Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™

Pełna wersja: Pogaduchy na TeamSpeak [ankieta]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Od pewnego czasu widzę wzrost chęci spotkań na Tsie, tylko jakoś nie możemy się zebrać w jednym terminie. Mogą to być spotkania zarówno tematyczne jak i w bardzo luźnej formie. Jakieś propozycje kiedy i o której? Głosujcie, jak macie inna propozycję to piszcie, dodam do ankiety.

Dane naszego serwera TS:

nazwa: arhn.pl
hasło: arhn
Ja jestem za Sobotą po 22:00, bo:
a) weekend
b) będę już po pracy
Smiling
Sobota wieczór .......
Sobota po 22, dla mnie najlepsza pora, zdąże nowe mikro kupić Winking
Czekam na głosy do końca niedzieli.
Sobota od 21 Imo, ale 22 też ujdzie
To co próbne spotkanie w sobotę ? Można by w coś pograć, chociażby kalambury na kurniku ;]
Joł, spotkania sobotnie nadal się odbywają, tylko z tego co widze rozmowy wychodzą różnie-szczególnie na początku. Proponuję więc co tydzień robić listę jakiś bardzo ogólnych tematów, żeby rozmowę jakoś rozkręcić. Zasada jest bardzo prosta-kiedy wyczerpiemy jeden temat, przechodzimy do drugiego. Jeśli rozmowa sama się rozkręci-nie musimy wracać do tematów. Te punty będą tylko na wypadek niezręcznej ciszy ^^ Ja wrzucam dziś dzisiejsze nieobowiązkowe tematy-punktujcie o czym chcielibyście pogadać jeszcze dzisiaj, bądź następnym razem:
Lista tematów na teamspeakowe soboty 23/02/2013:

1) Kilka słów podsumowania po konferencji Sony:
-pokazano nam 'sporo' czy 'za mało'?
-jak przedstawione tytuły/technologie mają się względem naszych oczekiwań co do nowej konsoli
-opinie na temat funcjonalności 'społecznych' (powiadomienia, szpiegowanie znajomych, sprawdzanie na bierząco ich biblioteki gier, streamowanie itd)

2) Powtarzanie konceptów - czy współczesnego gracza nie da się już niczym zaskoczyć?
-wiele nowo wydawanych tytułów to kolejne części tej samej serii działające na tym samym silniku; nowym tytułom zarzuca się brak oryginalności i kopiowanie konceptów z innych gier; gry przedstawiane konsumentom jako przełomowe co raz częściej okazują się wielkim brzydkim rozczarowaniem - czy moc twórcza została wyczerpana i jesteśmy skazani na powielanie istniejących konceptów? Czy bez względu na poziom przemocy/komedii/realizmu nic już nie jest w stanie nami wstrząsnąć?
-jaka gra/kiedy ostatnio poczuliśmy się prawdziwie poruszeni przez innowacyjność (zarówno forme jak i treść) gry? Który tytuł jest dla nas najświeższym tytułem prawdziwie przełomowym i dlaczego

3) Czy nasze wychowanie/tryb życia ma wpływ na wybierane przez nas tytuły, czy jest to raczej kwestia naszego charakteru?
-czy zmiana trybu życia zmieniłaby wybierane przez nas gry? Jeśli tak to w jakim stopniu i czy nadal czerpalibyśmy przyjemność z naszych wyborów, czy może raczej za wszelką cenę dostosowywalibyśmy życie do gier które lubimy? (czy hardcorowiec z ograniczonym czasem wolnym zacznie unikać snu na rzecz gry lub czy casual bez obowiązków zacznie grać w dłuższe tytuły?)
-czy jesteśmy przywiązani do takich a nie innych tytułów ze względu na to kim jesteśmy? Czy żądni przygód wybierają tylko zapierające dech w piersiach tytuły a spokojni domatorzy tylko gry logiczne-czy może im człowiek spokojniejszy tym więcej krwi przelewa w wirtualnym świecie? Jakie mamy charaktery i czy wiążą się w jasny sposób z naszymi wyborami.
Ja lubię pogadać na tematy nie związane z grami, religia czy życie po śmierci to temat rzeka. Jeśli jednak o grach to proponuję o kolekcjonerkach, CriX na pewno byłby zadowolony.
Chociaż drugi punkt wydaje się ciekawy, jestem za nim.
Tematów potrzeba nam dużo więcej, a ponieważ 'ARHN.eu to portal jest o grach' to przydałoby się zachować na początek pozory i punkty rozpoczynające rozmowy w takiej tematyce przygotować :P nie oznacza to oczywiście, że jeśli rozmowa zejdzie na coś innego to będziemy ją przerywać czy zmieniać temat spowrotem na punkty-to są tylko zapasowe pomysły na rozkręcenie rozmowy. Spotykamy się na tym forum i portalu z miłości do gier, a nie z miłości do przynależania do filozoficznego kółka rozważeń religijnych - wolałabym więc nie wklecać w punkty czegoś bardzo odbiegającego od portalu, mimo, że jak już wspomniałeś, często na te inne tematy można gadać bez końca.
Z chęcią będę uczestniczył w tym co Neko zaproponowałaś i przy okazji podpisuję się pod propozycją Shorty-ego. Temat o EK jest bardzo dobry i przy okazji omówimć można wszystko co jest związane z kolekcjonowaniem itp.
No to jak panowie, wrzucamy powoli tematy do rozkrecenia rozmowy na sobote 02/03/2013. Temat drugi z zeszlego tygodnia przechodi na ta sobote:
2) Powtarzanie konceptów - czy współczesnego gracza nie da się już niczym zaskoczyć?
-wiele nowo wydawanych tytułów to kolejne części tej samej serii działające na tym samym silniku; nowym tytułom zarzuca się brak oryginalności i kopiowanie konceptów z innych gier; gry przedstawiane konsumentom jako przełomowe co raz częściej okazują się wielkim brzydkim rozczarowaniem - czy moc twórcza została wyczerpana i jesteśmy skazani na powielanie istniejących konceptów? Czy bez względu na poziom przemocy/komedii/realizmu nic już nie jest w stanie nami wstrząsnąć?
-jaka gra/kiedy ostatnio poczuliśmy się prawdziwie poruszeni przez innowacyjność (zarówno forme jak i treść) gry? Który tytuł jest dla nas najświeższym tytułem prawdziwie przełomowym i dlaczego


Prosze zainteresowanych o sprecyzowanie i skladne ulozenie tematu o kolekcjonerkach :P z gory dzieki i czekam na nastepne do dopisania.
Wpadłbym w sumie ale tak około 20 w każdy dzień weekendu, choć domyślnie wybrałem w piątek. Wszak po 23 wolę już mordki nie drzeć bo jednak mieszkam z innymi domownikami ale tak o żeby posiedzieć, to jasne czemu nie. Winking
jako temat kolejny bym proponował taki
"Mikrotransakcje"-czy grozi nam zalew płatnych pierdół nawet do single playera?
temat w oparciu o te mikrotransakcje w dead space3
Kiedyś brałem udział w "Wieczorze bajek" w SecondLife. Na początku dwie osoby czytały bajki, opowiadania... Na koniec wszyscy obecni wspólnie brali udział w tworzeniu nowej historyjki - każdy podawał swój pomysł, a jedna osoba wszystko spisywała Smiling Można coś takiego urządzić podczas rozmowy na TS.

P.S.: Jeśli jesteście ciekawi co z tego wyszło, to tutaj możecie sobie tą "bajkę" przeczytać: http://goo.gl/kKTwf
Opowiadanie bajek? Chciałabym mimo wszystko żeby tematy trzymały się serwisu- tematy na dziś:

1) Powtarzanie konceptów - czy współczesnego gracza nie da się już niczym zaskoczyć?
-wiele nowo wydawanych tytułów to kolejne części tej samej serii działające na tym samym silniku; nowym tytułom zarzuca się brak oryginalności i kopiowanie konceptów z innych gier; gry przedstawiane konsumentom jako przełomowe co raz częściej okazują się wielkim brzydkim rozczarowaniem - czy moc twórcza została wyczerpana i jesteśmy skazani na powielanie istniejących konceptów? Czy bez względu na poziom przemocy/komedii/realizmu nic już nie jest w stanie nami wstrząsnąć?
-jaka gra/kiedy ostatnio poczuliśmy się prawdziwie poruszeni przez innowacyjność (zarówno forme jak i treść) gry? Który tytuł jest dla nas najświeższym tytułem prawdziwie przełomowym i dlaczego
2) "Mikrotransakcje"-czy grozi nam zalew płatnych pierdół nawet do single playera?
temat w oparciu o te mikrotransakcje w dead space3
3) Kolekcjonerki-kto i dlaczego może chcieć zostać kolekcjonerem, czy jest to zajęcie opłacalne i czy istnieje prawdopodobieństwo, że zwrócą się pieniądze zainwestowane w kolekcję? Jakie są najczęstrze przyczyny porzucania zbieractwa big boxow i figurek? Jak sprawdzić czy nie inwestuje się w kupę?

Wszystkich zainteresowanych proszę o formułowanie tematu w przynajmniej w 2 zdaniach-to ma być okazja do dyskusji a nie do odbowiedzi 'tak/nie' Smiling
1) Indie - nowa jakość czy marketingowy bełkot? Gdzie przebiega granica między studiem niezależnym a "zależnym"? Czy takie małe gry mogą wpłynąć na tytuły AAA?

2) Kino a gry - czy należy poświęcać interaktywność i wolność gracza na rzecz filmowości prowadzenia historii? Wolicie oglądać, czy współuczestniczyć w historii? A może historia wam zwisa?

3) Gry na telefony - przyszłość, czy boczny tor elektronicznej rozrywki? A może smartfon to idealne uzupełnienie konsoli stacjonarnej? Czy szybki szpil na iPhonie może zastąpić "prawdziwą" grę?

To tak na szybko :P Proponuje też wycofać tematy przegadane: Roja i "kto-ma-dłuższego - badanie na podstawie ilości posiadanych kolekcjonerek" :P
4) Gry "szkodzą" swoją brutalnością czy działają na odwrót, pomagając wyładować swoją agresję?
1)Wiek a gry - czy PEGI są potrzebne i czy dobrze obrazują grę? Czy w MMO może grać każdy, żeby go nie wyśmiali? ("przejdź mutacje, to pogadamy" itp.)
Kolejny temacik ode mnie
Soundtracki z gier-jakie lubimy,jakie nienawidzimy,jakie soundtracki powiniśmy usunąć,a może inny soundtrack pasuje do innej gry?
taki pogadankowy temacik na luzie
----------------
temat rozwinięty
6)Gimbaza w internetach-co robić z gimbazą? Czy jedyną drogą jest karcenie za złe zachowania? Czy zmiana na nauczanie kulturalnego podejścia do innych ma szansę zadziałać? Jak udowodnić młodemu pokoleniu, że lepiej być gimnazjalistą niż gimbusem i jakie karzyści płyną z wykazywania bardziej cywilizowanych i dojrzałych zachowań.
Revy-rozwiń, bo o gustach się nie dyskutuje, a nie chcemy żeby rozmowa na jeden temat trwała 30 sekund Smiling
7)Różnice pomiędzy grami zachodnimi, a wschodnimi. - Czy gry zachodnie są lepsze od gier wschodnich? Może jest na odwrót? W jakim gatunku są lepsi nasi wschodni bracia, a w jakim my? Czyli jakie są podobieństwa i różnice pomiędzy grami japońskimi a europejskimi i amerykańskimi.
8.) Reklamy w grach - Czy reklamy pojawią się w grach? Jeżeli uważacie, że tak to w jaki sposób. Czy bylibyście za reklamami jeżeli w zamian gry były by tańsze?
9.) Jakie jest zagrożenie związane z przesiadaniem życia przed komputerem? Czy nasz PC to taki dzisiejszy plac zabaw? Czy lepiej wyjść na dwór ze znajomymi?
ten temat myśle że bedzię dobry
Rok 2013 zaczął się restartami dwóch znanych marek.czy to dobry krok twórców?jakie serie gier chętnie byśmy zrestartowali?
Stron: 1 2 3