Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™
[ART] Silniki do gier tylko do gier? - Wersja do druku

+- Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ (https://forum.arhn.eu)
+-- Dział: Allschool... (https://forum.arhn.eu/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Dział: Gracze - Graczom (https://forum.arhn.eu/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Wątek: [ART] Silniki do gier tylko do gier? (/showthread.php?tid=8493)



Silniki do gier tylko do gier? - Michał Zakrzewski - 27-08-2014

Kto pamięta jak w tamtym roku Activision przedstawiało next-genową "technologię" w której zaprezentowali rendery ludzkich twarzy? Pewnie ci, którzy się tym interesują. A kto pamięta jakiś pokaz Unreal Engine 4? Kto śledził "Game Developers Conference 2013" ten na pewno pamięta, ale czy nie macie wrażenia, że ten Huk technologiczny ominą nas szerokim łukiem? Do czego ja właściwie w ogóle zmierzam? A no do tego że większość społeczeństwa żyję w niewiedzy postępów technologicznych, przez które silniki do gier zostają przy grach. Pewnie teraz stwierdzicie, że ten artykuł piszę jakiś nie ogar paplający bez sensu, ale wszystko musi mieć jakiś sens. Tak więc kontynuując, chciałbym wam przedstawić pewną osobę, którą jest Pan Kowalski. Pan Kowalski jest architektem, korzysta z Autocad'a, projektując domy lub mieszkania chciałby sprzedać dany projekt z zyskiem, ale natrafia na pewien problem którym jest renderowanie projektu, trwa to długo chociaż sprzęt dobry, a po renderowaniu te projekty jakieś takie sztuczne, światło dziwnie pada .itd Gdyby wiedział o możliwościach renderingu Unreal Engine 4, ale przecież nie interesuję się grami to jak to ma wiedzieć. Zmierzając do tej części właściwej chciałbym wam przedstawić parę filmów użytkownika forum Unreal Engine "koola", który wykorzystał właśnie wcześniej wspomniany silnik do architektury, niby do gier ale nie koniecznie. Wracając do tematu, renderingi zrobił w 30fps'ach na komputerze który miał procesor i7-3770 oraz kartę graficzną GTX670, czyli taki porządniejszy sprzęt dla gracza. A jak mu wyszło? To już przedstawią wam te filmy wideo.







Wygląda można, że rzec jak prawdziwe. Więc zamykając artykuł i go krótko podsumowując, silniki do gier powinny być wykorzystywanie właśnie do typu takich prac i nie tylko, bo jak mawiam, nie trzeba wszystkiego stosować tak jak chciał producent.

Mam nadzieję, że artykuł się spodoba i tak wiem, nie nadaję się jako artykuł.
P.S Nigdy czegoś takiego nie pisałem, zawsze omawiałem gry na moim kiedyś istniejącym blogu.

Źródła:

https://forums.unrealengine.com/showthread.php?28163-ArchViz-Lighting
https://www.youtube.com/channel/UCpL6btTFD1yTtSUeapW3fNA


RE: Silniki do gier tylko do gier? - NecroMac - 28-08-2014

Unity3d jest bardzo dobrym narzędziem do tworzenia wszelakich aplikacji, jeśli chcesz by była w łatwy sposób wydana na wiele platform równocześnie, np Android, iOS i na przeglądarke.