. Przedmioty teraz mają informację jakiego typu używają.
- Automatyczne leczenie gdy nie walczysz.
- Mana regeneruje się gdy jej nieużywasz. Szybciej kiedy stoisz. Wolniej kiedy chodzisz.

<strong>Tworzenie postaci</strong>
- Dodano 19 nowych fryzur
- Teraz jest opcja wybrania 'Male/Female'. Każda płeć posiada inne dźwięki. Dziewczyna jak i mężczyzna posiadają inne fryzury.
- Przy tworzeniu postaci dodano przycisk, którym można wybrać poprzednią fryzurę.
- Dodano trzy nowe tryby, które są do wybrania przy tworzeniu postaci:
* Softcore - wyrzuca pieniądze po śmierci, NIE zmienia wartości życia ani many.
* Mediumcore - wyrzuca wszystkie przedmioty po śmiercy, NIE zmienia wartości życia ani many.
* Hardcore - wyrzuca wszystkie przedmioty i usuwa postać. Po śmierci zostajesz duchem.

<strong>Tłumaczenie</strong>
- Poprawiono kilka błędó w pisowni i usunięto znak "%" przy niektórych podpowiedziach 'Guide'.
- 'Misc' przy tworzeniu postaci, zmieniono nazwę na 'Shoes'.

<strong>Muzyka i dźwięki</strong>
- Nowa muzyka w 'Corruption'.
- Nowe dźwięki przy wydarzeniach.
- Rozmowy z NPC.
- Gdy mana naładuje się do pełna, postać na moment zabłyszczy.
- Dźwięki dla: 'Water Bolt', 'Flameslash', 'Flower of Fire'.

<strong>Wydajność</strong>
- Zoptymalizowano 'Finding Tile Frames', więc mapy ładują się o wiele szybciej.

<strong>Generator świata</strong>
- W dżungli spawnuje się więcej Gemów.
- Domy w piekle różnią się teraz od siebie. Mogą być zbudowane z obsydianu i byćnaprawdę wysokie.
- Dżumgla w ziemi ma teraz 'BackGround' z 'Mud'.
- Dungeony nie spawnują się już w oceanie.
- Pustynie pojawiają się teraz dalej od spawnu.
- Dungeony generują się teraz z większą ilością kolców i mniejszą ilością oświetlenia.
- W podzimiach jest więcej lawy.
- Niektóre itemy nie pojawiają się już w dungeonie, zostały przeniesione gdzie indziej.<br /><a class="wordbb-full-post" href="http://www.terrariahq.pl/2011-08-10/terraria-1-0-6-przetlumaczony-changelog/" title="Terraria 1.0.6 - Przetłumaczony Changelog">Przeczytaj newsa na stronie TerrariaHQ - kliknij.</a>