05-01-2018, 03:26
Ciekawostek do gry znalazłoby się całkiem sporo. Regulamin niestety zabraniania reklamowania na forum innych stron ani innych forów, więc linka do strony społeczności graczy Pazura nie mogę wrzucić ; niemniej jednak mogę podzielić się pewnymi "sekretami" dotyczącymi gry
Najlepszym źródłem są wywiady z ludźmi mających swój wkład w proces tworzenia gry. Celowo nie napisałem "twórcami", gdyż tylko jedna osoba byłą zatrudniona wówczas w zespole Monolithu, pozostałe dwie należeli do odrębnego studia zakontraktowanego do stworzenia animowanych filmików do gry. Za wywiady odpowiedzialni są niejaki Steve Applebaum i Ryan Hoss, zostały one przeprowadzone specjalnie dla społeczności fanów Kapitana Pazura(której nazwy niestety prawdopodobnie nie mogę podać ). Jako jedyny, wywiad z Mattem Hayhurstem, projektantem postaci nie ma polskiego tłumaczenia, więc przyda się pewna znajomość angielskiego
Ed Anderson, animator - polskie tłumaczenie
Doanald Wallace, szef studia animatorskiego - polskie tłumaczenie
Matt Hayhurst, projektant postaci
W tych wywiadach jest masa ciekawych informacji, niestety, szkoda że zabrakło wywiadów z ludźmi kierującymi pracą nad Clawem, zwłaszcza z osobą która zadecydowała o pogrzebaniu sequela gry. Pomimo tego że Monolith dysponowało bardzo ograniczonymi zasobami do pracy nad Pazurem, udało im się stworzyć ponadczasowe dzieło, owoc ciężkiej pracy i poważnego podejścia do zagadnienia tworzenia gier komputerowych. Smutne jest to, że taka mentalność powoli zaczyna umierać, mniejsze studia deweloperskie nie wytrzymują konkurencji z gigantami świata gier wideo, a rynek zalewa coraz więcej serii-tasiemców pokroju Assassin's Creed. Gry z mniejszym budżetem zostały zepchnięte do niszy rogue-like'ów, w której pomimo faktu że wciąż możemy trafić na perełki naprawdę warte uwagi, nie są to już raczej tytuły które osiągną za kilka, kilkanaście i kilkadziesiąt lat taki status jak np właśnie Kapitan Pazur.
Dla dociekliwych, dostępne są również grafiki koncepcyjne z pierwszego Clawa i projektowane już do anulowanego sequela. Oglądając je trudno jest nie poczuć lekkiego ukłucia żalu, gdyż widać że Mattowi nie brakowało pomysłów na naprawdę ciekawe rozszerzenia zwierzęcego królestwa. Szczególnie sugeruję przyjrzeć się postaciom "Gubernatora Thorsona", "Arcybiskupa Cardinale" i "Calico Jacka", którzy mieli zadebiutować w Clawie 2, prawdopodobnie jako bossowie. Twórcy jednak planowali dodać do gry tryb kooperacji dla dwóch graczy, więc nie jest to aż tak oczywista kwestia. Zapowiadała się gra mająca potencjał podbić cały świat gier, której projekt został pogrzebany, a wątki z jedynki niewyjaśnione.
Ale wracając do wywiadów, możemy się dowiedzieć pewnych detali o innych postaciach z gry. Np Kapitan Joseph Marrow(boss z poziomu 10) jest byłym mentorem Pazura, który odziedziczył po nim prawdopodobnie imie, dlatego znany jest jako Kapitan Nathaniel Joseph Pazur. Katarzyna miała być eks dziewczyną Clawa, ale uznano że bicie swojej byłej partnerki w grze mogło by wzbudzić kontrowersje, więc postanowiono, że jest ona byłą oficer w załodze Pazura, którą wygnano za wzniecenie buntu. Albo że Pazur miał być na początku czerwonym kotem, ale byłby wtedy zbyt podobny do swojego rywala Rudowłosego(bossa poziomu 13), więc zmieniono kolor na niebieski.
No ale chyba dość się rozpisałem, chętnych zapraszam do lektury a czepialskim przypominam, że wszystkie materiały tylko udostępniam, nie jestem ani ich autorem(no duh) ani osobą która je wygrzebała. Grafiki zostały udostępnione przez twórców a wywiady uzyskały zgodę na publikację, więc nie spinajcie jak coś pośladów.
Najlepszym źródłem są wywiady z ludźmi mających swój wkład w proces tworzenia gry. Celowo nie napisałem "twórcami", gdyż tylko jedna osoba byłą zatrudniona wówczas w zespole Monolithu, pozostałe dwie należeli do odrębnego studia zakontraktowanego do stworzenia animowanych filmików do gry. Za wywiady odpowiedzialni są niejaki Steve Applebaum i Ryan Hoss, zostały one przeprowadzone specjalnie dla społeczności fanów Kapitana Pazura(której nazwy niestety prawdopodobnie nie mogę podać ). Jako jedyny, wywiad z Mattem Hayhurstem, projektantem postaci nie ma polskiego tłumaczenia, więc przyda się pewna znajomość angielskiego
Ed Anderson, animator - polskie tłumaczenie
Doanald Wallace, szef studia animatorskiego - polskie tłumaczenie
Matt Hayhurst, projektant postaci
W tych wywiadach jest masa ciekawych informacji, niestety, szkoda że zabrakło wywiadów z ludźmi kierującymi pracą nad Clawem, zwłaszcza z osobą która zadecydowała o pogrzebaniu sequela gry. Pomimo tego że Monolith dysponowało bardzo ograniczonymi zasobami do pracy nad Pazurem, udało im się stworzyć ponadczasowe dzieło, owoc ciężkiej pracy i poważnego podejścia do zagadnienia tworzenia gier komputerowych. Smutne jest to, że taka mentalność powoli zaczyna umierać, mniejsze studia deweloperskie nie wytrzymują konkurencji z gigantami świata gier wideo, a rynek zalewa coraz więcej serii-tasiemców pokroju Assassin's Creed. Gry z mniejszym budżetem zostały zepchnięte do niszy rogue-like'ów, w której pomimo faktu że wciąż możemy trafić na perełki naprawdę warte uwagi, nie są to już raczej tytuły które osiągną za kilka, kilkanaście i kilkadziesiąt lat taki status jak np właśnie Kapitan Pazur.
Dla dociekliwych, dostępne są również grafiki koncepcyjne z pierwszego Clawa i projektowane już do anulowanego sequela. Oglądając je trudno jest nie poczuć lekkiego ukłucia żalu, gdyż widać że Mattowi nie brakowało pomysłów na naprawdę ciekawe rozszerzenia zwierzęcego królestwa. Szczególnie sugeruję przyjrzeć się postaciom "Gubernatora Thorsona", "Arcybiskupa Cardinale" i "Calico Jacka", którzy mieli zadebiutować w Clawie 2, prawdopodobnie jako bossowie. Twórcy jednak planowali dodać do gry tryb kooperacji dla dwóch graczy, więc nie jest to aż tak oczywista kwestia. Zapowiadała się gra mająca potencjał podbić cały świat gier, której projekt został pogrzebany, a wątki z jedynki niewyjaśnione.
Ale wracając do wywiadów, możemy się dowiedzieć pewnych detali o innych postaciach z gry. Np Kapitan Joseph Marrow(boss z poziomu 10) jest byłym mentorem Pazura, który odziedziczył po nim prawdopodobnie imie, dlatego znany jest jako Kapitan Nathaniel Joseph Pazur. Katarzyna miała być eks dziewczyną Clawa, ale uznano że bicie swojej byłej partnerki w grze mogło by wzbudzić kontrowersje, więc postanowiono, że jest ona byłą oficer w załodze Pazura, którą wygnano za wzniecenie buntu. Albo że Pazur miał być na początku czerwonym kotem, ale byłby wtedy zbyt podobny do swojego rywala Rudowłosego(bossa poziomu 13), więc zmieniono kolor na niebieski.
No ale chyba dość się rozpisałem, chętnych zapraszam do lektury a czepialskim przypominam, że wszystkie materiały tylko udostępniam, nie jestem ani ich autorem(no duh) ani osobą która je wygrzebała. Grafiki zostały udostępnione przez twórców a wywiady uzyskały zgodę na publikację, więc nie spinajcie jak coś pośladów.