![]() |
Sega Saturn - Homebrew - Wersja do druku +- Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ (https://forum.arhn.eu) +-- Dział: Allschool... (https://forum.arhn.eu/forumdisplay.php?fid=22) +--- Dział: Homebrew (https://forum.arhn.eu/forumdisplay.php?fid=79) +--- Wątek: Sega Saturn - Homebrew (/showthread.php?tid=11482) |
Sega Saturn - Homebrew - PolskiWisnia - 01-11-2016 Sega Saturn to konsola z wybujałą architekturą. 8 procesorów sprawiło, że na tą konsolę trudno było cokolwiek zaprogramować. Znam wiele osób, które chciałyby coś na niej zaprogramować, jednak nie chcą się bawić w programowanie typu: VDP1 - sprite'y, a VPD2 efekty półprzezroczyste. Szperając w internecie szukając wersji LuaPlayer'a na tę konsolę znalazłem to. Aby zacząć przygodę z tym devpackiem na Saturna radziłbym znać język Lua na przynajmniej stopniu dobrym. Mała znajomość tajemnic LuaPlayer'a może okazać się problematyczna. Sam nie próbowałem jeszcze stworzyć gry na Saturna głównie z powodu, że zbyt mało znam Lua (jednak by zrobić Oel'a na Windowsa to już mam umiejętności... tak btw. szukam kogoś do pomocy w programowaniu w Lua, info na PW), ale dema technologiczne tego silnika są całkiem przyzwoite. Link do wątku na innym forum, gdzie jest wszystko ładnie opisane: https://segaxtreme.net/threads/saturn-lua-player-released.16134/ Powodzenia w tworzeniu gier na Segę Saturn! |