The Legend of Zelda5/21 części opisanych
Chyba każdy słyszał o niesamowitej serii gier na konsole Nintendo. Mowa tu o „The legend of Zelda”. Opowiada ona o przygodach Linka, który musi uratować księżniczkę Hyrule, czyli tytułową bohaterkę. Ale przed czym Link chce ją chronić? To zależy od części gry, bo na przykład w pierwszej, bohater chroni ją przed złym Ganondorfem, a w „The Legend of Zelda – Minish Cap” Link ratuje całe królestwo Hyrule przed Vaatim. Historię królestwa można by bardzo długo opowiadać, ja postaram się opisać pokrótce każdą z części gry.
„The Legend of Zelda”
Gra została wydana w 1986 roku w Japonii, rok później została wydana także w Ameryce na konsolę Famicom/Nintendo Entertainment System. Jest to pierwszy Kartridż z możliwością zapisu gry. Gra opowiada o Księciu Ciemności Gannonie (Ganondorfie), który ukradł jeden z Trzech Trójmocy (Triforce-ów) i chce zawładnąć królestwem Hyrule. Księżniczka Zelda dzieli swoją Trójmoc na osiem części i ukrywa je w całym Królestwie tak, by Gannon ich nie znalazł. Wkrótce potem Książe Ciemności porywa Zeldę. Zanim jednak to czyni, Zelda prosi swą nianię Impę, by znalazła kogoś na tyle odważnego, by ocalił królestwo. Podczas wędrówki Impy, kobietę atakują sprzymierzeńcy Gannona. Nagle pojawia się Link i ratuje ją. Impa prosi Linka, by znalazł osiem części Trójmocy i uratował Zeldę.
W grze jednak nie ma mowy o Impie, ani o żadnych innych szczegółach. Jest tam napisane tylko:
„ Wiele lat temu Książę Ciemności Gannon ukradł jeden z Triforce'ów z mocą. Księżniczka Zelda miała jeden Triforce z mądrością. Podzieliła go na osiem części zanim Gannon jej nie pochwycił. Znajdź te osiem części Link i uratuj ją.”
W grze sterujemy postacią, która stąpa po części planszy, część zmienia się automatycznie, kiedy dotkniemy krawędzi ekranu. Mamy też pokonania wiele potworów bossów i.t.p. Naszym celem jest przejście 8 lochów (Dungeonów). Możemy też szukać różnych ukrytych miejsc, odwiedzać sklep, czy wykonywać zadania poboczne, których jest jak na lekarstwo. W grze mamy też kilka zagadek.
Bohater w tej części gry wygląda dużo inaczej niż obecnie, ale nie ma się co dziwić, w końcu gra jest 8-bitowa. Kształtują się dopiero wzorce gier. Można nawet powiedzieć, że „The Legend of Zelda” jest pierwszą grą takiego typu, czyli RPG. Po innych postaciach też trudno stwierdzić, czym one są.
Ciekawostką w grze jest to, że gdy swoją postać nazwiemy „ZELDA”, to mamy do dyspozycji drugi tryb gry.
„Zelda II: The Adventure of Link”
Druga część została wydana w 1987 roku na Japońskiego Famicoma i w 1988 roku na Amerykańskiego i Europejsiego NESa. Gra znów opowiada o ratowaniu księżniczki Zeldy. Nie doszukałem się nigdzie szczegółowej historii części, ale wyczytałem ją znowu z gry:
„Gdy Gannon został zniszczony Impa powiedziała Linkowi o klątwie rzuconej na Księżniczkę Zeldę. Obudzić ją może tylko Trójmoc. Trójmoc została zapieczętowana w zamku Hyrule. Aby złamać pieczęć trzeba umieścić kryształy w 6 dobrze strzeżonych pałacach. Link śmiało wyruszył na kolejną przygodę...”
Jak już wiadomo z poprzedniej części, w grze sterujemy Linkiem. Zmienia się jednak wygląd gry. Na początku rozgrywki wychodzimy bowiem z Zamku i naszym oczom ukazuje się cała mapa. Chodzimy po niej w czterech kierunkach. Jednak gdy wejdziemy do jakiejkolwiek lokacji, widzimy typowy dla np.: „Super Mario Bros” dwuwymiarowy widok z boku. Jest to jedna z nowości w grze. Inną rzeczą, która może nas zaskoczyć jest Pasek Życia i pasek Magii. Wcześniej mieliśmy tylko Życie ukazane w symbolicznych sercach. Zmienia się też trochę wygląd samego Linka.
„The Legend of Zelda: Link to the Past”
Została wydana w 1991 roku w Japonii i w 1992 roku w Ameryce i Europie na nową w tamtych czasach konsolę Super Famicom/Super Nintendo Entertainment System. Są to 16-bitowe konsole, które zostały wydane w 1990 roku w Japonii, w 1991 roku w Ameryce i w 1992 roku w Europie. Gra opowiada otym, że Link w nocy został zbudzony przez głos, który otrzymał telepatycznie z proźbą o pomoc w uratowaniu Zeldy. W grze mamy to szczegółowo opisane:
„Dawno temu za górami, za lasami w pięknym królestwie Hyrule... Legendy mówiły o potężnej Złotej Mocy, która jest tam ukryta. Wielu próbowało znaleźć wejście do Złotej krainy... Ale nikt nie powrócił. Gdy złe moce nadeszły ze Złotej Krainy... Król kazał zamknąć wrota do Złotej Krainy Złotej Mocy. Siedmiu mędrców zamknęło je... Ale kiedy te wydarzenia zmieniły się po latach w legendę... Tajemniczy czarodziej Agahnim przybył do Hyrule by otworzyć wrota. Zlikwidował Króla. Czarną magią zaczął niszczyć po kolei potomków Siedmiu Mądrych. Przeznaczenie Księżniczki Zeldy spełnia się.” Potem Link doznaje proroczego snu: „LINK... Pomóż mi... Jestem uwięziona w podziemiach zamku. Nazywam się Zelda. Czarodziej Agahnim zrobił coś innym dziewczynom... Tylko ja pozostałam... Agahnim przejął władzę w zamku i próbuje otworzyć wrota do Złotej Krainy... LINK proszę pomóż mi... LINK...”
W tej części gry zmienia się wygląd postaci, mowa tu o różowych włosach Linka. W dalszej części przygody dostaniemy magiczne lustro, którym będziemy mogli zmieniać światy. Przyda nam się to do dotarcia i odszukania wszelkiego rodzaju „znajdziek”. Warto wspomnieć też o przepięknych krajobrazach i dungeonach których w tej grze nie brakuje.
The Legend of Zelda: Link's Awakening
Gra została wydana w Japonii, Ameryce i Europie w 1993 roku na przenośną konsolę Gameboy. Gra mówi o Linku na wyspie Koholint, która jest strzeżona przez Rybę wiatru. Link musi walczyć z potworami i rozwiązywać zagadki, ale głównym celem gry jest zdobycie ośmiu instrumentów muzycznych, które obudzą Rybę, a ona pozwoli mu uciec z wyspy. W grze jednak ukazuje nam się krótki filmik, w którym to Link płynie na łodzi w burzy, potem widzimy go leżącego na brzegu jakiejś wyspy. Podchodzi do niego kobieta i go budzi. Następnie gdy Link wstanie z łóżka, kobieta mówi do niego:
„Co za ulga! Myślałam, że już nigdy nie obudzisz! Byłeś podrzucany i obrany... Co? Zelda? Nie, mam na imię Marin! Musisz mieć nadal zawroty głowy. Jesteś na wyspie Koholint!”
Ciężko mi ocenić tę grę. Jest czarno-biała i ma bardzo prostą grafikę. Fabuła gry jest mało rozwinięta i na początku gry nie wiemy praktycznie nic. Jet to jednak spowodowane tym, że konsola pod którą była robiona gra ma mały, ciekłokrystaliczny ekran, a kartridże nie mają dużej pojemności.
The legend of Zelda: Ocarina of Time
Gra została wydana 21 listopada 1998r. w Japonii, 11 grudnia 1998r. w Europie i 18 grudnia 1998r. w USA na konsolę Nintendo 64.
Link – chłopiec bez duszka (fairy) żyjący w wiosce w środku lasu Kokiri (Kokiri Forest), wraz z pomocą Navi, został poproszony przez Drzewo Deku (Deku Tree) o odnalezienie trzech kamieni duchownych i udane się do Zeldy. Po odnalezieniu owych kamieni , w drodze do księżniczki widzimy przerywnik. Impa i Zelda jadą na koniu uciekając z królestwa, potem Zelda rzuca nam tytułową Okarynę Czasu. I tu zaczyna się druga część historii. Po dostaniu się do świątyni czasu i wyjęciu Master Sworda z piedestału, nagle znikamy i pojawiamy się w tytm samym miejscu, ale o siedem lat starsi. Musimy odnaleść mędrców i uratować królestwo.
Doczekaliśmy się Zeldy w grafice 3D, jest to bowiem pierwsza gra z serii, która takową posiada. Fabuła jest dosyć rozbudowana i gra się w Okarynę bardzo dobrze. Widok z trzeciej osoby świetnie sprawdza się w grze, możemy też skakać. Grafika jest świetna, ale tylko z daleka, pikselowate, chodź rozmyte tekstury nie dają najlepszego efektu. W Okarynie czasu mamy też genialną muzykę, np.: „Gerudo Valley” która w pada w ucho i nie psuje rozgrywki.
Źródła:
http://pl.wikipedia.org/wiki/The_Legend_...28seria%29
http://pl.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_Zelda
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_Zelda
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_...eo_game%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Zelda_II:_T...re_of_Link
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Ninte...ent_System
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_...o_the_Past
http://pl.wikipedia.org/wiki/The_Legend_...o_the_Past
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_..._Awakening
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_...na_of_Time
http://pl.wikipedia.org/wiki/The_Legend_...na_of_Time
Na razie mam tyle, ciągle nad tym pracuję.
25%
Chyba każdy słyszał o niesamowitej serii gier na konsole Nintendo. Mowa tu o „The legend of Zelda”. Opowiada ona o przygodach Linka, który musi uratować księżniczkę Hyrule, czyli tytułową bohaterkę. Ale przed czym Link chce ją chronić? To zależy od części gry, bo na przykład w pierwszej, bohater chroni ją przed złym Ganondorfem, a w „The Legend of Zelda – Minish Cap” Link ratuje całe królestwo Hyrule przed Vaatim. Historię królestwa można by bardzo długo opowiadać, ja postaram się opisać pokrótce każdą z części gry.
„The Legend of Zelda”
Gra została wydana w 1986 roku w Japonii, rok później została wydana także w Ameryce na konsolę Famicom/Nintendo Entertainment System. Jest to pierwszy Kartridż z możliwością zapisu gry. Gra opowiada o Księciu Ciemności Gannonie (Ganondorfie), który ukradł jeden z Trzech Trójmocy (Triforce-ów) i chce zawładnąć królestwem Hyrule. Księżniczka Zelda dzieli swoją Trójmoc na osiem części i ukrywa je w całym Królestwie tak, by Gannon ich nie znalazł. Wkrótce potem Książe Ciemności porywa Zeldę. Zanim jednak to czyni, Zelda prosi swą nianię Impę, by znalazła kogoś na tyle odważnego, by ocalił królestwo. Podczas wędrówki Impy, kobietę atakują sprzymierzeńcy Gannona. Nagle pojawia się Link i ratuje ją. Impa prosi Linka, by znalazł osiem części Trójmocy i uratował Zeldę.
W grze jednak nie ma mowy o Impie, ani o żadnych innych szczegółach. Jest tam napisane tylko:
„ Wiele lat temu Książę Ciemności Gannon ukradł jeden z Triforce'ów z mocą. Księżniczka Zelda miała jeden Triforce z mądrością. Podzieliła go na osiem części zanim Gannon jej nie pochwycił. Znajdź te osiem części Link i uratuj ją.”
W grze sterujemy postacią, która stąpa po części planszy, część zmienia się automatycznie, kiedy dotkniemy krawędzi ekranu. Mamy też pokonania wiele potworów bossów i.t.p. Naszym celem jest przejście 8 lochów (Dungeonów). Możemy też szukać różnych ukrytych miejsc, odwiedzać sklep, czy wykonywać zadania poboczne, których jest jak na lekarstwo. W grze mamy też kilka zagadek.
Bohater w tej części gry wygląda dużo inaczej niż obecnie, ale nie ma się co dziwić, w końcu gra jest 8-bitowa. Kształtują się dopiero wzorce gier. Można nawet powiedzieć, że „The Legend of Zelda” jest pierwszą grą takiego typu, czyli RPG. Po innych postaciach też trudno stwierdzić, czym one są.
Ciekawostką w grze jest to, że gdy swoją postać nazwiemy „ZELDA”, to mamy do dyspozycji drugi tryb gry.
„Zelda II: The Adventure of Link”
Druga część została wydana w 1987 roku na Japońskiego Famicoma i w 1988 roku na Amerykańskiego i Europejsiego NESa. Gra znów opowiada o ratowaniu księżniczki Zeldy. Nie doszukałem się nigdzie szczegółowej historii części, ale wyczytałem ją znowu z gry:
„Gdy Gannon został zniszczony Impa powiedziała Linkowi o klątwie rzuconej na Księżniczkę Zeldę. Obudzić ją może tylko Trójmoc. Trójmoc została zapieczętowana w zamku Hyrule. Aby złamać pieczęć trzeba umieścić kryształy w 6 dobrze strzeżonych pałacach. Link śmiało wyruszył na kolejną przygodę...”
Jak już wiadomo z poprzedniej części, w grze sterujemy Linkiem. Zmienia się jednak wygląd gry. Na początku rozgrywki wychodzimy bowiem z Zamku i naszym oczom ukazuje się cała mapa. Chodzimy po niej w czterech kierunkach. Jednak gdy wejdziemy do jakiejkolwiek lokacji, widzimy typowy dla np.: „Super Mario Bros” dwuwymiarowy widok z boku. Jest to jedna z nowości w grze. Inną rzeczą, która może nas zaskoczyć jest Pasek Życia i pasek Magii. Wcześniej mieliśmy tylko Życie ukazane w symbolicznych sercach. Zmienia się też trochę wygląd samego Linka.
„The Legend of Zelda: Link to the Past”
Została wydana w 1991 roku w Japonii i w 1992 roku w Ameryce i Europie na nową w tamtych czasach konsolę Super Famicom/Super Nintendo Entertainment System. Są to 16-bitowe konsole, które zostały wydane w 1990 roku w Japonii, w 1991 roku w Ameryce i w 1992 roku w Europie. Gra opowiada otym, że Link w nocy został zbudzony przez głos, który otrzymał telepatycznie z proźbą o pomoc w uratowaniu Zeldy. W grze mamy to szczegółowo opisane:
„Dawno temu za górami, za lasami w pięknym królestwie Hyrule... Legendy mówiły o potężnej Złotej Mocy, która jest tam ukryta. Wielu próbowało znaleźć wejście do Złotej krainy... Ale nikt nie powrócił. Gdy złe moce nadeszły ze Złotej Krainy... Król kazał zamknąć wrota do Złotej Krainy Złotej Mocy. Siedmiu mędrców zamknęło je... Ale kiedy te wydarzenia zmieniły się po latach w legendę... Tajemniczy czarodziej Agahnim przybył do Hyrule by otworzyć wrota. Zlikwidował Króla. Czarną magią zaczął niszczyć po kolei potomków Siedmiu Mądrych. Przeznaczenie Księżniczki Zeldy spełnia się.” Potem Link doznaje proroczego snu: „LINK... Pomóż mi... Jestem uwięziona w podziemiach zamku. Nazywam się Zelda. Czarodziej Agahnim zrobił coś innym dziewczynom... Tylko ja pozostałam... Agahnim przejął władzę w zamku i próbuje otworzyć wrota do Złotej Krainy... LINK proszę pomóż mi... LINK...”
W tej części gry zmienia się wygląd postaci, mowa tu o różowych włosach Linka. W dalszej części przygody dostaniemy magiczne lustro, którym będziemy mogli zmieniać światy. Przyda nam się to do dotarcia i odszukania wszelkiego rodzaju „znajdziek”. Warto wspomnieć też o przepięknych krajobrazach i dungeonach których w tej grze nie brakuje.
The Legend of Zelda: Link's Awakening
Gra została wydana w Japonii, Ameryce i Europie w 1993 roku na przenośną konsolę Gameboy. Gra mówi o Linku na wyspie Koholint, która jest strzeżona przez Rybę wiatru. Link musi walczyć z potworami i rozwiązywać zagadki, ale głównym celem gry jest zdobycie ośmiu instrumentów muzycznych, które obudzą Rybę, a ona pozwoli mu uciec z wyspy. W grze jednak ukazuje nam się krótki filmik, w którym to Link płynie na łodzi w burzy, potem widzimy go leżącego na brzegu jakiejś wyspy. Podchodzi do niego kobieta i go budzi. Następnie gdy Link wstanie z łóżka, kobieta mówi do niego:
„Co za ulga! Myślałam, że już nigdy nie obudzisz! Byłeś podrzucany i obrany... Co? Zelda? Nie, mam na imię Marin! Musisz mieć nadal zawroty głowy. Jesteś na wyspie Koholint!”
Ciężko mi ocenić tę grę. Jest czarno-biała i ma bardzo prostą grafikę. Fabuła gry jest mało rozwinięta i na początku gry nie wiemy praktycznie nic. Jet to jednak spowodowane tym, że konsola pod którą była robiona gra ma mały, ciekłokrystaliczny ekran, a kartridże nie mają dużej pojemności.
The legend of Zelda: Ocarina of Time
Gra została wydana 21 listopada 1998r. w Japonii, 11 grudnia 1998r. w Europie i 18 grudnia 1998r. w USA na konsolę Nintendo 64.
Link – chłopiec bez duszka (fairy) żyjący w wiosce w środku lasu Kokiri (Kokiri Forest), wraz z pomocą Navi, został poproszony przez Drzewo Deku (Deku Tree) o odnalezienie trzech kamieni duchownych i udane się do Zeldy. Po odnalezieniu owych kamieni , w drodze do księżniczki widzimy przerywnik. Impa i Zelda jadą na koniu uciekając z królestwa, potem Zelda rzuca nam tytułową Okarynę Czasu. I tu zaczyna się druga część historii. Po dostaniu się do świątyni czasu i wyjęciu Master Sworda z piedestału, nagle znikamy i pojawiamy się w tytm samym miejscu, ale o siedem lat starsi. Musimy odnaleść mędrców i uratować królestwo.
Doczekaliśmy się Zeldy w grafice 3D, jest to bowiem pierwsza gra z serii, która takową posiada. Fabuła jest dosyć rozbudowana i gra się w Okarynę bardzo dobrze. Widok z trzeciej osoby świetnie sprawdza się w grze, możemy też skakać. Grafika jest świetna, ale tylko z daleka, pikselowate, chodź rozmyte tekstury nie dają najlepszego efektu. W Okarynie czasu mamy też genialną muzykę, np.: „Gerudo Valley” która w pada w ucho i nie psuje rozgrywki.
Źródła:
http://pl.wikipedia.org/wiki/The_Legend_...28seria%29
http://pl.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_Zelda
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_Zelda
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_...eo_game%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Zelda_II:_T...re_of_Link
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Ninte...ent_System
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_...o_the_Past
http://pl.wikipedia.org/wiki/The_Legend_...o_the_Past
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_..._Awakening
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_...na_of_Time
http://pl.wikipedia.org/wiki/The_Legend_...na_of_Time
Na razie mam tyle, ciągle nad tym pracuję.