Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™
Problemy z uruchomieniem Nintendo 64 - Wersja do druku

+- Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ (https://forum.arhn.eu)
+-- Dział: Newschool... (https://forum.arhn.eu/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Nintendo (https://forum.arhn.eu/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Wątek: Problemy z uruchomieniem Nintendo 64 (/showthread.php?tid=11288)



Problemy z uruchomieniem Nintendo 64 - BaudelaireGaudi - 13-08-2016

Witam.
Dziś kupiłem od kolekcjonera na giełdzie używane Nintendo 64.
W zestawie była sama konsola + okablowanie.
Teraz mam problem, by tę konsolę uruchomić. Po podłączeniu do TV włączeniu konsoli świeci się dioda i... to wszystko.
Telewizor pokazuje tylko "No signal".
Przeszukując w internet znalazłem kilka możliwych przyczyn.
Te najpoważniejsze to:
- uszkodzony kabel;
- uszkodzony zasilacz;
- uszkodzona płyta główna;
Wracając do zawartości zestawu, zastanawiający jest kabel sygnałowy. Oryginalny powinien być zakończony końcówkami AV (chinch), a ten jest o dziwo zastąpiony wtykiem SCART, wcześniej za to jest rozgałęzienie z gniazdami AV.
Jak myślicie? Czy to właśnie ten kabel jest przyczyną mojego problemu?


RE: Problemy z uruchomieniem Nintendo 64 - Dark Archon - 14-08-2016

Ale masz jakiś kartridż i Jumper Pak? Bo konsola się nie włączy bez kartridża i Jumper Paka.

Kartridż pewnie wiesz co to jest. Ale Jumper Pak to taki mniejszy "kartridż", który się wkłada do tego mniejszego otworu pod klapką.

Wygląda tak:
[Obrazek: BB44P6d.jpg]

Jest wymagany i bez niego sprzęt też nie odpali. Smiling


RE: Problemy z uruchomieniem Nintendo 64 - BaudelaireGaudi - 14-08-2016

(14-08-2016, 00:17)Dark Archon napisał(a): Ale masz jakiś kartridż i Jumper Pak? Bo konsola się nie włączy bez kartridża i Jumper Paka.

Kartridż pewnie wiesz co to jest. Ale Jumper Pak to taki mniejszy "kartridż", który się wkłada do tego mniejszego otworu pod klapką.

Wygląda tak:
[Obrazek: BB44P6d.jpg]

Jest wymagany i bez niego sprzęt też nie odpali. Smiling

Trochę poczytałem o tym "Jumper Packu" i wymagany jest do uruchomienia niektórych gier (oglądałem materiał o tej konsoli)m wiec wymagany nie jest.
A tak się jeszcze po drodze zapytam, czy w Twoim egzemplarzu też występuje problem z zacinającym (nie odskakującym) przyciskiem RESET? Słyszałem, że to dość powszechne.


RE: Problemy z uruchomieniem Nintendo 64 - facepalm - 14-08-2016

Pomyliłeś Jumper packa z expansion packiem, Jumper pack był dokładany do konsoli i jest wymagany do każdej gry, natomiast Expansion pack poprawia wrażenia wizualne części gier i w niektórych(na przykład TloZ:MM) jest wymagany. Tu są koło siebie: 
[Obrazek: n64exp01.jpg]


RE: Problemy z uruchomieniem Nintendo 64 - Dark Archon - 14-08-2016

Bez Jumper Paka konsola się nie uruchomi. Średnio obchodzi mnie co wyczytałeś w sieci, bo to zwykłe brednie. Speechless

Jumper Pak nie służy w konsoli do niczego, ale jest fizyczną zaślepką, która zamyka obwód w miejsce kart rozszerzeń. Bez niej w konsoli nie płynie prąd i ta po prostu się nie włączy.

Jak prosisz o pomoc to nie mędrkuj. A jak tak świetnie Googlujesz to nie zawracaj nam głowy i naprawiaj z goglami.

PS3 Has No Game


RE: Problemy z uruchomieniem Nintendo 64 - BaudelaireGaudi - 14-08-2016

No dobrze.
To teraz czeka mnie wielkie wyzwanie zakupu Jumper lub Expansion Paka, co nie będzie łatwe.
Na początek będę jeszcze musiał wziąć konsolę i podjechać z nią do sklepu z konsolami i grami retro, by ją jeszcze sprawdzić czy na pewno jest wszystko OK.