Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™
3DS - temat ogólny - Wersja do druku

+- Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ (https://forum.arhn.eu)
+-- Dział: Newschool... (https://forum.arhn.eu/Forum-Newschool)
+--- Dział: Nintendo (https://forum.arhn.eu/Forum-Nintendo)
+---- Dział: 3DS (https://forum.arhn.eu/Forum-3DS)
+---- Wątek: 3DS - temat ogólny (/Temat-3DS-temat-og%C3%B3lny)



3DS - temat ogólny - Nightmare - 09-01-2012

Trzeba wspomóc rozwój forum, więc oddział Nintendo do boju!

Sylwester za nami, rok 2011 był średnio udany dla nowej kieszonki od Nintendo. Dobry start (przy wysokiej cenie), potem długa posucha połączona ze słabą sprzedażą, program ambasadora, obniżka ceny, Mario Land i Kart, Starfox, Ace Combat (muszę dorwać w końcu) i Monster Hunter (na razie tylko jap).

Jaki będzie nowy rok? Zapowiada się dobrze. Niedługo premierę ma Resident Revelations, pierwszy wielki tytułroku 2012, później Tekken 3D, MGS 3, Kid Icarus i Luigi's Mansion 2.

Plotki mówią o zapowiedzeniu 7 części wielkiego RPG ze stajni SquareEnix jak konsola nabije ponad 10 mln sprzedanych egzemplarzy. Jak wiadomo, liczba ta została już przekroczona, więc można zacząć spekulacje o jaką grę chodzi (Final Fantasy VII Trollface ).

Tak więc
Go, go, go - Nintendo!




RE: 3DS - temat ogólny - Nightmare - 11-01-2012

Pozwolę sobie na podbicie tematu w górę.

Coraz dokładniejsze są spekulacje dotyczące mocy 3DSa. Do niedawna wiedzieliśmy tylko jaki układ graficzny i procesor używa konsolka (bez podanych zegarów) i ilość RAMu (128).

Według 3dbrew specyfikacja wygląda następująco:

Processor Core ARM11 MPCore 2x 268MHz & 2x VFP Co-Processor
GPU DMP PICA 268MHz
DSP 134Mhz. 24ch 32728Hz sampling rates.
VRAM 6 MB within SoC. Independent of system memory (FCRAM).
FCRAM 2x64MB Fujitsu MB82M8080-07L
Storage Toshiba THGBM2G3P1FBAI8 1GB NAND Flash
Power Management Texas Instruments PAIC3010B 0AA37DW
Gyroscope Invensense ITG-3270 MEMS Gyroscope
Accelerometer ST Micro 2048 33DH X1MAQ Accelerometer Model LIS331DH
Wifi 802.11b/g Atheros AR6014
Infrared IC NXP infrared IC, "S750 0803 TSD031C"
Auxiliary Microcontroller UC CTR, custom Nintendo microcontroller

Co można z tego rozszyfrować? Że jest dość dobrze.
Cieszy duża ilość pamięci (chociaż trzeba pamiętać, że na chwilę obecną OS zajmuje 32MB, z czego 25 przypada np. na przeglądarkę internetową - po to, aby mogła działać w tle przy włączonych grach). Początkowo mówiło się o 64MB. 6MB VRAMu to też dobra wiadomość, zwłaszcza że jest odrębna od głównej pamięci.
Taktowanie CPU trochę niskie. Zwłaszcza, że drugie jajo w chwili obecnej jest prawie całe wykorzystywane przez system. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby z kolejnymi ulepszeniami firmware'u udostępniać coraz więcej dla developerów, albo odblokować nieco zegary (tak jak Sony zrobiło z PSP).
Cieszy za to dość wysokie taktowanie GPU. Wcześniejsze ploty mówiły o taktowaniu 133MHz.
Ciekawostką jest odrębny procesor odpowiedzialny za dźwięki.

Poniżej wrzucam tabeleczkę z neogafa. Jej twórca wyliczył "moc" GPU przy obecnych (domniemanych) zegarach. Wychodzi na to, że kieszonka w trybie 2D jest w stanie wyświetlić grafikę na poziomie NGC+.

| Fillrate (MPixels/sec) | Geometry (millions of polygons/sec)
-------------------------------------------------------------------
3DS | 1068 | 20.43
Cube | 648 | 20.25
Wii | 972 | 30.38




RE: 3DS - temat ogólny - Coil - 12-01-2012

Nintendo dało nam już kilka tytułów z N64, jestem ciekaw czy otrzymamy jakieś tytuły z GCN typu chibi robo, pikminy, wind waker czy chociażby sonic adventure. Słyszałem też plotkę, że Nintendo w 2012 wyda 3 wersję pokemonów 5 generacji na 3ds'a tak jak było z red,blue (GB) i yellow (GBC).


RE: 3DS - temat ogólny - Nightmare - 12-01-2012

W teorii 3DS jest w stanie udźwignąć grę z NGC z paroma ekstra efektami, ale poświęcić trzeba tryb 3D i od podstaw przepisać engine. Architektura konsolki jest całkowicie inna niż ta od Gacka i proste przeportowanie nie jest możliwe.
Zawsze można nieco uprościć geometrię i zamaskować to za pomocą shaderów Winking Z drugiej strony na tak małym ekraniku nie będzie rzucała się w oczy nieco prostsza grafika.


RE: 3DS - temat ogólny - michalonex - 15-04-2012

a czy warto kupić teraz 3Ds-a jak jest Vita?


RE: 3DS - temat ogólny - Stivi - 15-04-2012

Jak lubisz mariany, residenta i zelde - owszem.


RE: 3DS - temat ogólny - michalonex - 15-04-2012

właśnie o to chodzi że w ani jedną z tych gier nie grałem (oprócz mariana oczywiście)


RE: 3DS - temat ogólny - venoir - 28-09-2012

Witam,

Cool story:
Miałem kiedyś NDS, PSP - ale kieszonsolki poprzedniej generacji trafiły do mnie w wyjątkowo zabieganym fragmencie z mojego życia, więc pożegnałem się z nimi. O ile do PSP mnie nie ciągnie, a jej następca leży w futerale na półce, brakuje mi Henry'ego Hatswortha, Marianów i Legend Of Zelda.
Chętnie sprawiłbym sobie konsolkę Nintendo, ale zastanawiam się czy nie zainwestować w 3DSa. Niespecjalnie cieszy mnie lista obecnie dostępnych tytułów, chociaż w nowsze odsłony klasyków chętnie bym pograł.

Pytanie właściwe: Jak gry z NDS wyglądają na 3DS? Jak wytrzymały upscaling? Czy faktycznie warto wyłożyć jeszcze raz tyle (względem NDS) na nowszą konsolę, gdy mam przed sobą dłuuugą listę produkcji na poprzednią?


RE: 3DS - temat ogólny - Dark Archon - 28-09-2012

(28-09-2012, 18:52)venoir napisał(a): Czy faktycznie warto wyłożyć jeszcze raz tyle (względem NDS) na nowszą konsolę, gdy mam przed sobą dłuuugą listę produkcji na poprzednią?
Nie rozumiem pytania. Kupując 3DSa masz przed sobą długą listę produkcji na poprzednią i potencjalnie długą listę produkcji na aktualną. Zanim ograsz gry z DSa, na 3DS wyjdą kolejne.


RE: 3DS - temat ogólny - SmellySocks - 28-09-2012

Jeśli ciągnie cię tylko do tych wydanych na DS, to nie ma sensu pchać dużych pieniędzy w 3DS, przynajmnej moim zdaniem. Ale żeby nie było, na 3DSie gra mi się bardzo przyjemnie, 3D jest co prawda bajerem, z którego mało korzystam, ale to ja. Wiem ze są ludzie, którzy maja je cały czas odpalone, mnie po prostu oczy bolą. A w ogóle to Co wybrać?


RE: 3DS - temat ogólny - venoir - 28-09-2012

Już wyjaśniam, bo może powinienem zostawić jedynie pierwszą część pytania. Jak wyglądają gry z DSa odpalone na 3DS? Usłyszałem kiedyś na jednym z podcastów, że graficznie jest gorzej ze względu na upscaling/rozciągnięcie. Czy widoczne są jakieś rozmycia, artefakty?

(28-09-2012, 18:56)Dark Archon napisał(a):
(28-09-2012, 18:52)venoir napisał(a): Czy faktycznie warto wyłożyć jeszcze raz tyle (względem NDS) na nowszą konsolę, gdy mam przed sobą dłuuugą listę produkcji na poprzednią?
Nie rozumiem pytania. Kupując 3DSa masz przed sobą długą listę produkcji na poprzednią i potencjalnie długą listę produkcji na aktualną. Zanim ograsz gry z DSa, na 3DS wyjdą kolejne.




RE: 3DS - temat ogólny - Dark Archon - 28-09-2012

na 3DS XL można grać w skali 1x1. I wtedy gry wyglądają identycznie jak na DSie.

Na zwykłym 3DS obraz jest delikatnie rozciągnięty do wysokości ekranu i wyaliasowany. Nie wygląda to tak źle jak możnaby przypuszczać i jak każą nam sądzić malkontenci. Nie ma żadnych artefaktów, bo obraz zachowuje swoje oryginalne proporcje. Ponieważ ekran ma większą rozdzielczość obraz zwyczajnie nie jest tak ostry jak na zwykłym DSie. Tragedii nie ma, ale różnica jest zauważalna.


RE: 3DS - temat ogólny - venoir - 28-09-2012

Wielkie dzięki!
Dokładnie takiej rzeczowej odpowiedzi oczekiwałem. Na YT nie znalazłem filmu, po którym można ocenić to co opisałeś, stąd ostrożność i wiara w malkontentów Winking


RE: 3DS - temat ogólny - Slayer777 - 20-01-2013

nie jestem pewny czy przypadkiem gry z DS, na nowym sofcie nie są już w skali 1x1 na 3DS bez XL.
Grałem ostatnio w Mortal'a i nie był rozciągnięty na całość ekranu.


RE: 3DS - temat ogólny - Kejcian - 23-01-2013

Wcześniej czasem nie dało rady odpalać gier z oryginalnego DSa w skali 1:1 poprzez przytrzymanie przycisku start podczas jej ładowania ? (Mowa tu oczywiście o mniejszym 3ds)


RE: 3DS - temat ogólny - luklew - 23-01-2013

Kejcian: Sprawdziłem twój sposób, faktycznie działa. Gra jest w oryginalnej rozdzielczości!


RE: 3DS - temat ogólny - Dark Archon - 23-01-2013

Temat wraca jak bumerang. Tak, na obu konsolach można uruchamiać gry bez rozciągania. Różnica polega na tym, że rozmiar ekranów powoduje, że na zwykłym 3DS obraz jest mniejszy niż na DSie, a na 3DS XL wg. Nintendo taki sam (bo ekrany są większe). Tak jak zdjęcie wyświetlane na mniejszym monitorze będzie mniejsze (mimo tego, że wyświetlane w 100%) niż na większym.

Mystery Solved


RE: 3DS - temat ogólny - Dogozaur - 20-07-2013

ale 3d w 3dsie według mnie się trochę nie sprawdza.


RE: 3DS - temat ogólny - Noxygenium - 28-08-2013

Ja dopiero zamierzam kupić Smiling Grałem póki co u kumpla, mi się 3d podoba.