Zaznaczam, że to zestaw nie przeznaczony do kręcenia. Zarówno ze względu na procesor w wersji z minimalnymi możliwościami kręcenia jak i brak nie-boxowego chłodzenia. Mimo wszystko jednak jest to zestaw najlepszy w tej cenie biorąc pod uwagę wszystko to co chcesz na nim robić.
Zostaw napęd używany o ile działa.
Po pierwsze pod względem wymogów co do wielowątkowości i przyrostem liczby kl/s z powodu jej istnienia AS:BF nie różni się specjalnie od innych gier. Nie dostaje on kopa w postaci kl/s dzięki wielowątkowości tak dużego jak dzięki mocnym rdzeniom.
Nie do końca wiesz jakiej wielkości wpływ na liczbę kl/s w grach ma wielowątkowość a jaki siła rdzeni. Otóż w grach do dnia dzisiejszego siła rdzeni>liczba wątków i tego nowy Assassin nie zmienia. Wielowątkowość ma największy wpływ na ciężkie programy profesjonalne. W grach wątki dają nam minimalny przyrost kl/s. Dobrze obrazuje to ten wykres akurat na przykładzie AS:BF:
![[Obrazek: 2HT_acbf_r.png]](http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/radek/rdzenie_2013/ht/2HT_acbf_r.png)
Odrzućmy ostatni wynik, nie jest on nam potrzebny.
Wynik trzeci: 4 słabe rdzenie mają stosunkowo niską liczbę klatek na sekundę. Wynik drugi to mniejsza liczba rdzeni. Są one za to o wiele mocniejsze dając na duży przyrost kl/s, bo aż 13,5. Wynik pierwszy to dodanie do naszych dwóch mocnych rdzeni HyperThreadingu(który to wg. Ciebie powinien dać nam wysoki przyrost wydajności). Daje nam to tylko 4 kl/s więcej.
Teraz dodatkowo porównajmy wynik trzeci i, pominięty wcześniej, wynik czwarty. Otóż mamy tu tylko słabe rdzenie. Wg twojej teorii HT powinien dać nam więcej kl/s niż więcej takich samych rdzeni bez HT. Tak się jednak nie dzieje. Jak widać fizyczne rdzenie mają większy wpływ od dodatkowych wątków.
Wniosek? W grach dużo większy przyrost da nam mocny rdzeń niż słaby rdzeń + HT.
A mocne rdzenie posiada właśnie i5 3350p.
Dodatkowo oba procesory jak na złość mają po 4 rdzenie i 4 wątki, więc jedyna przewaga jaką mógł zyskać A10-5800K w programach też nie istnieje, bo nie ma on większej ilości wątków od i5, a jedynie słabsze rdzenie. Mamy więc tu prosty wynik 4 mocne rdzenie i5 > 4 słabsze rdzenie A10.
Drobny bonus odnośnie siły procesorów w grach:
http://pclab.pl/art50000-11.html
Na ostatniej stronie testu możesz też porównać A10-5800K, którego chcesz z moim i5 3350p. i5 nie ma w tym porównaniu żadnej słabości. Normalnie nie przeglądam takich testów, ale chcę dobrze, dlatego staram Ci się udowodnić, że i5 jest o wiele mocniejszy, zarówno w grach jak i programach pokroju PSa czy AutoCADa.