Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™

Pełna wersja: arhn.eu - Changelog
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Nie chce mi się listować setek poprawek ...effort...

Ale jedna z nich jest bardzo ważna. Od dziś nowa mobilna wersja strony arhn.eu obsługuje czytanie komentarzy pod artykułami.

Pisanie komentarzy nie jest jeszcze dostępne, bo brakuje nam jeszcze opcji logowania z poziomu strony mobilnej. Ale spokojnie, wkrótce zmieni się i to Smiling

[Obrazek: 2014-06-13_1924.png]
Przygotowałem szereg kolejnych poprawek do widoku mobilnego arhn.eu

Prócz wstępnej (choć na razie mało wygodnej) obsługi logowania, wprowadziłem dostęp do widoku kolekcji gier. System został odpowiednio uproszczony, żeby łatwo i szybko wczytywać duże ilości danych. Sam korzystam z tego systemu w sklepach, by sprawdzić czy mam już daną grę w swojej kolekcji. Nowy system z zintegrowaną wyszukiwarką zdecydowanie ułatwi wam zakupy Winking

[Obrazek: 2014-06-19_1422.png]
I kolejna zmiana! Nowy, mobilny shoutbox dla urządzeń komórkowych dostępny jest teraz z mobilnej wersji strony lub adresu http://arhn.eu/shoutbox/ (zadziała tylko na komórkach).

[Obrazek: 2014-06-19_2145.png]

"Podgląd" dla urządzeń stacjonarnych znajduje się tu: http://arhn.eu/shoutbox/?wptouch_preview_theme=enabled
Kolejne poprawki, kolejne zmiany. Z tych dużych: naprawiłem wreszcie alfabet w bazie danych. Uff. Dzięki dla wszystkich, którzy to zgłosili.

Dodałem też wstępną obsługę "oznaczeń". Pozwalają one opisać gry dodatkowymi właściwościami przypisując je jednocześnie do odpowiednich grup. Na razie system prezentuje się tak:
[Obrazek: 2014-07-01_2209.png]
Po najechaniu na skrót pojawia się dłuższe wyjaśnienie właściwości. Pierwsze oznaczenia dostępne są już z poziomu edytora bazy. W przyszłości oznaczenia tekstowe zastąpione zostaną ładniejszymi, czytelniejszymi ikonami.

Po co to? Chociażby po to, żeby gracze łatwo szukać mogli gier na podstawie wybranych funkcji - etykiety pozwolą w przyszłości grupować gry wg trybów gry wieloosobowej, obsługi dodatkowych akcesoriów czy umożliwią odsiewanie gier, które wymagają abonamentu.

Propozycje dla nowych symboli można zgłaszać w tym temacie.
Ostatnich parę dni było dla mnie niezwykle pracowitych chociaż efekty pracy będą dla większości z was niezauważalne.

Niestety, arhn.eu zbliża się powoli do granicy w której obciążenie generowane przez aktywnych użytkowników znacznie spowalnia działanie serwisu. Dlatego od paru dni pracuję skrzętnie nad kompletną przebudową sposobu w jaki działa nasza strona, by stała się ona bardziej "modułowa".

Cel jest taki, by różne części arhn.eu (forum, strona, partnerzy, baza itd.) mogły działać niezależnie od siebie nawet w sytuacji, gdy pozostałe elementy strony podlegają oblężeniu. (Na pewno pamiętacie problemy z jakimi walczyliśmy na przykład podczas E3).

Dziś realizuję pierwszą część tej wizji uniezależniając dużą część "frontowej" części serwisu od reszty elementów. Wstępny rezultat jest bardzo obiecujący. Czas serwowania strony głównej arhn.eu zmniejszył się z DWUDZIESTOKROTNIE z ~2s do~ 0.1s. Serwowanie stron artykułów powinno odbywać się teraz w ekspresowym tempie.

Co ważniejsze - pojedyncze strony artykułów powinny być teraz odporne na obciążenie serwera - nawet w ekstremalnym przypadku awarii bazy danych, główna witryna arhn.eu wciąż powinna się uruchamiać bez widocznego spowolnienia.

Dalszym krokiem rozbudowy tego systemu będzie uodpornienie naszych usług, a w dalszej kolejności pełna niezależność pozostałych systemów, by awaria jednego nie wpływała na wydajność obiektów pozostałych.

Zachęcam was do informowania mnie o napotkanych błędach.
10.07.2014
- Sporo poprawek do systemu cachowania.
- Patreon: Przebudowano system wyświetlania reklam w taki sposób, by w domyślnym stanie nie wyświetlały się i doładowywały wyłącznie dla użytkowników, którzy nie mają aktywnej funkcji "bez reklam". To powinno usprawnić przeglądanie serwisu tym użytkownikom Patreona, którym przy dużych obciążeniach serwera wyświetlały się chwilowo niektóre reklamy na stronie. Przepraszamy!
Znowu zmieniło się sporo na stronie (zmieniliśmy na przykład system komentarzy), ale najważniejszą modyfikacją jest całkowicie świeży silnik tekstów użytkowników!

To jeszcze oczywista "Beta" i parę funkcji pojawi się dopiero wkrótce, ale nowy system powinien pozbyć się problemów, na które cierpiał stary.

http://arhn.eu/user/nowy/

Nowości:
- możliwość zapisywania szkiców tekstów przed publikacją! Yay! (dostęp do szkiców z poziomu: http://arhn.eu/by/ )
- możliwość uploadowania grafik do artykułów
- możliwość przypisywania teł tekstom
- usprawnione przypisywanie gier do tekstów (gry przypisują się do tekstu automatycznie przy kliknięciu "Dodaj tekst" z bazy danych, można je też przypisywać / odpinać ręcznie)
- możliwość edycji opublikowanych tekstów (nareszcie!)

Błędy:
- istniejące teksty wymagają konwersji do nowego formatu i mogą tymczasowo wyświetlać się w sposób nieprawidłowy. Ta usterka zostanie poprawione wkrótce.

Funkcje, które się pojawią:
- zwiększenie widoczności tekstów użytkowników poprzez publikację na stronie głównej
- teksty danego autora grupowane będą do formy "bloga", którego będą mogli prowadzić użytkownicy
Zaktualizowałem skrypt odpowiedzialny za Odtwarzacz arhn.eu™. Teraz powinien działać jeszcze płynniej i ładować film jeszcze szybciej.

Jedną z największych zmian jest wsparcie dla buforowania wielowątkowego - można teraz przeskakiwać między dowolnymi punktami filmu, a pobrane wcześniej fragmenty filmu pozostaną zapisane w pamięci podręcznej komputera bez konieczności ich ponownego ładowania.

[Obrazek: 2014-08-10_2005.png]

Poprawiono też wiele błędów. Nowy odtwarzacz będzie aktywował się stopniowo u kolejnych użytkowników. Będziecie wiedzieć, że nowa edycja playera działa już u was, gdy w miejsce standardowego przycisku wybierałki jakości pojawi się aktualnie wybrana przez was rozdzielczość obrazu:

[Obrazek: 2014-08-10_2008.png]

Więcej zmian już wkrótce!
Stron: 1 2