Witaj! Logowanie Rejestracja —
Zaloguj się
Login:
Hasło: Nie pamiętam hasła
 
Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™
  • Strona Główna
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Regulamin
  • Pomoc
Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ › Allschool... › Gry PBF v
« Wstecz 1 2

[POMYSŁ] Dungeonsy- Instrukcja
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryb drzewa
[POMYSŁ] Dungeonsy- Instrukcja
Wielkimati Offline
Trololo™
*
Liczba postów: 791
Liczba wątków: 86
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 157
#1
21-10-2012, 16:53 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2012, 17:02 przez Wielkimati.)
Okej. Przez pewien czas (2 dni, potem dostałem gierkę i miałem co robić) pisałem instrukcje do mojego PBFa- Dungeonsy. Póki co jest ona w budowie i niedopracowana. Ale mam pewien pomysł- Dodam to co napisałem a wy, drodzy użytkownicy wyrazicie swoje opinie na ten temat a co najważniejsze- Mówcie co poprawić, co dodać. Stwórzmy razem tą grę!

 41%
Okej- Sama instrukcja



Słowo wstępne
Hej, to ja Wielkigimbus! Zatęskniłem za oldfagowskimi czasami, kiedy to wspólnie z przyjaciółmi czyściło się dungeony swoim barbarzyńcą z kijowym toporem +2. A wy? Nie? Ja tak, więc przez zew dzieciństwa postanowiłem napisać tą grę Play by forum.

Zasady ogólne
Ogólnie nie są jakieś bardzo rygorystyczne. Ale jest parę

1.Musisz być osobą aktywną na forum. Jeśli w ciągu 24h nie wykonasz żadnego ruchu, twoja tura podczas walki przepada.
(24h od wykonania akcji poprzedniego gracza podczas walki)

2. Nie hirołsuj, wszyscy są sobie równi. (Nie jesteś superbohaterem z umiejętnościami Boga, gdy twoi przyjaciele to zwykli chłopi.)

3.Jeśli gracz zginie, i zdecyduje się na zakończenie gry, nikt nie może wejść na jego miejsce.

4.Kostki używa tylko OP i nikt więcej. Zmniejszy to ilość oszust. (Mam nadzieję)

5.Nieznajomość zasad gry i jej instrukcji wyklucza z rozgrywki.

6.Maksymalna liczba graczy to 3+Faggot.


Ogólna instrukcja
1. Wszyscy gracze na początku tworzą swoją kartę postaci, według dostępnych umiejętności, ras, klas postaci i innych.

2. Wszyscy gracze wybierają spośród siebie dowódcę grupy. Jest to postać, która będzie dowodziła wszystkimi podczas poruszania się po mapie. Na które pole się poruszyć, którą skrzyneczkę podnieść? On tym zarządza. Na każdym kolejnym piętrze lochów zmienia się z innym graczem swoją rolą.

3.Wszyscy mogą przenosić tylko po 2 przedmioty- każdy w jednej ręce. Jeżeli jest to przedmiot 2-ręczny... cóż, obie rączki zajęte.

4.Potki HP i MP dzielą się na całą drużynę, używajcie ich z rozwagą!

5.Kiedy jakiś gracz zdobędzie wyposażenie, które dodaje mu punkty statystyk, op robi odpowiednie poprawki w karcie postaci, które będą widniały na w pierwszym lub drugim poście w temacie.

6.Przy przejściu na kolejne piętno dungeona, wszyscy członkowie ekipy odnawiają swoje punkty MP. Punkty HP można odnowić tylko poprzez miksturki oraz kamienie wskrzeszające.

7.Kamienie wskrzeszające mogą zostać użyte tylko raz. Odnawiaja one całe HP, MP i przywracają martwych do życia.

8.Drużyna posiada mapę każdego piętra lochów. Ułatwi to prowadzenie rozgrywki. Ale nie ma na niej zaznaczonych skrzynek, kamieni wskrzeszających czy zejścia na niższy poziom.

9.Podczas gry używamy 1 wirtualnej kostki (http://www.losowe.pl/kostka). 1-3 oczka dają wynik negatywny, 4-5 oczek dają wynik pozytywny. Natomiast 6 oczek daje Combo.

10.Działanie systemu Combo- Jeśli wypadnie ci 6 oczek włączasz tryb combo. Rzucasz ponownie kostką i jeżeli wypadnie Ci wynik pozytywny, zadasz podwójne cios. Efekt się powiela, jeżeli wypadnie parę szóstek pod rząd.

11.Na forum są aktywne 2 tematy- Jeden do prawdziwej gry, drugi do rozmowy pomiędzy drużyną. OP nie udziela się w tym drugim.

12.Dowódca sygnalizuje chęć wykonania ruchu swoją drużyną poprzez odpowiedni post w pierwszym temacie.

13.Jeśli dowódca zginie podczas walki, naturalnie nie może wykonywać ruchów na mapie. Wtedy ktoś inny przejmuje jego funkcję do czasu wskrzeszenia pierwszego dowódcy. Potem może on oddać dowodzenie, lub je zachować.

14.Jeżeli dowódca w ciągu 48 godzin nie wykona żadnego ruchu na mapie, jest on kickowany ze swojego stanowiska.

15.

System Walki
1.Kiedy wasza drużyna natknie się na grupę wrogów, możecie, albo raczej musicie z nimi walczyć. W jednej grupie może być maksymalnie 3 przeciwników.

2.Kolejka ruchów jest ustalana przez graczy (Kto po kim wykonuje atak czy używa potka).

3.Postacie mogą wykonać 2 czynności- Atak wybranego potwora, lub użycie potionku HP i MP.

4.Tura gracza przepada, jeżeli nie zrobi on żadnej akcji przez 24h.

5.Sposób na obliczanie wartości zadanego ataku

x - y = z

x-Twoja wartość ataku
y-Obrona przeciwnika na wybrany rodzaj obrażeń
z-Zadane obrażenia przeciwnikowi.

PRZYKŁAD- Posiadasz 20 siły, lecz twój miecz dwuręczny dodaje Ci 20 do ataku, więc twoja wartość ataku wynosi 40. Przeciwnik ma obronę w wysokości 10 na obrażenia fizyczne. Po wykonaniu tego ultra prostego rachunku , wychodzi nam, że przeciwnik otrzyma atak, który zabierze mu 30 HP.

6.Użycie miksturki HP lub MP powoduje utratę tury. (No ale pot użyty Winking )

7.Jeżeli przez kostkę wypada wynik pozytywny- gratulację, trafiłeś swój cel! Jeśli negatywny to nie trafiasz, jeżeli 6 oczek to włącza się twoje combo.


Poruszanie się po mapie

1.Mapa jest podzielona na pola.

2.Gracze mają na początku mapę każdego poziomu dungeonu.

3.Tylko dowódca grupy porusza swoim oddziałem po mapie.

4.OP sygnalizuje, kiedy na mapie zostanie zauważony potwór, skrzynka, kamień wskrzeszający bądź zejście na niższy poziom i mówi o ich położeniu (Np. B4, A6 itp. itd.)

5.Jeśli gracze nie zechcą podnieść przedmiotu ze skrzynki, przepada on... na zawsze.

6.Poruszanie po mapie działa w ten sposób.



Mamy przykładową mapę. Chcemy przejść z punktu B7 do B5. W tym wypadku, dowódca grupy pisze w temacie

Przejście: B7->B6->B5

(Tutaj głównym problemem jest synchronizacja wszystkich graczy z mapą- wszyscy najlepiej ją sobie pobierają na komputer i dokonują własnych notatek przez painta albo coś. Kluczem do sukcesu jest także współpraca dowódcy z resztą drużyny.)

7.Mapa odkrywa się tylko w 8 kierunkach dookoła miejsca w którym znajduje się grupa.

8. Jeśli na drodze, którą chcemy przebyć znajduje się potwór, OP zatrzymuje grupę by rozpocząć walkę. Po zakończeniu bitwy, dowódca oddziału może wybrać, czy iść dalej tą samą ścieżką, czy obrać nową.

9.Mapy rysuje tylko OP, ale jednak każda pomoc przez graczy niegrających jest mile widziana.

10



Przedmioty

1. Jak już wspominałem- każdy gracz ma po jednym przedmiocie w jednej ręce lub jeden dwuręczny przedmiot.

2.Przedmiotami zdobytymi ze skrzynek zarządza dowódca grupy- Komu odda, kto potrzebuje. (Jak wybierzecie dowódcę kutasa to macie przejebane :x)

3.Dowódca niema prawa żądać by ktoś oddał swój przedmiot.

4.Pełna bibloteka przedmiotów jest dostępna w temacie z tą instrukcją.

5.Jeżeli przedmioty posiadają jakieś modyfikatory, na przykład do siły, OP w karcie postaci robi stosowną notatkę i sumuje statystyki

Np. W karcie postaci zapisane jest:

Siła: 10, dostajemy przedmiot, który dodaje kolejne 10 do siły więc:

Siła: 10(+10)=20

6.


Karty Postaci

1.(gimbinfo) Na kartach postaci mamy zapisane wszystkie nasze statystyki, które wraz ze wzrostem poziomu i doświadczenia idą w górę.

2.Podczas rozgrywki tylko OP może edytować karty postaci, które znajdują się w pierwszym poście tematu z grą.

3.



Okej, póki co to wszystko. Proszę o rady odnośnie tego co poprawić, co dodać a w najbliższej aktualizacji postaram się ponaprawiać i dodać nowe działy w tej instrukcji. Jeżeli coś jest niejasne to też mogę się postarać to jak najlepiej wytłumaczyć.
Szukaj
Odpowiedz
Sachees Offline
nikt
**
Liczba postów: 97
Liczba wątków: 2
Dołączył: Aug 2012
Reputacja: 0
#2
21-10-2012, 19:43
Nie do końca rozumiem... Mamy jeden punkt ruchu na dobę czy jak?
Szukaj
Odpowiedz
Wielkimati Offline
Trololo™
*
Liczba postów: 791
Liczba wątków: 86
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 157
#3
21-10-2012, 19:45
Nie. Jeżeli gracz w trakcie walki w ciągu 24h nie wykona żadnego ruchu, traci kolejkę.
Szukaj
Odpowiedz
Stivi Offline
PaczPiez
Administrators
Liczba postów: 739
Liczba wątków: 60
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 172
#4
21-10-2012, 19:59
barbażyńcą & inne Torll

Mapa - jesteś pewny, że dasz radę to ogarnąć?
Cytat:kenonon - 13-04-22:00 -- racja gdyby połączyli psnixbl w jednosć wyszło by cos pięknego niczym jezus
Szukaj
Odpowiedz
Wielkimati Offline
Trololo™
*
Liczba postów: 791
Liczba wątków: 86
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 157
#5
21-10-2012, 20:04
Cóż, mapy będzie ogarnąć łatwo. Potrzebuję na początek machnąć coś w deseń arkuszu kalkulacyjnego, oznaczyć wszystkie wiersze i komórki i potem według tego prowizorycznego szkicu będę mógł nanosić mapę. Potem tworzę 2 kopię dla graczy- czysta jak łza. Na swojej kopii będę nanosił pierdoły typu płotfory czy zejścia na niższy poziom. Trochę się tylko obawiam systemu odkrywania mapy w 8 stron. Będę musiał to jakimś kolorem zaznaczać, które kratki zostały przez graczy odkryte a które nie. Jeżeli ma ktoś taki szkic mapy to zawsze może podrzucić.
Szukaj
Odpowiedz
Kacpei Offline
Wilczy kieł
***
Liczba postów: 223
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jun 2012
Reputacja: 78
#6
21-10-2012, 22:52
Ustal maksymalną ilość graczy. Na przykład 4+OP. Mapa i kostki mnie najbardziej martwią. I mam nadzieje, że trafią się aktywni gracze Smiling
Szukaj
Odpowiedz
Wielkimati Offline
Trololo™
*
Liczba postów: 791
Liczba wątków: 86
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 157
#7
21-10-2012, 22:55
Z kostkami nie powinno być problemu. Zaraz gdzieś tam dopisze, że maksymalna liczba graczy to 3+faggot
Szukaj
Odpowiedz
Kacpei Offline
Wilczy kieł
***
Liczba postów: 223
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jun 2012
Reputacja: 78
#8
21-10-2012, 23:30
Teraz zrodziły się dwa pytania. Mianowicie:
1. Czy da się przejść gre? (Chodzi o wygranie. Pokonanie bosa lub coś podobnego)
2. Co się stanie jak dowódca przestanie grać?
Szukaj
Odpowiedz
Wielkimati Offline
Trololo™
*
Liczba postów: 791
Liczba wątków: 86
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 157
#9
21-10-2012, 23:34
1. Pewnie. Na 10 poziomie jest główny boss.
2. Zależy w jakim sensie przestanie grać. Jeżeli Zginie, wtedy ustalacie pomiędzy sobą kto będzie pełnił jego rolę póki nie wskrzesicie go. Potem może on być dalej dowódcą na danym poziomie, lub oddać funkcję komuś innemu. Może także opuścić grę. Jeżeli przestanie grać i w ciągu 48 godzin nie wykona żadnego ruchu na mapie, wtedy jest on kickowany i ktoś inny dowodzi. Proste, ale trza uzupełnić w instrukcji. Dzięki Kissing
Szukaj
Odpowiedz
Kacpei Offline
Wilczy kieł
***
Liczba postów: 223
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jun 2012
Reputacja: 78
#10
22-10-2012, 00:31
Jeszcze pytanko. Tak jestem strasznie ciekawski. Czy będzie możliwość zwiększania swojego poziomu? Jeśli tak to czy będzie jakiś maksymalny poziom? (np. 15)
Szukaj
Odpowiedz
Wielkimati Offline
Trololo™
*
Liczba postów: 791
Liczba wątków: 86
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 157
#11
22-10-2012, 08:21
Wszystko będzie opisane w nachodzącym dziale odnośnie kart postaci i samych postaciach. Będziemy normalnie zdobywać doświadczenie i levelować na wyższe poziomy.
Szukaj
Odpowiedz
Sachees Offline
nikt
**
Liczba postów: 97
Liczba wątków: 2
Dołączył: Aug 2012
Reputacja: 0
#12
22-10-2012, 16:13
Oczywiście ufam Ci, ale czy będziesz nam dawał jakieś dowody z rzutu kostką, ze nas nie oszukiwałeś?
Szukaj
Odpowiedz
Wielkimati Offline
Trololo™
*
Liczba postów: 791
Liczba wątków: 86
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 157
#13
22-10-2012, 16:14
To już zależy od was. Jeżeli się uprzecie, że was oszukuje, czy coś, to będę dawał screenshooty.
Szukaj
Odpowiedz
Theriuss Offline
Supreme Master First Class
***
Liczba postów: 260
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 30
#14
22-10-2012, 16:14
Ciekawie wygląda, tylko martwię się co do wykonania...
[Obrazek: ExE221.png]
Szukaj
Odpowiedz
Wielkimati Offline
Trololo™
*
Liczba postów: 791
Liczba wątków: 86
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 157
#15
23-10-2012, 17:56
Okej, wykonałem szkic mapy... na kartce papieru A4. Na kompie zbyt duże pierdolenie się.

http://screenshooter.net/3358220/kuplsnj

Tak to będzie wyglądać. Będę po tym rysował mapkę.
Szukaj
Odpowiedz
« Starszy wątek | Nowszy wątek »


  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
  • Kontakt
  • arhn.eu
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 15-06-2025, 00:05 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2025 MyBB Group. Created by DSlakaitis.