Witaj! Logowanie Rejestracja —
Zaloguj się
Login:
Hasło: Nie pamiętam hasła
 
Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™
  • Strona Główna
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Regulamin
  • Pomoc
Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ › Allschool... › Gry PBF v
1 2 Dalej »

[GRA] Instynkt przetrwania
Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 4.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryb normalny
[GRA] Instynkt przetrwania
yamny Offline
Banned 4 Life
****
Liczba postów: 311
Liczba wątków: 12
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 117
#1
Lightbulb  24-04-2013, 17:39 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2013, 11:39 przez yamny.)
Instynkt przetrwania

1. Szybkie wprowadzenie
Gracze są uwięzieni i oczekują na przybycie ekipy ratunkowej. W międzyczasie dysponują ograniczoną ilością prowiantu i innych dóbr. Gracze muszą tak rozdysponować tymi dobrami, by jak największa liczba mogła przeżyć do czasu przybycia pomocy. W tym samym czasie na światło dzienne ujawniona jest informacja o tajemniczym wirusie D.

2. Karta gracza i podstawowe zasady
Każdy gracz otrzymuje swoją kartę, przykładowy egzemplarz znajduje się poniżej:
Gracz XYZ napisał(a):
~~~~~~~~~~~~
Wskaźnik śmierci:
zmęczenie
 20%
głód
 20%
odwodnienie
 10%
~~~~~~~~~~~~
Współczynnik zaufania:
 70%
~~~~~~~~~~~~
Zawartość torby/plecaka:
  • ilość x nazwa
  • gracz umiera jeśli któryś ze wskaźników wyniesie 100% lub gdy przynajmniej 2 z nich osiągną w tym samym czasie min. 75%
  • współczynnik zaufania określa zaufanie wszystkich graczy wobec gracza XYZ
  • istnieją oddzielne współczynniki zaufania między członkami rodzin
  • poza przedmiotami poszczególnych graczy dostępna jest też ogólnodostępna spiżarnia, jedzenie/napoje można spożyć w trakcie dnia, ale nie można ich przechować dla siebie na później
  • w trakcie dnia gracze mogą nabrać zaufania przez odpowiednie akcje
  • zawartość plecaka jest wszystkim znana tylko przed rozpoczęciem pierwszej tury
  • przed rozpoczęciem całej gry, dany posiłek znajdujący się w grze ma z góry ustaloną wartość obowiązującą przy każdym użyciu; wartość ta zmniejsza współczynnik głodu/odwodnienia, gracze nie znają jej, ale przy odpowiedniej strategii można ją odpowiednio ustalić
  • podsumowanie statystyk (graczy i stanu spiżarni) następuje przed każdą rozpoczętą turą

3. Podstawowe i zaawansowane role + cele
Ogólnym celem gry jest przetrwanie jak największej liczby graczy aż do przybycia ekipy ratunkowej. Przed rozpoczęciem pierwszej fazy dnia otoczenie jest szczegółowo opisane - miejsca kryjówek przedmiotów będą oznaczone podkreśleniem. Gracze są podzieleni na dwie role:
  • Zdrowi - muszą pozbyć się zainfekowanych oraz muszą przeżyć
  • Zainfekowani - muszą zarażać zdrowych graczy, giną automatycznie po drugiej fazie nocy od chwili zarażenia się wirusem D
Wśród wszystkich graczy zostaną przydzielone różne role, między innymi:
  • lekarz/student medycyny - za pomocą odpowiednich przedmiotów może sprawdzić w fazie nocy, czy inny gracz jest zainfekowany; startuje z wysokim współczynnikiem zaufania, nie startuje jako zainfekowany, jest uodporniony na wirus D, nie może nauczyć się obsługi radia
  • łącznik - ma radio pozwalające na otrzymywanie informacji ze świata zewnętrznego (tempo pracy ratowników), w fazie dnia może nauczyć innego gracza obsługi radia (tylko gdy współczynnik zaufania przekracza 60%), nie startuje jako zainfekowany
  • dzieci - lepiej odpoczywają w czasie drzemki w fazie dnia (20% zamiast 10%), szybciej się męczą w fazie nocy (1.5 normalnej wartości zmęczenia)
  • zabójca/złodziej - startują z niską ilością punktów zaufania, ale są przyzwyczajeni do trudnych warunków (wolniej głodują i odwadniają się)
  • wojskowy - wolniej się męczy (o połowę) wykonując akcje w fazie nocy, szybciej traci zaufanie (dwukrotnie)
  • duchowny - szybciej zyskuje/traci zaufanie (dwukrotnie)
  • inne - przyczyniają się na początkowy współczynnik zaufania

4. Fazy gry
  • faza dnia - w fazie dnia gracze mało się męczą, za to bardziej głodują i odwadniają się; w tym czasie każdy z graczy może wykonać maksymalnie 3 akcje normalne, przy czym należy pamiętać, że 1 post = 1 akcja żeby zachować odpowiednią kolejność akcji (np: nie można prosić o przedmiot i zaraz potem się zdrzemnąć). Lista akcji normalnych:
    • drzemka (tylko raz na fazę dnia) - stan zmęczenia zmniejsza się o 10%
    • spożycie przedmiotu (własnego lub ze spiżarni) - dowolna ilość, dowolne przedmioty
    • odłożenie przedmiotu z plecaka/torby do spiżarni (maks 2 na akcję) - 5% do zaufania za każdy przedmiot (po wykonaniu tej akcji nie można później w tej samej fazie skorzystać z dóbr ze spiżarni)
    • proszenie o posiłek/dzielenie się posiłkiem (maksymalnie jeden przedmiot) - gracz, który się dzieli otrzymuje 10% do zaufania; gracz, który prosi nie musi spotkać się z pozytywną reakcją; automatycznie - gracz obdarowany spożywa posiłek
    • proszenie/dzielenie się innymi przedmiotami - obaj gracze zyskują po 5% do zaufania; gracz, który prosi nie musi spotkać się z pozytywną reakcją
    • rozmowa z innymi graczami - gracz, który wyszedł z inicjatywą otrzymuje 10% do zaufania; jeśli wykonane na członkach rodziny - wszyscy otrzymują 10% do zaufania wobec siebie
    oraz maksymalnie 2 akcje indywidualne:
    • szukanie przedmiotów - trzeba wskazać konkretne miejsce; znalezione przedmioty są wszystkim znane i wędrują automatycznie do plecaka gracza, który je znalazł
    • nauka obsługi radia (łącznik) - trzeba wskazać konkretną osobę (wymagane co najmniej 60% zaufania u osoby uczącej się); każda nauczona osoba staję się łącznikiem
    • informowanie wszystkich o stanie zarażenia osób - tylko lekarz i tylko w przypadku potwierdzonych wyników

  • faza nocy - w fazie nocy gracze mniej głodują i odwadniają się, męczą się w różnym stopniu - w zależności od wykonywanych akcji; w tym czasie gracze mogą wykonać tylko jedno z poniższych czynności:
    • odpoczynek - zasypiają na noc, zmniejszając swój stan zmęczenia (o 25%)
    • kradzież przedmiotów - kradną maksymalnie 2 przedmioty na noc (od innych graczy lub ze spiżarni), skradzione przedmioty nie są widoczne dla innych graczy, aż do momentu gdy gracz umrze (ale nie zostanie zabity) - bardzo zwiększa się stan zmęczenia
    • użycie jednego (skradzionego) przedmiotu przed snem - poprawa statystyk głodu/odwodnienia - nie zmienia się stan zmęczenia
    • konstrukcja pułapki z posiadanych przedmiotów - pozwala obronić się przed kradzieżą, zabójstwem lub zarażeniem, musi się składać z conajmniej 3 przedmiotów (pułapka działa tylko na daną noc, przedmioty można użyć od nowa) - zwiększa się stan zmęczenia
    • zabójstwo - gracz może zabić innego gracza i przywłaszczyć sobie wszystkie jego przedmioty - bardzo zwiększa się stan zmęczenia
    • obrona - gracz może wybrać, czy kogoś broni (potrzebne jest przy tym min. 70% zaufania) - jeśli tak, to nie dopuszcza do kradzieży/zabójstwa + znacznie zwiększa się stan zmęczenia
    • ukrycie/pójście po przedmioty(-ów) - gracz określa miejsce, w którym może ukryć swoje przedmioty, przedmioty ukryte można później zabrać, mogą zostać znalezione w fazie dnia przez innych graczy w fazie dnia - bardzo zwiększa się stan zmęczenia
    • sprawdzenie, czy dany gracz jest zainfekowany (obowiązuje tylko lekarza/studenta medycyny) - lekarz sprawdza status gracza, może zachować informację dla siebie lub może się nią podzielić w fazie dnia; jeżeli lekarz wpadnie w pułapkę, lub zastanie broniącego się gracza, zostaje to traktowane jako bycie przyłapanym na kradzieży/zabójstwie
    • sianie zarazy (obowiązuje tylko zarażonych) - zarażony może w tej fazie tylko i wyłącznie zarażać innych graczy, wskazuje kto ma być zarażony, nie dochodzi do zarażenia, gdy cel zastawił pułapkę lub się broni - bardzo zwiększa się stan zmęczenia

    PRIORYTET AKCJI W FAZIE NOCY (im niżej, tym później dzieje się akcja):
    1. obrona, odpoczynek
    2. użycie przedmiotu, konstrukcja pułapki
    3. ukrycie/pójście po przedmioty(-ów)
    4. kradzież przedmiotów, zabójstwo
    5. sianie zarazy
    6. sprawdzenie stanu gracza przez lekarza

    jeżeli gracz zostanie przyłapany na kradzieży/próbie zabójstwa przez broniącego się gracza lub wpadnie w pułapkę, to automatycznie traci punkty zaufania wobec wszystkich graczy (25%) - motywy przyłapanego nie będą znane innym graczom; jeśli zainfekowani zostaną przyłapani na próbie zarażenia lub wpadną w pułapkę, to tracą zaufanie wobec wszystkich jak w przypadku kradzieży/zabójstwa; nie można pilnować spiżarni

    legenda dla wzrostu stanu zmęczenia:
    zwiększa się: +10%
    bardzo zwiększa się: +15%
    znacznie zwiększa się: +20%

5. Inne
  • akcje w fazie nocy muszą zostać wysłane prowadzącemu grę przez prywatną wiadomość
  • w fazie nocy nie liczy się kolejność wysłanych akcji (tylko priorytet ich wykonywania)
  • w każdej fazie dnia można zyskać maksymalnie 20% punktów zaufania
  • jeśli gracz nie wykona akcji przez dwa dni, to ginie z głodu/odwodnienia, dostaje -1 od prowadzącego oraz ostrzeżenie od moderatorów (chyba, że odpowiednio uzasadni potem swoją niedyspozycję)
  • do gry nie mogą się zapisać użytkownicy z ujemną wartością reputacji
  • wszelkie pytania i wątpliwości proszę kierować do prowadzącego przez prywatną wiadomość/szałt

Lista zapisanych:
  1. Chmurowaty - bogacz - wycofał się z gry
  2. Pojler - budowlaniec - zarażony dnia pierwszego
  3. Dżawel - starszy brat
  4. Cornel - zatroskany ojciec - zmarł z powodu osłabienia organizmu
  5. Maixior - recydywista
  6. XproNito - dziecko - zmarł za brak aktywności przez dwa dni gry
  7. CriX - łącznik/konduktor - zarażony dnia drugiego
  8. Jedrek - były wojskowy
  9. Lecter - budowlaniec - zmarł z powodu osłabienia organizmu
  10. VeneziA - webdesigner - zmarła (?) za brak aktywności przez dwa dni gry
  11. Kacpei - budowlaniec
  12. Marikisus - dziecko - zmarł z powodu osłabienia organizmu
  13. Matys - duchowny - zmarł za brak aktywności przez dwa dni gry
  14. Sasha09 - dziecko - zmarł za brak aktywności przez dwa dni gry
  15. Aspazar - duchowny - zmarł za brak aktywności przez dwa dni gry
  16. DragonoidPL - dziecko
  17. NoNick - punk - zmarł za brak aktywności przez dwa dni gry
  18. Makulo - dziecko
  19. Abek - urzędnik
  20. Ktosiu - student medycyny
  21. Ken - były wojskowy - zmarł za brak aktywności przez dwa dni gry
  22. DeWitty - dziecko - zmarł z powodu osłabienia organizmu
  23. Manga Ryu - recydywista
Szukaj
Odpowiedz
« Starszy wątek | Nowszy wątek »


Wiadomości w tym wątku
Instynkt przetrwania - przez yamny - 24-04-2013, 17:39
RE: Instynkt przetrwania - przez yamny - 22-05-2013, 07:49
RE: Instynkt przetrwania - przez Crix Doomsday - 22-05-2013, 15:45
RE: Instynkt przetrwania - przez makulo - 22-05-2013, 16:01
RE: Instynkt przetrwania - przez Lecter - 22-05-2013, 16:03
RE: Instynkt przetrwania - przez Chmurowaty - 22-05-2013, 16:18
RE: Instynkt przetrwania - przez Jedrek - 22-05-2013, 16:25
RE: Instynkt przetrwania - przez pojler - 22-05-2013, 16:57
RE: Instynkt przetrwania - przez Kacpei - 22-05-2013, 18:25
RE: Instynkt przetrwania - przez Abek - 22-05-2013, 19:55
RE: Instynkt przetrwania - przez makulo - 22-05-2013, 19:58
RE: Instynkt przetrwania - przez ktosiu100 - 22-05-2013, 21:02
RE: Instynkt przetrwania - przez Crix Doomsday - 22-05-2013, 21:03
RE: Instynkt przetrwania - przez Abek - 22-05-2013, 21:21
RE: Instynkt przetrwania - przez Javel - 22-05-2013, 21:40
RE: Instynkt przetrwania - przez yamny - 22-05-2013, 21:50
RE: Instynkt przetrwania - przez Abek - 22-05-2013, 21:44
RE: Instynkt przetrwania - przez DeWitty - 22-05-2013, 21:46
RE: Instynkt przetrwania - przez ktosiu100 - 22-05-2013, 22:06
RE: Instynkt przetrwania - przez Jedrek - 22-05-2013, 22:27
RE: Instynkt przetrwania - przez Javel - 22-05-2013, 22:38
RE: Instynkt przetrwania - przez Crix Doomsday - 22-05-2013, 22:55
RE: Instynkt przetrwania - przez yamny - 22-05-2013, 23:02
RE: Instynkt przetrwania - przez Marikisus - 23-05-2013, 09:38
RE: Instynkt przetrwania - przez Manga Ryu - 23-05-2013, 12:24
RE: Instynkt przetrwania - przez Crix Doomsday - 23-05-2013, 12:29
RE: Instynkt przetrwania - przez ktosiu100 - 23-05-2013, 14:37
RE: Instynkt przetrwania - przez pojler - 23-05-2013, 15:24
RE: Instynkt przetrwania - przez Kacpei - 23-05-2013, 15:52
RE: Instynkt przetrwania - przez makulo - 23-05-2013, 16:34
RE: Instynkt przetrwania - przez Javel - 23-05-2013, 17:13
RE: Instynkt przetrwania - przez Kacpei - 23-05-2013, 17:48
RE: Instynkt przetrwania - przez Abek - 23-05-2013, 19:15
RE: Instynkt przetrwania - przez Javel - 23-05-2013, 19:27
RE: Instynkt przetrwania - przez makulo - 23-05-2013, 19:52
RE: Instynkt przetrwania - przez pojler - 23-05-2013, 20:38
RE: Instynkt przetrwania - przez DeWitty - 23-05-2013, 20:49
RE: Instynkt przetrwania - przez Manga Ryu - 23-05-2013, 20:50
RE: Instynkt przetrwania - przez Kacpei - 23-05-2013, 21:00
RE: Instynkt przetrwania - przez Manga Ryu - 23-05-2013, 21:07
RE: Instynkt przetrwania - przez Kacpei - 23-05-2013, 21:14
RE: Instynkt przetrwania - przez makulo - 23-05-2013, 21:24
RE: Instynkt przetrwania - przez Abek - 23-05-2013, 21:49
RE: Instynkt przetrwania - przez maixior123 - 23-05-2013, 21:37
RE: Instynkt przetrwania - przez yamny - 23-05-2013, 21:39
RE: Instynkt przetrwania - przez Crix Doomsday - 23-05-2013, 22:41
RE: Instynkt przetrwania - przez Lecter - 23-05-2013, 22:43
RE: Instynkt przetrwania - przez Jedrek - 23-05-2013, 22:57
RE: Instynkt przetrwania - przez yamny - 23-05-2013, 23:01
RE: Instynkt przetrwania - przez maixior123 - 24-05-2013, 10:01
RE: Instynkt przetrwania - przez Crix Doomsday - 24-05-2013, 11:39
RE: Instynkt przetrwania - przez ktosiu100 - 24-05-2013, 13:27
RE: Instynkt przetrwania - przez makulo - 24-05-2013, 15:33
RE: Instynkt przetrwania - przez Javel - 24-05-2013, 16:50
RE: Instynkt przetrwania - przez Abek - 24-05-2013, 18:43
RE: Instynkt przetrwania - przez Cornel - 24-05-2013, 20:35
RE: Instynkt przetrwania - przez Javel - 24-05-2013, 20:56
RE: Instynkt przetrwania - przez Manga Ryu - 24-05-2013, 21:15
RE: Instynkt przetrwania - przez makulo - 24-05-2013, 21:38
RE: Instynkt przetrwania - przez Javel - 24-05-2013, 21:59
RE: Instynkt przetrwania - przez ktosiu100 - 24-05-2013, 22:35
RE: Instynkt przetrwania - przez Manga Ryu - 24-05-2013, 22:42
RE: Instynkt przetrwania - przez Jedrek - 24-05-2013, 22:47
RE: Instynkt przetrwania - przez yamny - 24-05-2013, 23:01
RE: Instynkt przetrwania - przez maixior123 - 25-05-2013, 12:15
RE: Instynkt przetrwania - przez ktosiu100 - 25-05-2013, 12:53
RE: Instynkt przetrwania - przez makulo - 25-05-2013, 14:08
RE: Instynkt przetrwania - przez Abek - 25-05-2013, 14:22
RE: Instynkt przetrwania - przez makulo - 25-05-2013, 17:23
RE: Instynkt przetrwania - przez Abek - 25-05-2013, 18:20
RE: Instynkt przetrwania - przez yamny - 25-05-2013, 19:34
RE: Instynkt przetrwania - przez Javel - 25-05-2013, 21:17
RE: Instynkt przetrwania - przez Manga Ryu - 25-05-2013, 22:55
RE: Instynkt przetrwania - przez yamny - 25-05-2013, 23:00
RE: Instynkt przetrwania - przez yamny - 26-05-2013, 11:26
RE: Instynkt przetrwania - przez Javel - 26-05-2013, 11:46
RE: Instynkt przetrwania - przez maixior123 - 26-05-2013, 11:50
RE: Instynkt przetrwania - przez Abek - 26-05-2013, 11:53
RE: Instynkt przetrwania - przez ktosiu100 - 26-05-2013, 15:33
RE: Instynkt przetrwania - przez Manga Ryu - 26-05-2013, 20:15
RE: Instynkt przetrwania - przez makulo - 26-05-2013, 21:31
RE: Instynkt przetrwania - przez Abek - 26-05-2013, 21:39
RE: Instynkt przetrwania - przez Jedrek - 26-05-2013, 22:47
RE: Instynkt przetrwania - przez yamny - 26-05-2013, 23:26
RE: Instynkt przetrwania - przez yamny - 27-05-2013, 11:41
RE: Instynkt przetrwania - przez maixior123 - 27-05-2013, 16:56
RE: Instynkt przetrwania - przez Manga Ryu - 27-05-2013, 17:27
RE: Instynkt przetrwania - przez Abek - 27-05-2013, 18:12
RE: Instynkt przetrwania - przez Javel - 27-05-2013, 20:44
RE: Instynkt przetrwania - przez Jedrek - 27-05-2013, 22:00
RE: Instynkt przetrwania - przez ktosiu100 - 27-05-2013, 22:05
RE: Instynkt przetrwania - przez yamny - 27-05-2013, 22:12
RE: Instynkt przetrwania - przez Javel - 27-05-2013, 22:27
RE: Instynkt przetrwania - przez Abek - 27-05-2013, 22:34
RE: Instynkt przetrwania - przez Manga Ryu - 27-05-2013, 23:01
RE: Instynkt przetrwania - przez pojler - 27-05-2013, 23:33
RE: Instynkt przetrwania - przez makulo - 27-05-2013, 23:41
RE: Instynkt przetrwania - przez ktosiu100 - 28-05-2013, 14:27
RE: Instynkt przetrwania - przez Ken - 04-06-2013, 18:04

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
  • Kontakt
  • arhn.eu
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 02-08-2025, 11:34 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2025 MyBB Group. Created by DSlakaitis.