Liczba postów: 85
Liczba wątków: 10
Siema.
Mam brata, który co kilka lat kupuje nowy komputer, a żeby stary się nie marnował, oddaje go mi. Ogólnie wszystkim odpowiada taki "recykling", ale problem w tym, że gry nie zawsze dobrze chodzą, ponieważ brat kupuje kompa bardziej do pracy, aniżeli do grania. W następne wakacje chciałbym złożyć własny komputer, ale problem w tym, że nijak się na tym nie znam. Chciałbym z tego powodu zacząć gromadzić informacje o częściach, więc mam dla was parę pytań. (zanim zaczniecie mówić "gogle nje boli!!111" to informuję, że jestem TAK zielony, że nic z tego bełkotu z wikipedii nie rozumiem).
Na początek chciałbym się dowiedzieć, jakiej firmy procesory są najlepsze, o co chodzi z tymi GHz, i o co chodzi z tym podkręcaniem? Ile rdzeni mieć, ale tyle, żeby nie przesadzić?
Druga sprawa to karty graficzne. Lepiej mieć więcej GB/MB czy mniej? Po co w ogóle mi jakieś miejsce na karcie graficznej, skoro mam dysk twardy? (tak, jestem TAK BARDZO zielony) Tak samo jak przy procesorach, jakiej firmy są najlepsze? A co do dysków, czym się różni Dysk SSD od HDD? Są jeszcze jakieś inne typy? 
Chciałbym się także spytać, na co zwracać uwagę podczas kupowania zasilacza, ponieważ podobno dużo ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, co kupuje (przynajmniej tak wnioskuję z pouczających wypowiedzi pod niektórymi tematami)
Okej, Na razie to tyle, mam szczerą nadzieję, że mi pomożecie wchłonąć najgłębsze tajniki wiedzy. Z góry dzięki naprawdę, do widzenia
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 6
Reputacja:
13
Jak będzuesz składał kompa to napisz na forum, bo nawet mając taką wiedzę, myślę, że mógłbyś popełnić błędy. Nie koniecznie techniczne, ale związane ze zbalansowaniem części i wyborem najlepszych producentów.
Co do pytań:
-Mega upraszczając Procesory od AMD - praca, procesory od Intela - praca/gry. Tak naprawdę jednak wszystko zależy od konkretnych zastosowań. DO gier w większości przypadków najlepszym wyborem będzie Intel.