![]() |
Coś o tworzeniu gier? - Wersja do druku +- Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ (https://forum.arhn.eu) +-- Dział: Newschool... (https://forum.arhn.eu/forumdisplay.php?fid=6) +--- Dział: PC (https://forum.arhn.eu/forumdisplay.php?fid=10) +--- Wątek: Coś o tworzeniu gier? (/showthread.php?tid=7298) |
Coś o tworzeniu gier? - Lars - 11-04-2014 Od dawna, z przerwami, interesuję się grami, a dokładniej ich tworzeniem. Tak, jestem tym typem człowieka, co woli malować obrazy niż je oglądać. Nie przeciągając - zwracam się do Was, drodzy Forumowicze, z pytaniem: Czy widzieliście/możecie polecić artykuły/filmy/książki/coś o tworzeniu gier komputerowych? Popieram linki, tytuły filmów/książek, własne doświadczenia. Z góry dzięki za odpowiedzi. ![]() RE: Coś o tworzeniu gier? - Lesteross - 11-04-2014 The Games factory - jesli zamierzasz tworzyc proste gry. Jesli chcesz tworzyć coś bardziej skomplikowanego - polecam zainteresować się Unity3D, nauką programowania i kilkoma takimi tematami. Unity 3D jest dość popularne więc bez problemu znajdziesz wiele poradników/tutoriali/videotutoriali jak tworzyć grę. Co do programowania to zapraszam do nauki C++ i takich bibliotek jak SDL\SFML itd. Sam dopiero zaczynam szlify w Unity3D ![]() RE: Coś o tworzeniu gier? - Lars - 11-04-2014 Na razie stawiam nieśmiałe kroki w C. Jak tylko znajdę czas, napiszę z kumplem prosta grę tekstową opartą o schemat Cluedo. Na razie o takie proste gierki się nie martwię. Chciałabym poznać jak wygląda cały proces produkcji z punktu widzenia studia. Jak to się dzieje, że z jakiegoś prostego konceptu powstaje cały świat gry, fabuła, postacie itd. RE: Coś o tworzeniu gier? - Lesteross - 11-04-2014 W moim skromnym mniemaniu język C++ jest lepszy do tworzenia gier niż język C, zaryzykuję stwierdzenie, iż ucząc się C++ poznajesz C, a poza tym posiada on aspekty obiektowe znacznie ułatwiające pracę z programem typu klasy, metody, polimorfizm itd. Do nauki C++ zachęcam do skorzystania z książki "Thinking in C++". RE: Coś o tworzeniu gier? - grem - 11-04-2014 Theory of Fun for Game Design - Raph Koster Level Up!: The Guide to Great Video Game Design - Scott Rogers Rules of Play: Game Design Fundamentals - Katie Salen The Art of Game Design: A book of lenses - Jesse Schell Game Feel: A Game Designer's Guide to Virtual Sensation - Steve Swink How to Do Things with Videogames - Ian Bogost to na dobry poczatek RE: Coś o tworzeniu gier? - Lars - 11-04-2014 LeSSter: Zgodzę się z Twoim mniemaniem, jednak gdy szukałam języka "na początek", większość znajomych programistów polecała mi C. Na początku wolałabym poznać ogólne zasady programowania. Oczywiście, nie zamyka mi to drogi do późniejszej nauki C++ i pisania gier. Grem: Dziękuję pięknie. RE: Coś o tworzeniu gier? - kaczmar456 - 11-04-2014 Lars, możesz zajrzeć tutaj: http://mepi.pl/tutorial.html Tutoriale wideo, uczą programować, i używać popularnych silników. Z tego, co tam kiedyś widziałem, to tam były kursy z Unreal Engine, CryEngine i Unity, chociaż jest tam tego więcej. Jak jesteś zainteresowany, to możesz tam wejść i sobie zobaczyć ![]() RE: Coś o tworzeniu gier? - arent8 - 18-04-2014 Ja polecam zacząć od Unity3D który jest dobrym silnikiem graficznym, jest w trzech wersjach: -bezpłatnej z kilkoma odciętymi opcjami ale na szczęście takimi których dopóki nie będziesz profesjonalistą nawet nie zauważysz, bez limitu czasu, z możliwością wydawania projektu i tu nie jestem pewny ale na niej chyba masz prawo do zarobienia do 5000$(nie jestem pewny kwoty) -demonstracyjnej pro która od pro różni się tylko 30-dniowym okresem działania i ceną bowiem jest darmowa -pro czyli 75$ na miesiąc albo 1500$ za licencję wieczystą której jeśli nie planujesz zarabiać raczej nie będzie ci potrzebna. Oprócz tych atutów silnik ma duża społeczność (dzięki tak dużej wersji darmowej) tworzącą szkolenia, tutoriale, assety(pliki do wykorzystania w projekcie jak skrypty i modele) i oczywiście gry. Mimo 3D w tytule silnik od wersji 4 zaczął wspierać też 2D. Polecam wyposażyć się w program Blender służący do tworzenia grafiki3D który ma niebywale dobre polskie szkolenie. Wadą może być niestety to że polska społeczność nie ma zbyt wiele do zaoferowania jeśli chodzi o naukę więc nieznajomość angielskiego jest dużym problemem. Sam też interesowałem się tworzeniem gier i używam tego silnika w swoim pierwszym projekcie i nie narzekam. Unity3D: www.unity3d.com Blender: www.blender.org Kurs Blendera: www.polskikursblendera.pl RE: Coś o tworzeniu gier? - Yoruko - 22-04-2014 Lars - wgl mnie warto zagłębić sie z Unty 3d, (http://www.unity3d.com) Co do jezyka.. C++, bo C nie posiada obiektowości, która niestety często się przydaje ![]() |