Podstawy C warto znać czego byś nie programował. Potem w zależności co chcesz robić :
C++/C#/JAVA - programowanie obiektowe, wszelkiego rodzaju appki itp (osobiście nie lubię javy, działa ona na kazdym urządzeniu (ktore ma maszyne javy), ale np ma słabszy garbage collector, Visual Studio jej nie obsługuje itp, ogólnie kto co lubi. C++ podstawy też warto znać, a głębiej się w niego zagłębiasz tylko jeżeli nie przeszkadza Ci za bardzo bawienie się z wskaźnikami )
C - programowanie bardziej systemowe, strukturalne, przydaje się też przy programowaniu mikroprocesorów
Jeżeli chcesz programować gry to poleca uczyć się programować z użyciem openGL(trudniejsza wersja, ale ma swoje zalety) albo w DirectX("kochany" microsoft)
Jak ognia unikaj pascala, język przestarzały, nikt w tym nie pisze, ma mnóstwo ograniczeń itp, i nie wierz ludziom kiedy mówią że trzeba się najpierw pascala nauczyć żeby zacząć coś innego. Można zacząć od C ale na pewno nie od pascala :]
C++/C#/JAVA - programowanie obiektowe, wszelkiego rodzaju appki itp (osobiście nie lubię javy, działa ona na kazdym urządzeniu (ktore ma maszyne javy), ale np ma słabszy garbage collector, Visual Studio jej nie obsługuje itp, ogólnie kto co lubi. C++ podstawy też warto znać, a głębiej się w niego zagłębiasz tylko jeżeli nie przeszkadza Ci za bardzo bawienie się z wskaźnikami )
C - programowanie bardziej systemowe, strukturalne, przydaje się też przy programowaniu mikroprocesorów
Jeżeli chcesz programować gry to poleca uczyć się programować z użyciem openGL(trudniejsza wersja, ale ma swoje zalety) albo w DirectX("kochany" microsoft)
Jak ognia unikaj pascala, język przestarzały, nikt w tym nie pisze, ma mnóstwo ograniczeń itp, i nie wierz ludziom kiedy mówią że trzeba się najpierw pascala nauczyć żeby zacząć coś innego. Można zacząć od C ale na pewno nie od pascala :]