Witam Was.
Chłopaki, mówicie, że zawsze wybieracie ogniste. Wiele razy grałem w Silver na GBC (potem już na emulatorze) i mogę powiedzieć jedno. Ognistymi gra się najłatwiej! O ile w Blue/Fire Poke ewoluują w miarę normalnie (16 lvl), o tyle w Gold/Silver/Cristal już są dysproporcje. Cyndaquil(14), Chikorita(16), Totodile(18). Z drugim stadium ewolucji jest już różnie, jednak w późniejszym etapie gry nie robi to dużej różnicy, tak jak na początku. Pierwszego trenera można rozwalić na 14 lvl po ewolucji Cyndaquila, zrobić to samo z Totodilem na 15-16 lvl będzie ciężko
.
Zresztą wystarczy też porównać kiedy poke dostają mocniejsze ataki.
Generacja I (Fire etc.)
Charmander
Start: Scratch(40 pwr.),
9 lvl: Ember(40 pwr.)
Bulbasaur
Start: Tackle(35 pwr.),
13 lvl!: Vine Whip(35 pwr.!),
Squirtle
Start: Tackle(35 pwr.),
8 lvl: Bubble(20, pwr. wtf?),
15 lvl!: Water Gun(40 pwr.)
Generacja III (FireRed etc.)
Charmander
Start: Scratch(40 pwr.),
7 lvl!: Ember(40 pwr.)
Bulbasaur
Start: Tackle(35 pwr.),
10 lvl!: Vine Whip(35 pwr.!),
Squirtle
Start: Tackle(35 pwr.),
7 lvl: Bubble(20, pwr. wtf?),
13 lvl!: Water Gun(40 pwr.)
Generacja II (Silver etc.)
Cyndaquil
Start: Tackle(35 pwr.),
12 lvl: Ember (40 pwr.)
Chikorita
Start: Tackle(35 pwr.),
8 lvl: Razor Leaf(55 pwr.)
Totodile
Start: Scratch(40 pwr.),
7 lvl: Rage(20 pwr.),
13 lvl: Water Gun(40 pwr.)
Może w II generacji Chikorita wygląda na koksa, ale przechodzenie nią Bellsprout Tower to po prostu męka. Tak samo przechodzenie drugiego Gymu, którego przechodzimy na jeden raz Quilavą
Wniosek: Panowie idą na łatwiznę!