Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™

Pełna wersja: Coś o tworzeniu gier?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Od dawna, z przerwami, interesuję się grami, a dokładniej ich tworzeniem. Tak, jestem tym typem człowieka, co woli malować obrazy niż je oglądać.
Nie przeciągając - zwracam się do Was, drodzy Forumowicze, z pytaniem:
Czy widzieliście/możecie polecić artykuły/filmy/książki/coś o tworzeniu gier komputerowych?

Popieram linki, tytuły filmów/książek, własne doświadczenia. Z góry dzięki za odpowiedzi. Kissing
The Games factory - jesli zamierzasz tworzyc proste gry.
Jesli chcesz tworzyć coś bardziej skomplikowanego - polecam zainteresować się Unity3D, nauką programowania i kilkoma takimi tematami. Unity 3D jest dość popularne więc bez problemu znajdziesz wiele poradników/tutoriali/videotutoriali jak tworzyć grę. Co do programowania to zapraszam do nauki C++ i takich bibliotek jak SDL\SFML itd.

Sam dopiero zaczynam szlify w Unity3D Smiling.
Na razie stawiam nieśmiałe kroki w C. Jak tylko znajdę czas, napiszę z kumplem prosta grę tekstową opartą o schemat Cluedo.
Na razie o takie proste gierki się nie martwię. Chciałabym poznać jak wygląda cały proces produkcji z punktu widzenia studia. Jak to się dzieje, że z jakiegoś prostego konceptu powstaje cały świat gry, fabuła, postacie itd.
W moim skromnym mniemaniu język C++ jest lepszy do tworzenia gier niż język C, zaryzykuję stwierdzenie, iż ucząc się C++ poznajesz C, a poza tym posiada on aspekty obiektowe znacznie ułatwiające pracę z programem typu klasy, metody, polimorfizm itd. Do nauki C++ zachęcam do skorzystania z książki "Thinking in C++".
Theory of Fun for Game Design - Raph Koster
Level Up!: The Guide to Great Video Game Design - Scott Rogers
Rules of Play: Game Design Fundamentals - Katie Salen
The Art of Game Design: A book of lenses - Jesse Schell
Game Feel: A Game Designer's Guide to Virtual Sensation - Steve Swink
How to Do Things with Videogames - Ian Bogost

to na dobry poczatek
LeSSter: Zgodzę się z Twoim mniemaniem, jednak gdy szukałam języka "na początek", większość znajomych programistów polecała mi C. Na początku wolałabym poznać ogólne zasady programowania. Oczywiście, nie zamyka mi to drogi do późniejszej nauki C++ i pisania gier.

Grem: Dziękuję pięknie.
Lars, możesz zajrzeć tutaj: http://mepi.pl/tutorial.html

Tutoriale wideo, uczą programować, i używać popularnych silników. Z tego, co tam kiedyś widziałem, to tam były kursy z Unreal Engine, CryEngine i Unity, chociaż jest tam tego więcej. Jak jesteś zainteresowany, to możesz tam wejść i sobie zobaczyć Winking
Ja polecam zacząć od Unity3D który jest dobrym silnikiem graficznym, jest w trzech wersjach:
-bezpłatnej z kilkoma odciętymi opcjami ale na szczęście takimi których dopóki nie będziesz profesjonalistą nawet nie zauważysz, bez limitu czasu, z możliwością wydawania projektu i tu nie jestem pewny ale na niej chyba masz prawo do zarobienia do 5000$(nie jestem pewny kwoty)
-demonstracyjnej pro która od pro różni się tylko 30-dniowym okresem działania i ceną bowiem jest darmowa
-pro czyli 75$ na miesiąc albo 1500$ za licencję wieczystą której jeśli nie planujesz zarabiać raczej nie będzie ci potrzebna.
Oprócz tych atutów silnik ma duża społeczność (dzięki tak dużej wersji darmowej) tworzącą szkolenia, tutoriale, assety(pliki do wykorzystania w projekcie jak skrypty i modele) i oczywiście gry.
Mimo 3D w tytule silnik od wersji 4 zaczął wspierać też 2D.
Polecam wyposażyć się w program Blender służący do tworzenia grafiki3D który ma niebywale dobre polskie szkolenie.
Wadą może być niestety to że polska społeczność nie ma zbyt wiele do zaoferowania jeśli chodzi o naukę więc nieznajomość angielskiego jest dużym problemem.
Sam też interesowałem się tworzeniem gier i używam tego silnika w swoim pierwszym projekcie i nie narzekam.
Unity3D: http://www.unity3d.com
Blender: http://www.blender.org
Kurs Blendera: http://www.polskikursblendera.pl
Lars - wgl mnie warto zagłębić sie z Unty 3d, (http://www.unity3d.com)

Co do jezyka.. C++, bo C nie posiada obiektowości, która niestety często się przydaje Winking