Witaj! Logowanie Rejestracja —
Zaloguj się
Login:
Hasło: Nie pamiętam hasła
 
Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™
  • Strona Główna
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Regulamin
  • Pomoc
Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ › Newschool... › Nintendo › 3DS v
« Wstecz 1 ... 7 8 9 10 11 Dalej »

3DS - temat ogólny
Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryb drzewa
3DS - temat ogólny
Nightmare Offline
No pain, no gain
*
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 2
#1
09-01-2012, 19:12 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2012, 19:13 przez Nightmare.)
Trzeba wspomóc rozwój forum, więc oddział Nintendo do boju!

Sylwester za nami, rok 2011 był średnio udany dla nowej kieszonki od Nintendo. Dobry start (przy wysokiej cenie), potem długa posucha połączona ze słabą sprzedażą, program ambasadora, obniżka ceny, Mario Land i Kart, Starfox, Ace Combat (muszę dorwać w końcu) i Monster Hunter (na razie tylko jap).

Jaki będzie nowy rok? Zapowiada się dobrze. Niedługo premierę ma Resident Revelations, pierwszy wielki tytułroku 2012, później Tekken 3D, MGS 3, Kid Icarus i Luigi's Mansion 2.

Plotki mówią o zapowiedzeniu 7 części wielkiego RPG ze stajni SquareEnix jak konsola nabije ponad 10 mln sprzedanych egzemplarzy. Jak wiadomo, liczba ta została już przekroczona, więc można zacząć spekulacje o jaką grę chodzi (Final Fantasy VII Trollface ).

Tak więc
Go, go, go - Nintendo!

Szukaj
Odpowiedz
Nightmare Offline
No pain, no gain
*
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 2
#2
11-01-2012, 01:04
Pozwolę sobie na podbicie tematu w górę.

Coraz dokładniejsze są spekulacje dotyczące mocy 3DSa. Do niedawna wiedzieliśmy tylko jaki układ graficzny i procesor używa konsolka (bez podanych zegarów) i ilość RAMu (128).

Według 3dbrew specyfikacja wygląda następująco:

Processor Core ARM11 MPCore 2x 268MHz & 2x VFP Co-Processor
GPU DMP PICA 268MHz
DSP 134Mhz. 24ch 32728Hz sampling rates.
VRAM 6 MB within SoC. Independent of system memory (FCRAM).
FCRAM 2x64MB Fujitsu MB82M8080-07L
Storage Toshiba THGBM2G3P1FBAI8 1GB NAND Flash
Power Management Texas Instruments PAIC3010B 0AA37DW
Gyroscope Invensense ITG-3270 MEMS Gyroscope
Accelerometer ST Micro 2048 33DH X1MAQ Accelerometer Model LIS331DH
Wifi 802.11b/g Atheros AR6014
Infrared IC NXP infrared IC, "S750 0803 TSD031C"
Auxiliary Microcontroller UC CTR, custom Nintendo microcontroller

Co można z tego rozszyfrować? Że jest dość dobrze.
Cieszy duża ilość pamięci (chociaż trzeba pamiętać, że na chwilę obecną OS zajmuje 32MB, z czego 25 przypada np. na przeglądarkę internetową - po to, aby mogła działać w tle przy włączonych grach). Początkowo mówiło się o 64MB. 6MB VRAMu to też dobra wiadomość, zwłaszcza że jest odrębna od głównej pamięci.
Taktowanie CPU trochę niskie. Zwłaszcza, że drugie jajo w chwili obecnej jest prawie całe wykorzystywane przez system. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby z kolejnymi ulepszeniami firmware'u udostępniać coraz więcej dla developerów, albo odblokować nieco zegary (tak jak Sony zrobiło z PSP).
Cieszy za to dość wysokie taktowanie GPU. Wcześniejsze ploty mówiły o taktowaniu 133MHz.
Ciekawostką jest odrębny procesor odpowiedzialny za dźwięki.

Poniżej wrzucam tabeleczkę z neogafa. Jej twórca wyliczył "moc" GPU przy obecnych (domniemanych) zegarach. Wychodzi na to, że kieszonka w trybie 2D jest w stanie wyświetlić grafikę na poziomie NGC+.

| Fillrate (MPixels/sec) | Geometry (millions of polygons/sec)
-------------------------------------------------------------------
3DS | 1068 | 20.43
Cube | 648 | 20.25
Wii | 972 | 30.38

Szukaj
Odpowiedz
Coil Offline
...
*
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 0
#3
12-01-2012, 01:36
Nintendo dało nam już kilka tytułów z N64, jestem ciekaw czy otrzymamy jakieś tytuły z GCN typu chibi robo, pikminy, wind waker czy chociażby sonic adventure. Słyszałem też plotkę, że Nintendo w 2012 wyda 3 wersję pokemonów 5 generacji na 3ds'a tak jak było z red,blue (GB) i yellow (GBC).
[Obrazek: coil1997.png]
Szukaj
Odpowiedz
Nightmare Offline
No pain, no gain
*
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 2
#4
12-01-2012, 02:37
W teorii 3DS jest w stanie udźwignąć grę z NGC z paroma ekstra efektami, ale poświęcić trzeba tryb 3D i od podstaw przepisać engine. Architektura konsolki jest całkowicie inna niż ta od Gacka i proste przeportowanie nie jest możliwe.
Zawsze można nieco uprościć geometrię i zamaskować to za pomocą shaderów Winking Z drugiej strony na tak małym ekraniku nie będzie rzucała się w oczy nieco prostsza grafika.
Szukaj
Odpowiedz
michalonex Offline
Pong
*
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2012
Reputacja: 0
#5
15-04-2012, 19:24
a czy warto kupić teraz 3Ds-a jak jest Vita?
Szukaj
Odpowiedz
Stivi Offline
PaczPiez
Administrators
Liczba postów: 739
Liczba wątków: 60
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 172
#6
15-04-2012, 19:42
Jak lubisz mariany, residenta i zelde - owszem.
Cytat:kenonon - 13-04-22:00 -- racja gdyby połączyli psnixbl w jednosć wyszło by cos pięknego niczym jezus
Szukaj
Odpowiedz
michalonex Offline
Pong
*
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2012
Reputacja: 0
#7
15-04-2012, 22:11
właśnie o to chodzi że w ani jedną z tych gier nie grałem (oprócz mariana oczywiście)
Szukaj
Odpowiedz
venoir Offline
Wszechpotężny Kreator Zagłady
*
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 0
#8
28-09-2012, 18:52
Witam,

Cool story:
Miałem kiedyś NDS, PSP - ale kieszonsolki poprzedniej generacji trafiły do mnie w wyjątkowo zabieganym fragmencie z mojego życia, więc pożegnałem się z nimi. O ile do PSP mnie nie ciągnie, a jej następca leży w futerale na półce, brakuje mi Henry'ego Hatswortha, Marianów i Legend Of Zelda.
Chętnie sprawiłbym sobie konsolkę Nintendo, ale zastanawiam się czy nie zainwestować w 3DSa. Niespecjalnie cieszy mnie lista obecnie dostępnych tytułów, chociaż w nowsze odsłony klasyków chętnie bym pograł.

Pytanie właściwe: Jak gry z NDS wyglądają na 3DS? Jak wytrzymały upscaling? Czy faktycznie warto wyłożyć jeszcze raz tyle (względem NDS) na nowszą konsolę, gdy mam przed sobą dłuuugą listę produkcji na poprzednią?
Strona WWW Szukaj
Odpowiedz
Dark Archon Offline
Sarcastic Mr. Know-It-All
Administrators
Liczba postów: 1 446
Liczba wątków: 159
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 742
#9
28-09-2012, 18:56 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-09-2012, 18:57 przez Dark Archon.)
(28-09-2012, 18:52)venoir napisał(a): Czy faktycznie warto wyłożyć jeszcze raz tyle (względem NDS) na nowszą konsolę, gdy mam przed sobą dłuuugą listę produkcji na poprzednią?
Nie rozumiem pytania. Kupując 3DSa masz przed sobą długą listę produkcji na poprzednią i potencjalnie długą listę produkcji na aktualną. Zanim ograsz gry z DSa, na 3DS wyjdą kolejne.
Szukaj
Odpowiedz
SmellySocks Offline
Skarpetowa Wróżka (Rycerz Nintendo <3)
*****
Liczba postów: 703
Liczba wątków: 387
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 179
#10
28-09-2012, 19:01
Jeśli ciągnie cię tylko do tych wydanych na DS, to nie ma sensu pchać dużych pieniędzy w 3DS, przynajmnej moim zdaniem. Ale żeby nie było, na 3DSie gra mi się bardzo przyjemnie, 3D jest co prawda bajerem, z którego mało korzystam, ale to ja. Wiem ze są ludzie, którzy maja je cały czas odpalone, mnie po prostu oczy bolą. A w ogóle to Co wybrać?
[Obrazek: fs_overall.png]
Strona WWW Szukaj
Odpowiedz
venoir Offline
Wszechpotężny Kreator Zagłady
*
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 0
#11
28-09-2012, 20:27
Już wyjaśniam, bo może powinienem zostawić jedynie pierwszą część pytania. Jak wyglądają gry z DSa odpalone na 3DS? Usłyszałem kiedyś na jednym z podcastów, że graficznie jest gorzej ze względu na upscaling/rozciągnięcie. Czy widoczne są jakieś rozmycia, artefakty?

(28-09-2012, 18:56)Dark Archon napisał(a):
(28-09-2012, 18:52)venoir napisał(a): Czy faktycznie warto wyłożyć jeszcze raz tyle (względem NDS) na nowszą konsolę, gdy mam przed sobą dłuuugą listę produkcji na poprzednią?
Nie rozumiem pytania. Kupując 3DSa masz przed sobą długą listę produkcji na poprzednią i potencjalnie długą listę produkcji na aktualną. Zanim ograsz gry z DSa, na 3DS wyjdą kolejne.

Strona WWW Szukaj
Odpowiedz
Dark Archon Offline
Sarcastic Mr. Know-It-All
Administrators
Liczba postów: 1 446
Liczba wątków: 159
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 742
#12
28-09-2012, 21:03
na 3DS XL można grać w skali 1x1. I wtedy gry wyglądają identycznie jak na DSie.

Na zwykłym 3DS obraz jest delikatnie rozciągnięty do wysokości ekranu i wyaliasowany. Nie wygląda to tak źle jak możnaby przypuszczać i jak każą nam sądzić malkontenci. Nie ma żadnych artefaktów, bo obraz zachowuje swoje oryginalne proporcje. Ponieważ ekran ma większą rozdzielczość obraz zwyczajnie nie jest tak ostry jak na zwykłym DSie. Tragedii nie ma, ale różnica jest zauważalna.
Szukaj
Odpowiedz
venoir Offline
Wszechpotężny Kreator Zagłady
*
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 0
#13
28-09-2012, 23:03
Wielkie dzięki!
Dokładnie takiej rzeczowej odpowiedzi oczekiwałem. Na YT nie znalazłem filmu, po którym można ocenić to co opisałeś, stąd ostrożność i wiara w malkontentów Winking
Strona WWW Szukaj
Odpowiedz
Slayer777 Offline
Pong
*
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 0
#14
20-01-2013, 03:04
nie jestem pewny czy przypadkiem gry z DS, na nowym sofcie nie są już w skali 1x1 na 3DS bez XL.
Grałem ostatnio w Mortal'a i nie był rozciągnięty na całość ekranu.
"Zdrowy rozsądek to zbiór uprzedzeń nabytych do osiemnastego roku życia" A. Einstein
Szukaj
Odpowiedz
Kejcian Offline
Atari 2600
*
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jan 2013
Reputacja: 6
#15
23-01-2013, 19:41
Wcześniej czasem nie dało rady odpalać gier z oryginalnego DSa w skali 1:1 poprzez przytrzymanie przycisku start podczas jej ładowania ? (Mowa tu oczywiście o mniejszym 3ds)
Szukaj
Odpowiedz
luklew Offline
Beniz
Liczba postów: 128
Liczba wątków: 10
Dołączył: Aug 2012
Reputacja: 135
#16
23-01-2013, 19:44
Kejcian: Sprawdziłem twój sposób, faktycznie działa. Gra jest w oryginalnej rozdzielczości!
Szukaj
Odpowiedz
Dark Archon Offline
Sarcastic Mr. Know-It-All
Administrators
Liczba postów: 1 446
Liczba wątków: 159
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 742
#17
23-01-2013, 19:45
Temat wraca jak bumerang. Tak, na obu konsolach można uruchamiać gry bez rozciągania. Różnica polega na tym, że rozmiar ekranów powoduje, że na zwykłym 3DS obraz jest mniejszy niż na DSie, a na 3DS XL wg. Nintendo taki sam (bo ekrany są większe). Tak jak zdjęcie wyświetlane na mniejszym monitorze będzie mniejsze (mimo tego, że wyświetlane w 100%) niż na większym.

Mystery Solved
Szukaj
Odpowiedz
Dogozaur Offline
Quemaster™
Liczba postów: 85
Liczba wątków: 10
Dołączył: Jul 2013
#18
20-07-2013, 22:53
ale 3d w 3dsie według mnie się trochę nie sprawdza.
Szukaj
Odpowiedz
Noxygenium Offline
ThunderWing
*
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2013
Reputacja: 0
#19
28-08-2013, 23:06
Ja dopiero zamierzam kupić Smiling Grałem póki co u kumpla, mi się 3d podoba.
Szukaj
Odpowiedz
« Starszy wątek | Nowszy wątek »


  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
  • Kontakt
  • arhn.eu
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 30-07-2025, 23:34 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2025 MyBB Group. Created by DSlakaitis.