Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™

Pełna wersja: Magic:the Gathering Duels of Planeswalkers 2014
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam Smiling nazywam się Jarosz99 przeglądając forum nie znalazłem żadnej recenzji tej gry więc postaram się jak najlepiej ją opisać. Smiling
Magic:the Gathering Duels of Planeswalkers 2014 lub w skrócie Magic 2014 jest grą komputerową opartą o znaną markę firmy Wizards of the Coast mianowicie Magic the Gathering.
Magic jest to najstarsza kolekcjonerska gra karciana na świecie stworzona w 1993 przez Amerykańskiego nauczyciela matematyki Richard'a Garfield'a. Od czasu premiery pierwszej edycji gry minęło już ponad 20 lat i gra nadal przyciąga graczy w tym mnie Smiling. W grze wcielamy się w postać Planeswalkera potężnego maga władającego żywiołami z których może rzucać zaklęcia w tym przyzywać stwory. W M:tG 2014 wita nas samouczek wyjaśniający jak za rączkę krok po kroku mechanikę gry. Po ukończeniu wspomnianego samouczka wita nas kampania dzieląca się na 5 segmentów w których przyjdzie nam się zmierzyć z komputerowym przeciwnikiem zaskakujące jest to iż każdy przeciwnik ma własną strategię kluczem jest znalezienie słabej strony i pokonanie go po ukończeniu każdego segmentu odblokowujemy walkę z Planeswalkerem który jest już wielkim wyzwaniem a nie zapominajmy kampania ma 5 segmentów więc każdy kolejny Planeswalker będzie trudniejszy.
Rozgrywka w Magic 2014 wygląda następująco: Każdy z przeciwników dysponuje 20 punktami życia oraz swoją talią 60 kart w którą wliczamy karty typu land (od nich czerpiemy manę) Creature (stworzenie) Artifact (Artefakt) Sorcery (zaklęcie) Instant (Zaklęcie natychmiastowe może być wystawione w każdej chwili nawet w turze przeciwnika o ile mana nam na to pozwoli) Equipment (ekwipunek dla stwora) Enchantment (zaklęcie różnego rodzaju nakładane na stwora) oraz Planeswalker (przedstawia naszego sojusznika w grze).
Każdą Grę zaczynamy następującą bierzemy naszą talię tasujemy ją po czym kładziemy obok siebie po czym zapisujemy na kartce swoje punkty życia czyli 20 pkt (zamiast tego polecam zakup kostki 20 bocznej za ok 4 zł). Naszą turę rozpoczynamy poprzez dobranie 7 kart muszą być w nich lady jeżeli nie ma lądów albo ręka początkowa nam się nie podoba robimy Mugolan czyli odkładamy karty pod talię i dobieramy o jedną mniej. Jeżeli mamy już co potrzebne zaczynamy od wystawienia lądów z których będziemy mogli czerpać manę
a więc wystawiamy ląd jeżeli mamy w ręce coś za 1 manę (znaczek many jest na lądach i kartach) to gdy decydujemy się coś wystawić musimy pierw "zatapować" ląd czyli obrócić go bokiem w prawo po czym stawiamy kartę np kreatury przed lądem (wystawione kreaury zazwyczaj posiadają summoning sickness na polski chorobe przyzwania i nie mogą atakować w turzę w której zostały przyzwane )nie mamy co robić więc kończymy turę. Tura przeciwnika wygląda tak samo kiedy przeciwnik skończy zagrywać następuje nasza tura
tak samo zagrywamy kolejny ląd i tym razem nasza mana się zwiększa więc wystawiamy coś lepszego bądź zostawiamy te lądy i atakujemy atakujemy tapując kreaturkę wtedy nasz przeciwnik decyduję czy chce przyjąć atak na siebie i stracić punkty czy zablokuję swoimi stworkami po czym kończymy turę i tak dalej i tak dalej zagrywamy zaklęcia itd itp aż któremuś z graczy skończą się punkty życia bądź nie będzie miał już ani jednej karty wtedy przegra.
Kończąc recenzję chciałbym przekonać was do wybrania się do najbliższego sklepu partnerskiego Wizards of the Coast i zapytania o tzw Demo Deck czyli darmową talię 30 kart dla chcących zapoznać się z grą ja dałem się uwieść Magi tej cudownej gry i mogę śmiało polecić ją każdemu Smiling .
Zacznijmy od tego, że to nie jest recenzja, to jest opis rozgrywki krok po kroku. Coś, co można by spróbować uznać za recenzję, to najwyżej pierwszy akapit. Po drugie, brak jakichkolwiek przecinków, ogrom powtórzeń, brak przerw między akapitami (straszliwie ciężko się czyta).

Jeśli chcesz się zabrać do poważniejszego pisania, to najpierw uporządkuj tekst wizualnie, z dobrze wydzielonymi akapitami. Następnie skup się na tym, co chcesz napisać: opis rozgrywki czy recenzję. W przypadku gdy chodzi Ci o to drugie, sprawdź z czym to się je. Kolejny krok to przecinki, mistrza interpunkcji jeszcze nie poznałem, każdemu zdarza się błąd, ale najpierw trzeba zacząć ich używać i przynajmniej kilka reguł językowych jest powtarzalnych i łatwych do wykucia. A na samym końcu przeczytaj taki tekst i sprawdź, czy dobrze brzmią Ci Twoje własne zdania z takim ogromem powtórzeń. Albo po prostu zerknij na recenzje w prasie/serwisach internetowych i porównaj ze swoją.