Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™
[ART] Android Gamepad – unboxing i pierwsze wrażenia - Wersja do druku

+- Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ (https://forum.arhn.eu)
+-- Dział: Allschool... (https://forum.arhn.eu/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Dział: Gracze - Graczom (https://forum.arhn.eu/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Wątek: [ART] Android Gamepad – unboxing i pierwsze wrażenia (/showthread.php?tid=7009)



Android Gamepad – unboxing i pierwsze wrażenia - Higga - 07-03-2014

[Obrazek: cam00235_zpsvrua4vai.jpg]

Mój pierwszy wpis będzie poświęcony tematyce, do której podchodzę z zamiłowaniem, mianowicie gier. Jako osoba, która grała na kilku przenośnych konsolach i ostatecznie wylądowała na urządzeniach w pełni dotykowych – zawsze brakowało mi fizycznych przycisków. Oczywiście producenci walczyli o serca takich graczy, więc wypuścili telefon mający spełniać ich oczekiwania:

[Obrazek: sony_ericsson_xperia_play_1.jpg]

Sony Xperia Play to swoista hybryda telefonu komórkowego oraz konsoli przenośnej, czyli miks celujący w grupę graczy. Niestety telefon nie odniósł sukcesu sprzedażowego, mimo marketingowych działań oraz wsparcia dedykowanego mu sklepu Play Station (gdzie można było kupić tytuły z konsol stacjonarnych). Jako gracz, zmęczony już „macaniem” po ekranie, postanowiłem szukać kolejnej alternatywy, której niestety nie było przez długi okres czasu. W dniu premiery Androida 3.2 deweloperzy dostali możliwość tworzenia gier, które będą wspierać urządzenia zewnętrzne. Sukcesem okazało się wypuszczenie pierwszych Gamepadów, czyli kontrolerów do gier, łączonych za pośrednictwem Bluetooth. Początkowo było ich niewiele, aczkolwiek z czasem producenci takich zabawek zaczęli dostrzegać potrzeby rynku, dzięki czemu mamy teraz wiele firm specjalizujących się w tworzeniu tych produktów. Najsłynniejszym z nich jest iPega oraz Moga. Są to urządzenia drogie, które niekoniecznie są lepsze od „no-name’ów” chińskich producentów. Jeden przypadł mi do gustu: Android Gamepad G910. Zabawka ta jest dosyć droga, bo zapłaciłem za nią 30$ na eBayu w Chinach, gdzie na przesyłkę czekałem prawie 3 tygodnie. Niestety nie mogłem znaleźć żadnej recenzji na jego temat, szczególnie w języku polskim, wiec ciesze się, że prawdopodobnie jestem pierwsza i jedyną osobą, która pisze o nim w naszym rodzimym języku.

Do rzeczy:

[Obrazek: cam00238_zpsaqb9gw6x.jpg]

[Obrazek: cam00239_zpsdzcpzha2.jpg]

Po otwarciu niskobudżetowego, kartonowego pudełka z ryciną pada ukazuje się nam urządzenie wraz z instrukcją. Generalnie spodziewałem się czegoś bardziej wykwintnego niż tylko kawałka kartki i plastiku wytłoczonego na kształt pada. Tak czy inaczej nie jest to najważniejsze. Pod padem znajduje się zwykły kabel MicroUSB.

[Obrazek: cam00240_zpsvope83z3.jpg]

[Obrazek: cam00241_zpsoykji1p8.jpg]

Biorąc go do ręki i mając porównanie z Xbox’owym padem niestety odczujemy różnicę w jakości plastiku. Ten prezentowany tutaj jest cieńszy, i słabszy. Odczujemy różnicę również w wadze, ale na korzyść naszego, gdyż jest lżejszy (co i tak niewiele daje, gdyż nakładamy na niego nasze urządzenie (ale o tym zaraz). Przyciski i gałki są absolutną kopią oryginału.

Przyciski Y, A i B wchodzą głęboko, zaś X wciska się ciężej i bardziej płytko. Ogumowane gałki chodzą rewelacyjnie – lekko i dynamicznie.

[Obrazek: cam00243_zpsjn03yyxb.jpg]

Na górze urządzenia znajdują się spusty R1 L1 oraz R2 L2. Podczas, gdy te drugie chodzą rewelacyjnie, pierwsze sprawiają wrażenie nienadających się – chodzą z oporem oraz bardzo płytko. Mimo wszystko, da się to przeżyć. Z tyłu urządzenia mamy mały przycisk reset.

Przejdźmy do najważniejszej sprawy, mianowicie montowania naszego telefonu na pada. Pad wyposażony jest w uchwyt, który można rozszerzyć do 9 cm. Jest on stabilny i mocno zaciska się na naszym telefonie.

[Obrazek: cam00245_zpsrrn6e03u.jpg]

[Obrazek: cam00252_zpsqncnjor0.jpg]

[Obrazek: 8febec1a-6ca5-496f-91a8-2e50095999e3_zps52b9a2c7.jpg]

Inne telefony:

[Obrazek: CAM00247_zpspghiarcq.jpg]
[Obrazek: cam00248_zpshbcs9vjt.jpg][Obrazek: cam00250_zpsbslgs1l2.jpg]

Kąt nachylenia gamepada z telefonem względem oczu jest w porządku – nie męczy, nie musimy manewrować szyją. Kiedy położymy pada z zamontowanym telefonem – całkowicie przechyla się on w jego stronę. Tutaj inne zdjęcia:

[Obrazek: cam00251_zpsmjn4p0zf.jpg]
[Obrazek: cam00246_zpsomclp6ej.jpg]
[Obrazek: cam00244_zpsgmya8rud.jpg]

Jeżeli macie jakieś pytanie, to piszcie w komentarzach, chętnie odpowiem.

Będę zabierał się za tworzenie materiału wideo recenzji wraz z gameplayem - jakieś sugestie bądź pytania?

Artykuł jest mój - opublikowany również na innej stronie - jeżeli przeszkadzają "watermarki" na zdjęciach i będzie potraktowane to jako reklama innego portalu (co nie jest zamierzone) to proszę o usunięcie postu i przyjęcie przeprosin.


RE: Android Gamepad – unboxing i pierwsze wrażenia - Higga - 07-03-2014

Zasilany baterią (Wewnętrzny akumulator, niewymienny) - wytrzymuje pięcio godzinne granie bez przerwy

Pad synchronizowany z urządzeniem jest za pomocą bluetooth. Port micro-usb służy do ładowania oraz aktualizacji pada za pomocą komputera.


RE: Android Gamepad – unboxing i pierwsze wrażenia - HackBoy - 07-03-2014

Jeśli pad wykorzystuje technologie bluetooth, to czy będzie działał również z komputerem?
Jaka jest jego cena?


RE: Android Gamepad – unboxing i pierwsze wrażenia - Higga - 09-03-2014

Będzie również działał z komputerem (nie sprawdzałem, aczkolwiek w instrukcji jest napisane)

co do drugiego pytania, to zerknij jeszcze raz na tekst, bo jeszcze pomyślą, ze nie przeczytałeś Winking