| 
		
	
	
	
		
	Liczba postów: 29 
	Liczba wątków: 3 
	Dołączył: Jan 2012
	
 Reputacja: 
2 
	
		
		
		09-01-2012, 19:12 
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2012, 19:13 przez Nightmare.)
		
	 
		Trzeba wspomóc rozwój forum, więc oddział Nintendo do boju! 
Sylwester za nami, rok 2011 był średnio udany dla nowej kieszonki od Nintendo. Dobry start (przy wysokiej cenie), potem długa posucha połączona ze słabą sprzedażą, program ambasadora, obniżka ceny, Mario Land i Kart, Starfox, Ace Combat (muszę dorwać w końcu) i Monster Hunter (na razie tylko jap). 
 
Jaki będzie nowy rok? Zapowiada się dobrze. Niedługo premierę ma Resident Revelations, pierwszy wielki tytułroku 2012, później Tekken 3D, MGS 3, Kid Icarus i Luigi's Mansion 2.
 
Plotki mówią o zapowiedzeniu 7 części wielkiego RPG ze stajni SquareEnix jak konsola nabije ponad 10 mln sprzedanych egzemplarzy. Jak wiadomo, liczba ta została już przekroczona, więc można zacząć spekulacje o jaką grę chodzi (Final Fantasy VII    ).
 
Tak więc 
Go, go, go - Nintendo!
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 29 
	Liczba wątków: 3 
	Dołączył: Jan 2012
	
 Reputacja: 
2 
	
	
		Pozwolę sobie na podbicie tematu w górę. 
 Coraz dokładniejsze są spekulacje dotyczące mocy 3DSa. Do niedawna wiedzieliśmy tylko jaki układ graficzny i procesor używa konsolka (bez podanych zegarów) i ilość RAMu (128).
 
 Według 3dbrew specyfikacja wygląda następująco:
 
 Processor Core 	 ARM11 MPCore 2x 268MHz & 2x VFP Co-Processor
 GPU 	DMP PICA 268MHz
 DSP 	 134Mhz. 24ch 32728Hz sampling rates.
 VRAM 	 6 MB within SoC. Independent of system memory (FCRAM).
 FCRAM 	 2x64MB Fujitsu MB82M8080-07L
 Storage 	 Toshiba THGBM2G3P1FBAI8 1GB NAND Flash
 Power Management 	 Texas Instruments PAIC3010B 0AA37DW
 Gyroscope 	 Invensense ITG-3270 MEMS Gyroscope
 Accelerometer 	 ST Micro 2048 33DH X1MAQ Accelerometer Model LIS331DH
 Wifi 	 802.11b/g Atheros AR6014
 Infrared IC 	 NXP infrared IC, "S750 0803 TSD031C"
 Auxiliary Microcontroller 	 UC CTR, custom Nintendo microcontroller
 
 Co można z tego rozszyfrować? Że jest dość dobrze.
 Cieszy duża ilość pamięci (chociaż trzeba pamiętać, że na chwilę obecną OS zajmuje 32MB, z czego 25 przypada np. na przeglądarkę internetową - po to, aby mogła działać w tle przy włączonych grach). Początkowo mówiło się o 64MB. 6MB VRAMu to też dobra wiadomość, zwłaszcza że jest odrębna od głównej pamięci.
 Taktowanie CPU trochę niskie. Zwłaszcza, że drugie jajo w chwili obecnej jest prawie całe wykorzystywane przez system. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby z kolejnymi ulepszeniami firmware'u udostępniać coraz więcej dla developerów, albo odblokować nieco zegary (tak jak Sony zrobiło z PSP).
 Cieszy za to dość wysokie taktowanie GPU. Wcześniejsze ploty mówiły o taktowaniu 133MHz.
 Ciekawostką jest odrębny procesor odpowiedzialny za dźwięki.
 
 Poniżej wrzucam tabeleczkę z neogafa. Jej twórca wyliczył "moc" GPU przy obecnych (domniemanych) zegarach. Wychodzi na to, że kieszonka w trybie 2D jest w stanie wyświetlić grafikę na poziomie NGC+.
 
 | Fillrate (MPixels/sec) | Geometry (millions of polygons/sec)
 -------------------------------------------------------------------
 3DS   |        1068            |               20.43
 Cube  |         648            |               20.25
 Wii     |         972            |               30.38
 
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 18 
	Liczba wątków: 2 
	Dołączył: Jan 2012
	
 Reputacja: 
0 
	
	
		Nintendo dało nam już kilka tytułów z N64, jestem ciekaw czy otrzymamy jakieś tytuły z GCN typu chibi robo, pikminy, wind waker czy chociażby sonic adventure. Słyszałem też plotkę, że Nintendo w 2012 wyda 3 wersję pokemonów 5 generacji na 3ds'a tak jak było z red,blue (GB) i yellow (GBC).
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 29 
	Liczba wątków: 3 
	Dołączył: Jan 2012
	
 Reputacja: 
2 
	
	
		W teorii 3DS jest w stanie udźwignąć grę z NGC z paroma ekstra efektami, ale poświęcić trzeba tryb 3D i od podstaw przepisać engine. Architektura konsolki jest całkowicie inna niż ta od Gacka i proste przeportowanie nie jest możliwe.  
Zawsze można nieco uprościć geometrię i zamaskować to za pomocą shaderów    Z drugiej strony na tak małym ekraniku nie będzie rzucała się w oczy nieco prostsza grafika.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 14 
	Liczba wątków: 2 
	Dołączył: Feb 2012
	
 Reputacja: 
0 
	
	
		a czy warto kupić teraz 3Ds-a jak jest Vita?
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 739 
	Liczba wątków: 60 
	Dołączył: Jan 2012
	
 Reputacja: 
172 
	
	
		Jak lubisz mariany, residenta i zelde - owszem.
	 
Cytat:kenonon - 13-04-22:00 -- racja gdyby połączyli psnixbl w jednosć wyszło by cos pięknego niczym jezus 
	
	
	
		
	Liczba postów: 14 
	Liczba wątków: 2 
	Dołączył: Feb 2012
	
 Reputacja: 
0 
	
	
		właśnie o to chodzi że w ani jedną z tych gier nie grałem (oprócz mariana oczywiście)
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 13 
	Liczba wątków: 4 
	Dołączył: Sep 2012
	
 Reputacja: 
0 
	
	
		Witam,
 Cool story:
 Miałem kiedyś NDS, PSP - ale kieszonsolki poprzedniej generacji trafiły do mnie w wyjątkowo zabieganym fragmencie z mojego życia, więc pożegnałem się z nimi. O ile do PSP mnie nie ciągnie, a jej następca leży w futerale na półce, brakuje mi Henry'ego Hatswortha, Marianów i Legend Of Zelda.
 Chętnie sprawiłbym sobie konsolkę Nintendo, ale zastanawiam się czy nie zainwestować w 3DSa. Niespecjalnie cieszy mnie lista obecnie dostępnych tytułów, chociaż w nowsze odsłony klasyków chętnie bym pograł.
 
 Pytanie właściwe: Jak gry z NDS wyglądają na 3DS? Jak wytrzymały upscaling? Czy faktycznie warto wyłożyć jeszcze raz tyle (względem NDS) na nowszą konsolę, gdy mam przed sobą dłuuugą listę produkcji na poprzednią?
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 446 
	Liczba wątków: 159 
	Dołączył: Jan 2012
	
 Reputacja: 
742 
	
		
		
		28-09-2012, 18:56 
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-09-2012, 18:57 przez Dark Archon.)
		
	 
		 (28-09-2012, 18:52)venoir napisał(a):  Czy faktycznie warto wyłożyć jeszcze raz tyle (względem NDS) na nowszą konsolę, gdy mam przed sobą dłuuugą listę produkcji na poprzednią? Nie rozumiem pytania. Kupując 3DSa masz przed sobą długą listę produkcji na poprzednią i potencjalnie długą listę produkcji na aktualną. Zanim ograsz gry z DSa, na 3DS wyjdą kolejne.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 703 
	Liczba wątków: 387 
	Dołączył: Apr 2012
	
 Reputacja: 
179 
	
	
		Jeśli ciągnie cię tylko do tych wydanych na DS, to nie ma sensu pchać dużych pieniędzy w 3DS, przynajmnej moim zdaniem. Ale żeby nie było, na 3DSie gra mi się bardzo przyjemnie, 3D jest co prawda bajerem, z którego mało korzystam, ale to ja. Wiem ze są ludzie, którzy maja je cały czas odpalone, mnie po prostu oczy bolą.  A w ogóle to    
	
	
	
		
	Liczba postów: 13 
	Liczba wątków: 4 
	Dołączył: Sep 2012
	
 Reputacja: 
0 
	
	
		Już wyjaśniam, bo może powinienem zostawić jedynie pierwszą część pytania. Jak wyglądają gry z DSa odpalone na 3DS? Usłyszałem kiedyś na jednym z podcastów, że graficznie jest gorzej ze względu na upscaling/rozciągnięcie. Czy widoczne są jakieś rozmycia, artefakty?  (28-09-2012, 18:56)Dark Archon napisał(a):   (28-09-2012, 18:52)venoir napisał(a):  Czy faktycznie warto wyłożyć jeszcze raz tyle (względem NDS) na nowszą konsolę, gdy mam przed sobą dłuuugą listę produkcji na poprzednią?Nie rozumiem pytania. Kupując 3DSa masz przed sobą długą listę produkcji na poprzednią i potencjalnie długą listę produkcji na aktualną. Zanim ograsz gry z DSa, na 3DS wyjdą kolejne. 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 446 
	Liczba wątków: 159 
	Dołączył: Jan 2012
	
 Reputacja: 
742 
	
	
		na 3DS XL można grać w skali 1x1. I wtedy gry wyglądają identycznie jak na DSie.
 Na zwykłym 3DS obraz jest delikatnie rozciągnięty do wysokości ekranu i wyaliasowany. Nie wygląda to tak źle jak możnaby przypuszczać i jak każą nam sądzić malkontenci. Nie ma żadnych artefaktów, bo obraz zachowuje swoje oryginalne proporcje. Ponieważ ekran ma większą rozdzielczość obraz zwyczajnie nie jest tak ostry jak na zwykłym DSie. Tragedii nie ma, ale różnica jest zauważalna.
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 13 
	Liczba wątków: 4 
	Dołączył: Sep 2012
	
 Reputacja: 
0 
	
	
		Wielkie dzięki! 
Dokładnie takiej rzeczowej odpowiedzi oczekiwałem. Na YT nie znalazłem filmu, po którym można ocenić to co opisałeś, stąd ostrożność i wiara w malkontentów    
	
	
	
		
	Liczba postów: 7 
	Liczba wątków: 1 
	Dołączył: Sep 2012
	
 Reputacja: 
0 
	
	
		nie jestem pewny czy przypadkiem gry z DS, na nowym sofcie nie są już w skali 1x1 na 3DS bez XL. Grałem ostatnio w Mortal'a i nie był rozciągnięty na całość ekranu.
 
"Zdrowy rozsądek to zbiór uprzedzeń nabytych do osiemnastego roku życia" A. Einstein
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 37 
	Liczba wątków: 3 
	Dołączył: Jan 2013
	
 Reputacja: 
6 
	
	
		Wcześniej czasem nie dało rady odpalać gier z oryginalnego DSa w skali 1:1 poprzez przytrzymanie przycisku start podczas jej ładowania ? (Mowa tu oczywiście o mniejszym 3ds)
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 128 
	Liczba wątków: 10 
	Dołączył: Aug 2012
	
 Reputacja: 
135 
	
	
		Kejcian: Sprawdziłem twój sposób, faktycznie działa. Gra jest w oryginalnej rozdzielczości!
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 446 
	Liczba wątków: 159 
	Dołączył: Jan 2012
	
 Reputacja: 
742 
	
	
		Temat wraca jak bumerang. Tak, na obu konsolach można uruchamiać gry bez rozciągania. Różnica polega na tym, że rozmiar ekranów powoduje, że na zwykłym 3DS obraz jest mniejszy niż na DSie, a na 3DS XL wg. Nintendo taki sam (bo ekrany są większe). Tak jak zdjęcie wyświetlane na mniejszym monitorze będzie mniejsze (mimo tego, że wyświetlane w 100%) niż na większym.   
	
	
	
		
	Liczba postów: 85Liczba wątków: 10
 Dołączył: Jul 2013
 
	
	
		ale 3d w 3dsie według mnie się trochę nie sprawdza.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 
	Liczba wątków: 1 
	Dołączył: Aug 2013
	
 Reputacja: 
0 
	
	
		Ja dopiero zamierzam kupić    Grałem póki co u kumpla, mi się 3d podoba.
	 |