29-12-2017, 05:26
Jest już prawie 2018 rok, aż dziw bierze że Pazur wciąż cieszy się sporą popularnością. Jest to naprawdę świetna gra przy której spędziłem masę czasu, zwłaszcza za dzieciaka. Ostatnio wróciłem do Clawa, i rozgrywka nic się nie postarzała. Dopieszczone jest w niej wszystko, malownicza grafika, soundtrack, mnogość wszystkich skarbów i power-upów do zbierania no i ikoniczna tytułowa czcionka. To jedna z tych gier, które umieją wciągnąć samym gameplayem bez żadnych dodatkowych motywatorów - pomimo tego że przez całą grę nie uczymy się żadnych nowych ruchów, nie odblokowujemy dodatkowych kostiumów itp, nie czujemy zniechęcenia ani znużenia tytułem. Na naprawdę godną pochwały zasługuje aktywność fanów gry, którzy pomimo upływu czasu wciąż tworzą nowe poziomy do gry. Ukończenie ich wszystkich, a co dopiero wymaksowanie graniczy wręcz z cudem. Mogłeś rozwinąć aspekt trybu sieciowego gry, który wciąż ma się dobrze a gracze do tej pory urządzają regularnie turnieje i prześcigają się w zdobywaniu skarbów. Nie wspomniałeś również, że najnowsza wersja gry(1,4,3) zawiera fanowskiego patcha, który umożliwia wzbogacanie kodu gry o nowe logiki umożliwiając tym samym poszerzenie możliwości przy projektowaniu nowych custom levels, a niedługo może nawet modyfikowanie istniejących tilesetów.
Wielka szkoda że gra nie doczekała się kontynuacji, bo projekt był już w dość zaawansowanym stadium, ponoć nawet powstała wczesna wersja alpha gry. Tym bardziej, że dostępne grafiki koncepcyjne wyglądają naprawdę obłędnie. Oryginalnie Pazur miał być też dłuższą grą i jeszcze bardziej dopieszczoną, ale z wywiadów z twórcami można się dowiedzieć, ze projektanci i programiści pracowali pod bardzo dużą presją czasu by zdążyć na premierę, a część pomysłów trafiła do kosza.Niestety, marka padła ofiarą biurokracji. Przez jakiś czas prawa do Clawa miał Techland i chciał wypuścić kontynuację, ale dobrze że do tego nie doszło. Gra przekształciła się w kompletnie inny projekt - Nikita i tajemnica skarbu piratów, który wygląda koszmarnie, nawet biorąc pod uwagę ówczesne standardy. Jeśli ten post jeszcze nie zachęcił was do zagrania w Pazura zaznaczę jeszcze raz, że jest to jedna z najlepszych platformówek jakie kiedykolwiek powstały i obowiązkowa pozycja dla każdego, zwłaszcza fanów gatunku.
Tak swoją drogą, recenzja jest niezła, ale zauważyłem że niektóre kwestie są bardzo mocno "zainspirowane" filmem retro Z Kapitana Pazura który pojawił się już jakiś czas temu na Arhn.eu.
Wielka szkoda że gra nie doczekała się kontynuacji, bo projekt był już w dość zaawansowanym stadium, ponoć nawet powstała wczesna wersja alpha gry. Tym bardziej, że dostępne grafiki koncepcyjne wyglądają naprawdę obłędnie. Oryginalnie Pazur miał być też dłuższą grą i jeszcze bardziej dopieszczoną, ale z wywiadów z twórcami można się dowiedzieć, ze projektanci i programiści pracowali pod bardzo dużą presją czasu by zdążyć na premierę, a część pomysłów trafiła do kosza.Niestety, marka padła ofiarą biurokracji. Przez jakiś czas prawa do Clawa miał Techland i chciał wypuścić kontynuację, ale dobrze że do tego nie doszło. Gra przekształciła się w kompletnie inny projekt - Nikita i tajemnica skarbu piratów, który wygląda koszmarnie, nawet biorąc pod uwagę ówczesne standardy. Jeśli ten post jeszcze nie zachęcił was do zagrania w Pazura zaznaczę jeszcze raz, że jest to jedna z najlepszych platformówek jakie kiedykolwiek powstały i obowiązkowa pozycja dla każdego, zwłaszcza fanów gatunku.
Tak swoją drogą, recenzja jest niezła, ale zauważyłem że niektóre kwestie są bardzo mocno "zainspirowane" filmem retro Z Kapitana Pazura który pojawił się już jakiś czas temu na Arhn.eu.

![[Obrazek: DciAQ7t.jpg]](https://i.imgur.com/DciAQ7t.jpg)