Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™
Silnik do gry. - Wersja do druku

+- Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ (https://forum.arhn.eu)
+-- Dział: Newschool... (https://forum.arhn.eu/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: PC (https://forum.arhn.eu/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Wątek: Silnik do gry. (/showthread.php?tid=3767)



Silnik do gry. - Klimashnikov - 01-03-2013

Hej, poszukuje dobrego "silnika" podobnego do tego użytego w GTA 2.
Może macie jakiś propozycje, rady, strony odnośnie wyboru programów do tego przeznaczonych.


RE: Silnik do gry. - Dymek - 01-03-2013

Co zamierzasz na nim zrobić? Planujesz napisać drugie GTA ? Silników jest masa. Zacznijmy od tego jaki znasz język programowania?


RE: Silnik do gry. - Klimashnikov - 01-03-2013

Sorry, ale co zamierzam zrobić to moja sprawa (nie można mówić za dużo Grinning ) ogólnie chodzi mi o coś takiego aby grafika była prosta z lotu ptaka, btw. wydaje mi się z C/C++ starczy.


RE: Silnik do gry. - Dymek - 01-03-2013

Jeżeli znasz C++ to przy pomocy Haaf's Game Engine (zapraszam tutaj) naklepiesz taki silnik w kilka dni. Darmowych odpowiedników open source nie znam.


RE: Silnik do gry. - Dark Archon - 01-03-2013

Mam wrażenie, że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, więc dla zdrowia psychicznego nas wszystkich, proszę, poniechaj.

PS. GTA2 zostało stworzone na autorskim silniku opartym o C++ kompilowanym w MSVC6. Tj. autorzy napisali go sobie od zera. Nie ściągnęli go znikąd, ani nie bawili się żadnym "game makerem".

Edit: Dymek, Haaf jest silnikiem do tworzenia gier 2D. GTA2 (i częściowo 1!) składało się z trójwymiarowych światów na które nakładano dwuwymiarowe sprite'y.


RE: Silnik do gry. - Dymek - 01-03-2013

W takim razie mój błąd, nie chciało mi się szukać dlatego zgadywałem, że jest to świat 2d. W takim wypadku proponuje naukę directx lub openGL.


RE: Silnik do gry. - Klimashnikov - 01-03-2013

Archonie nie proszę o to by ktokolwiek robił za mnie silnik, ani inne cuda, grzecznie poprosiłem o to aby ktoś podzielił się ze mną swoją wiedzą od czego można zacząć. Nie miałbym zamiaru nikogo męczyć, ani nad wyraz torturować moją niewiedzą z tej oto dziedziny.
Projekt, który chcę zacząć jest po prostu dla zabawy, nauczenia się czegoś nowego i w żadnym razie nie "poniecham" go.
Wyprzedzając pytanie nie jestem w żadnym stopniu programistą.


RE: Silnik do gry. - Dymek - 01-03-2013

Jeżeli planujesz napisać grę, pierw zostań w choć małym stopniu programistą. Wtedy zrozumiesz dlaczego nie zaczyna się od klona GTA.


RE: Silnik do gry. - Insajd - 01-03-2013

Co masz na myśli mówiąc, że nie jesteś w żadnym stopniu programistą? Jeśli nie masz bladego pojęcia o programowaniu, to na start weź się za podstawowe podstawy, choćby tego C++, a potem myśl o pisaniu gier. Nie ma co się rzucać za głęboko.


RE: Silnik do gry. - SmellySocks - 01-03-2013

Symfonia C++, polecam na dobry początek.



RE: Silnik do gry. - Klimashnikov - 01-03-2013

(01-03-2013, 01:29)Dymek napisał(a): Jeżeli planujesz napisać grę, pierw zostań w choć małym stopniu programistą. Wtedy zrozumiesz dlaczego nie zaczyna się od klona GTA.

Sorry może rzeczywiście źle to napisałem, pojęcie o programowaniu mam ( i to większe niż niejeden student na 2-3 roku studiów informatyki) po prostu nie jestem w tym aż tak dobry żeby nazywać się programistą.

Nie miałem zamiaru robić klona GTA. Smiling


RE: Silnik do gry. - Insajd - 01-03-2013

Yep, Symfonia. Jeśli do kogoś nie trafiają przykłady pana Jurka o gwiazdolotach i innych takich, to chyba nie ma nadziei Torll

@down wskaźniki chyba, najbardziej mi w pamięci utkwiło.


RE: Silnik do gry. - Dymek - 01-03-2013

Gwiazdoloty Grinning? Przy czym to było? Moim zdaniem na start te książki są jak najbardziej ok. Potem już dokumentacja wystarczy. A właśnie jak planujesz zostać programistą to równolegle ucz się języka angielskiego.


RE: Silnik do gry. - Klimashnikov - 01-03-2013

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, wyszedłem na gimbusa nieznającego się na programowaniu oraz nie znającego angielskiego. Sorry, że zawracałem wam głowy.


RE: Silnik do gry. - SmellySocks - 01-03-2013

to mogę już zamknąć, czy chcecie sobie jeszcze porozmawiać?



RE: Silnik do gry. - Szczypek223 - 01-03-2013

Game maker to prosty program do gier 2D bez potrzeba znania skryptow.


RE: Silnik do gry. - szymon1051 - 01-03-2013

W unity możesz się pobawić.


RE: Silnik do gry. - yamny - 01-03-2013

Opracuj własny silnik z użyciem OpenGLa, tak jak ten człowiek