Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
0
27-04-2013, 14:58
Siemka, mam wreszcie możliwość podzieleniem się publicznie moim (naszym?) hobby, które dla wielu w mojej miejscowości to wytwór szatana ETC. Tylko potrzebuje waszej pomocy. Robię do szkoły projekt o historii konsol, od początków do tegorocznych nowości, od tego skąd wziął się pomysł do tego jak produkowało się kiedyś, jak tworzy się dzisiaj dane urządzenia masowo, hurtowo. Na razie zbieram informacje ich dotyczące, ale że moje hobby zrodziło się dość nie dawno (około roku się tym interesuje), wkładam w to dużo serca (i pieniędzy ^^) lecz moja wiedza jak na razie nie jest duża. Prosiłbym was forumowiczów o poddanie mi pomysłów, źródeł, badań, na których mógłbym się najzwyczajniej oprzeć (nie proszę o podanie gotowca tylko czegoś co pomoże mi stworzyć moje własne "dzieło"). Prosiłbym też was o napisanie co najlepiej można by opisać. Oczywiście mój projekt nie kończy się na konsolach, ale mam nadzieje (jak na razie) rozwinąć go bardziej ogólnikowo, albo i dokładniej o ile starczy mi czasu co dotyczyłoby gier wszelakich: konsolowych, planszowych, podwórkowych, czy komputerowych. Projekt mam oddać do 15 czerwca więc jest trochę czasu, a zabieram się za to dopiero teraz ponieważ jak wiadomo dopiero skończyły się testy gimnazjalne (tak, kończę gimnazjum, ale nie uważam się za kompletnego "gimbusowego zj**a"). Jeśli skończę ten projekt i jakoś to będzie wyglądać, by pokazać to przed tak wymagającą widownią jakimi mogliby być tutejsi forumowicze, to bardzo chętnie się tym podzielę z wami.
PS. Do MOD'ów: Jeśli to zły dział, ponieważ to dopiero mój drugi temat i niezbyt się tutaj orientuje to proszę o przeniesienie, a nie stracenie tego tematu
Dzięki, za wszelką pomoc i pozdrawiam wszystkich, Dazzveil ;-)
Liczba postów: 379
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
223
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
Na wikipedi jest całkiem sporo na temat generacji konsol
Liczba postów: 363
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
63
Owszem, tylko że Wikipedia i w ogóle strony internetowe nie są traktowane przez nauczycieli jako szczególnie rzetelne źródło informacji, bo łatwo tam wrzucić byle głupotę. Przekonasz się na studiach. Czy tego chcesz, czy nie, słowo drukowane ma większą wartość.
Z polskich pozycji warto zajrzeć do książki Cyfrowe marzenia. Historia gier komputerowych i wideo Piotra Mańkowskiego. Być może nie jest to pozycja światowej klasy, ale zdecydowanie bardziej w zasięgu i po polsku. Do zdobycia za niecałe 10 zł w księgarniach Matras.
http://www.matras.pl/cyfrowe-marzenia-hi...wideo.html
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
0
guy_fawkes dzięki za informację, bo właśnie niedawno otworzyli niedaleko mnie tą księgarnię. grem dzięki za pomysły, jeśli uda mi się znaleźć na jakiś polskich aukcjach (nie jestem zwolennikiem kupowania za granicą poprzez internet) to na pewno zajrzę. :-]
Liczba postów: 166
Liczba wątków: 6
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
14
z Polskich autorów to właściwie chyba tylko Mańkowskiego mamy.
A co do Twojego tematu - to wydaje mi się, że skupianie się na WSZYSTKICH konsolach jakie wyszły będzie naprawdę obszernym tematem :P Weź pod uwagę, że nie zawsze były tylko 3 konsole stacjonarne na rynku. Kiedyś bywało ich od groma. Pytanie też czy chcesz skupić się tylko na stacjonarnych, czy może też na przenośnych? Ogólnie temat jest dość obszerny i jeśli będziesz miał czas i okazję o wszystkim opowiedzieć to spoko, ale podejrzewam, że będziesz miał te 20 minut na prezentację, a to już za mało, żeby opowiedzieć o wszystkim.
Jeśli chodzi o konsole, to powiedzialbym co nie co o Magnavox Oddysey, trochę o wojnie Nintendo - Sega, o tym jak powstawało pierwsze PlayStation, jak do gry dołączył MS. Opowiedzieć o upadku Atari, Segi
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
0
UzeQ dzięki. Ja mam zamiar napisać głównie (jeśli chodzi o konsole) właśnie o tych bardziej znanych, i stacjonarnych, i przenośnych. Nie mam zamiaru szukać ile konsol wciągu roku wyszło w Japonii/Chinach, a ile w Europie, bo stosunek wynosiłby 1000:1/rok.
Liczba postów: 111
Liczba wątków: 21
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
3
28-04-2013, 14:08
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-04-2013, 14:09 przez Maxiow43.)
Ale wypadałoby napisać o początkach, np.: pong(pierwszy niby symulator tenisa). Wyjaśnić na czym polegała moda na automaty i początki przenośnych konsol, czyli seria Game & Watch, sam mam jedną taką na zbyciu, chyba się nazywała Game & Watch Donkey Kong. Opisz jeszcze Game Boy'e. Nawet był o tym materiał na ARHN.eu. Jeżeli chodzi o informacje o starszych konsolach to pytaj śmiało.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
0
Kupiłem wczoraj książkę Mańkowskiego i bardzo mnie wciągnęła, bo przeczytałem już jakąś 1/5 całości, dzięki za jej polecenie.
Liczba postów: 363
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
63
(28-04-2013, 14:08)Maxiow43 napisał(a): Ale wypadałoby napisać o początkach, np.: pong(pierwszy niby symulator tenisa). No właśnie... nie bardzo. Autor wątku już zapewne wie dzięki książce Mańkowskiego, że Pong, jakkolwiek zdobył olbrzymią popularność i faktycznie utkwił w masowej świadomości, nie był pierwszą symulacją tenisa (i grą) - tym mianem określiłbym Tennis for Two, stworzony przez... naukowca. I to jest dopiero fantastyczny argument, że elektroniczna rozrywka to nie pożywka wyłącznie dla prostych ludzi, skoro bierze swój początek w szanowanym laboratorium.
|