Witaj! Logowanie Rejestracja —
Zaloguj się
Login:
Hasło: Nie pamiętam hasła
 
Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™
  • Strona Główna
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Regulamin
  • Pomoc
Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ › Allschool... › Homebrew v
1 2 Dalej »

Moja Gra Bez nazwy
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryb drzewa
Moja Gra Bez nazwy
behenate Offline
Pong
*
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2016
Reputacja: 0
#1
Brick  05-08-2016, 00:51 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2016, 18:40 przez behenate. Powód edycji: Dodanie linku do Kongeregate )
Witam.
Ostatnio uczyłem się robienia gier w unity na unity javascript (wiem,że c# lepszy, ale js łatwiejszy dla początkujących). 
Otóż gra miała na celu tylko ćwiczenia programowania a nie robienie prawdziwej gry. Skleiłem jednak 3 dość średnie poziomy z tego co zrobiłem. 
Chciałbym abyście ocenili czy jest OK jak na pierwszą gierkę. 
Tworząc ją opierałem się na tutorialu z kanału "Brackeys", gość świetnie tłumaczy, polecam każdemu początkującemu.
Aby uruchomić grę pobierzcie obydwa pliki do jednego folderu i uruchomcie "gratest1.html" w byle jakiej przeglądarce oprócz Chrome.  
Link: https://drive.google.com/folderview?id=0...sp=sharing 


Dodaję również link do Kongeregate (Możecie zagrać tu bez pobierania): http://www.kongregate.com/games/behenate1/nonamegame  
Z niewiadomych mi przyczyn gra przy pierwszym uruchomieniu na Kongeregate wpadła w pasmo nieskończonych śmierci (?). Po odświeżeniu strony problem zniknął, więc zakładam, że wszystko jest OK.

Po 3 poziomie po kliknięciu "Next level" wyrzuci was do menu, tak ma być :P


P.S Mam w planach świetny pomysł na grę (tajemnica jaką! It Is A Mystery ), nie wiem czy się uda, narazie to tylko plany ze średnią szansą powodzenia. Kiedy będę już miał działającą wersję to na 100% pokażę ją w nowym wątku na tym forum OK!
Szukaj
Odpowiedz
szkodnick Offline
Game & Watch
**
Liczba postów: 58
Liczba wątków: 13
Dołączył: Jun 2014
Reputacja: 3
#2
04-09-2016, 01:21
Gra OK, tylko popracuj nad fizyką skakania, tym, że po zginięciu resetują ci się monety, i te pociski które latają w ogólnym nie ładzie.

żartowałem, sam próbowałem jakiś czas temu robić coś w unity i wiem, że dla początkującego nie jest to łatwe (ja na przykład nie zrobiłem nic Childish )


Szukaj
Odpowiedz
Kacpei Offline
Wilczy kieł
***
Liczba postów: 223
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jun 2012
Reputacja: 78
#3
04-09-2016, 02:05
1. Grę można zepsuć już w 1 poziomie. Pamiętaj, że gracze nie zawsze robią to co ty byś chciał aby robili. Przy pierwszej pauzie między deskami można wpaść i się zablokować. Jedyna opcja to zresetowanie gry. Starczy dodać przycisk reset i to rozwiąże problem.

2. Obracający się kubek odrzuci cię zamiast strącić/zabić, starczyło pozbyć się uchwytu/dać inny model. Winking

3. Za tło nie musisz dawać skyboxa, starczy do kamery przypisać obrazek, dodatkowo to posiada kolejny plus. Możesz przypisać wtedy do kamery kolejny skrypt zapętlający i przewijający obrazek. Skrypt jest prosty, a lepiej się prezentuje niż skybox w tym przypadku.

4. W trzeciej planszy zapomniałeś dać licznika punktów.

5. Zliczają się wszystkie punkty jakie zdobyłeś w danej sesji, a nie tylko te, które zakończyłeś misję z powodzeniem, dodatkowo zaczynając od nowej gry dalej dokładają ci się punkty do tych co wcześniej zdobyłeś.

6. Jak naskoczysz na przeciwnika to teoretycznie nic ci się nie stanie, a jak naskoczyłem na pocisk to zginąłem. Tu możesz dać 2 collidery z innym tagiem i powinno rozwiązać sprawę.

Kilka jeszcze szczegółów, ale jak powiedziałem to są już szczegóły. I tak gratuluję. Mój pierwszy projekt był o wiele prostszy 5 poziomów, gdzie 1 uczył cię jak przechodzić z a do b, drugi skakać, 3 zbierać monety, 4 przeciwnik i 5 połączenie tego wszystkiego, więc za to gratuluję. Jak chcesz to będę mógł pomóc w kilku przypadkach, w razie czego wyślij mi PM.
Szukaj
Odpowiedz
behenate Offline
Pong
*
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2016
Reputacja: 0
#4
04-09-2016, 11:17
Dzięki za pozytywne odpowiedzi Smiling Jestem zaskoczony, że chciało się wam wymieniać te wszystkie błędy. Większość z nich znałem, ale nie chciało mi się ich już poprawiać, bo byłem już zmęczony pracą nad tą grą. Była ona moim pierwszym projektem, który był dość mocnym startem w świat unity, napotkałem sporo poważniejszych problemów w trackie tworzenia gry, które tak dały mi w kość, że aż odechciewało mi się robić grę i ostatecznie zdecydowałem wrzucić tylko kilka leveli, które prezentowałyby mechanikę Childish Teraz pracuję nad nowym projektem, więc starego już nie będę poprawiał, ale muszę przyznać, że teraz już przyzwyczaiłem się do licznych trudności i łatwiej je znoszę Smiling
@szkodnick jeżeli nadal interesuje cię unity https://www.youtube.com/watch?v=g5QFW12u...0KuFdmv84g mistrzowski wręcz tutorial, jak zrobić taką grę. To na jej podstawie utworzyłem moją i jest praktycznie kalką tego co zrobił gość z tym, że dodałem działo i kilka innych rzeczy już na końcu, kiedy umiałem trochę pisać w unity javascript, Smiling
Szukaj
Odpowiedz
Kacpei Offline
Wilczy kieł
***
Liczba postów: 223
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jun 2012
Reputacja: 78
#5
04-09-2016, 13:12
Na przyszłość polecam robić małe gry. Mała gra, mniej problemów, które mniej zniechęcają, a mimo wszystko się uczysz.
Szukaj
Odpowiedz
« Starszy wątek | Nowszy wątek »


  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
  • Kontakt
  • arhn.eu
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 13-06-2025, 13:19 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2025 MyBB Group. Created by DSlakaitis.