Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™
Krajobraz po burzy. Czyli co jest nie tak w Frostpunk. - Wersja do druku

+- Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ (https://forum.arhn.eu)
+-- Dział: Allschool... (https://forum.arhn.eu/Forum-Allschool)
+--- Dział: Gracze - Graczom (https://forum.arhn.eu/Forum-Gracze-Graczom)
+--- Wątek: Krajobraz po burzy. Czyli co jest nie tak w Frostpunk. (/Temat-Krajobraz-po-burzy-Czyli-co-jest-nie-tak-w-Frostpunk)



Krajobraz po burzy. Czyli co jest nie tak w Frostpunk. - dominik-p - 28-05-2018

Zalety gry chyba każdy zna. Ciekawy pomysł stylistyka i wykonanie.
Oraz wysoki poziom trudności który w rzeczywistości nie jest taki trudny.


Przejdźmy więc do wad tej gry.


Poziom trudności wynika tylko z nieznajomości mechaniki gry. Nie ma obszernego samouczka i dokładnego wyjaśnienia co i jak. Poradniki i opis mechaniki gry można już łatwo znaleźć na necie i sobie to przyswoić. Potem tylko trochę treningu oraz poznanie interfejsu.
Gra wtedy okazuje się dość prosta pomijając początkowe 10-15 dni w których budujemy podstawowe struktury ekonomiczne w naszej koloni. Tu trzeba rzeczywiście uważać co się robi bo każda decyzja może skutkować naszą przegraną.
Potem napływ surowców jest tak duży że nie wiadomo gdzie je zagospodarować.


Mało intuicyjny i przejrzysty interfejs. Jeśli chcemy sprawdzić gdzie przebywa osoba chora to nie można po prostu sobie zrobić dwukliku na jej imieniu i nazwisku. Najpierw należy ją zaznaczyć a potem kliknąć wybierz.
Problem pojawia się przy błędzie z blokowaniem się postaci na mapie. Mamy ciężko chorego który zostaje przydzielony do lecznicy więc znika z ikonki informującej o liczbie chorych i ciężko chorych. Później mamy Zonk bo wszyscy ludzie według ikonki są leczeniu a tu nam umiera jeden zaplątany między tartakiem a barakiem.


Za każdym razem trzeba włączać ręcznie grzejniki w obiektach. Na początku po wymyśleniu technologi trzeba ręcznie go włączyć i w każdym nowo powstałym
obiekcie. Oraz w momencie gdy zagapiliśmy się i nie ma węgla.




Nie wiem dlaczego też w podsumowaniu zużycia drewna i stali są dwa kolory zielone i dwa czerwone. Przez to wykres jest nieczytelny.
Dane statystyczne i ekonomiczne są tu dość skąpe, trudno ocenić czy coś jest nie tak albo zaplanować rozwój na ich podstawie.


Skrypty mnóstwo skryptów.
Źle uruchamiające się, źle zaprojektowane i w większości oderwane od obecnej sytuacji koloni.
Przy testowaniu gry coś takiego powinno wyjść.




Twoje decyzje nie mają znaczenia dla zakończenia gry.
Ważne są tylko wybory z księgi a nie to co się dzieje w rzeczywistości.


Możemy mieć np. dwie różne rozgrywki w oparciu o te same wybory z księgi prawa.


W pierwszej rozgrywce gramy jako despota zmuszający do pracy ludzi w tragicznych warunkach po 24h. Ciągle brakuje nam surowców ludzie praktycznie non stop są głodni i zamarzający oraz jest mnóstwo amputacji. Nie pomagamy nikomu w terenie, odnalezionych ludzi skazujemy na śmierć lub specjalnie wskazujemy im złą drogę.


W drugiej rozgrywce.
Wszystko idzie nam doskonale ludzie nas kochają surowców jest w bród nikt nie choruje ani nie głoduje. Nigdy nie użyliśmy zmiany 24h ani nikomu nie amputowano nogi. Ocaliliśmy i zebraliśmy wszystkich przybyszów na Frostlandzie.


Będziemy mieli identyczne zakończenia gry. Możemy się jeszcze dalej posunąć i doprowadzić do śmierci 99% naszej koloni. Dla zakończenia gry nie ma to najmniejszej różnicy.


Achiwmenty to jeszcze jako tako ratują ale mają błędy.


Największą wadą jest właśnie zakończenie i podsumowanie rozgrywki. Nie ma nic co by nas pchało do ponownego rozegrania mapy żeby poprawić swój wynik. Zmienić postępowanie i zakończenie.
Bo tego wyniku nie ma, a zakończenie nie podsumowuje naszych działań.
Nie wiemy nawet ilu ludzi było do uratowania, jak dobrzy byliśmy w zarządzaniu kolonią. Między rozgrywkami jest to losowe maksymalnie ludzie uzyskiwali 695-698 ocalonych w pierwszej misji.
Czy nasze poszczególne decyzje były dobre czy złe.

Brakuje takiego dobrego High Score, czegoś co zmotywuje do kolejnej rozgrywki jednego z 3 scenariuszy.


RE: Krajobraz po burzy. Czyli co jest nie tak w Frostpunk. - dominik-p - 28-05-2018

Właśnie dopadł mnie bug z blokującymi się ludźmi a nie mam wcześniejszych save.
Nie mogę ruszyć 1 robotnika bo utknął w dawno wybudowanym budynku.
I mam jeszcze 4 gdzieś zablokowanych gra ich daje jako dostępnych ale nigdzie nie można ich przydzielić.
Nie są inwalidami ani paliatywnymi. Gdzieś wyparowali ale nie mam pojęcia gdzie.

Jeszcze wyłapałem błąd z robotnikami w kuchni lub innym budynku.
Ludzie padają z głodu jest pełno surowego jedzenia. Kuchnia pokazuje że jest obsadzona i leci produkcja na 100%.
Czyli cała załoga jest dostępna. Po kliknięciu na kuchnię okazuje się że wszyscy robotnicy poszli na budowy i nikt nie gotuje.