28-09-2013, 02:39
Najbardziej w tym padzie zastanawiają mnie te "gałki". W tradycyjnym rozwiązaniu doskonale wiadomo, gdzie je chwycić i jak wychylać, by sterować postacią, tutaj natomiast bardzo otwartą kwestią pozostaje interpretacja wykonanej akcji: czy np. przytrzymanie palca na prawej stronie większego koła sprawi, że bohater zacznie biec, czy też trzeba przeciągnąć palec od środka do tego miejsca, jak w zwykłym analogu? Na pewno dużym ułatwieniem będą wyczuwalne pod palcami okręgi (przynajmniej na takie wyglądają), ale czy w takim razie przejechanie po nich palcem nie zaburzy nieco kierunku? Kolejna kwestia - odporność na zanieczyszczenia. Czy w trakcie dłuższych sesji, gdy palce zaczną się pocić, nie wpłynie to na pracę sensorów zbierających dane o nacisku? I ostatnie, co mnie nurtuje - "klikalność" tych gałek. W fizycznych zawsze potrzeba na to pewnej siły, więc przypadkowe naciśnięcia raczej się nie zdarzają, ale tutaj można w ten sposób co rusz wywołać jakąś niepotrzebną opcję. Moim zdaniem to właśnie największe wyzwania w budowie tego pada.
Za kontrowersyjne uważam także rozłożenie przycisków funkcyjnych - pad jest symetryczny, ale nie pachnie mi to ergonomią, gdy trzeba będzie jednocześnie np. kontrolować ruch i machać jakimś majchrem za pomocą klawisza X. Nieciekawie wyglądają też spusty - są niewielkie, a za najwygodniejsze wydają mi się podłużne z pada od X360.
Są jednak pozytywne strony - panel dotykowy ma potencjał i wygląda na znacznie lepiej pomyślany, niż zwykły touchpad w padzie od konsoli OUYA. Również nowe technologia stojąca za wibracjami wydaje się ciekawa, aczkolwiek to na razie tylko obiecanki.
Tak czy siak nie na to czekałem śledząc newsy płynące z Valve...
Za kontrowersyjne uważam także rozłożenie przycisków funkcyjnych - pad jest symetryczny, ale nie pachnie mi to ergonomią, gdy trzeba będzie jednocześnie np. kontrolować ruch i machać jakimś majchrem za pomocą klawisza X. Nieciekawie wyglądają też spusty - są niewielkie, a za najwygodniejsze wydają mi się podłużne z pada od X360.
Są jednak pozytywne strony - panel dotykowy ma potencjał i wygląda na znacznie lepiej pomyślany, niż zwykły touchpad w padzie od konsoli OUYA. Również nowe technologia stojąca za wibracjami wydaje się ciekawa, aczkolwiek to na razie tylko obiecanki.
Tak czy siak nie na to czekałem śledząc newsy płynące z Valve...