13-06-2012, 13:10
Biadolenie. Na PS3 nie wyszedł żaden survival horror, bo ten gatunek zmienił miejsce występowania. Dzisiaj horrory jako takie królują na PC. Jasne, \"to już nie to samo\" co kiedyś. Trzeba jednak zastanowić sie dlaczego? Jak zwykle jest kilka czynników.
Po pierwsze zmienił się sposób straszenia. Z klimatycznych horrorów widzowie (bo o fanach kina przedewszystkim trzeba tu powiedzieć) przerzucili się na Gore i inne podobne sieczki. Klimaciarskie horrory odchodzą w zapomnienie i bardzo ciężko znaleźć dobry film a co za tym idzie i gre. Warto zauważyć w tym miejscu, że twórcy gier nie poszli mocno w ten trend, co IMO wynika z opini, które gry jako takie mają. Czyli brutalność, a to implikuje nam odpowiedź na pytanie dlaczego horrorów nie ma. Skoro rynek nastawił się na horrory w stylu rzeź, a twórcy niechcą ich robić, to przestali robić horrory jako takie.
Po drugie zmieniły się możliwości twórców. Może to co powiem jest daleko idącą nadinterpretacją, ale uważam, że związane jest to również z rozwojem technologii. Grafika idzie w kierunku fotorealizmu, zwiększają się możliwości twórców i nie muszą ukrywać już brzydoty w czerni i rozmazanych obrazach ;-) Dostali możliwości, które poszerzają ich horyzonty. Po co więc robić brudne gry, skoro można zrobić ładne
Po trzecie. Horror, szczególnie ten klimatyczny dobrze się trzymna na PC. Fani tego gatunku ciągle grają w ten typ gier, poprostu musieli przerzucić się na kompy
Po pierwsze zmienił się sposób straszenia. Z klimatycznych horrorów widzowie (bo o fanach kina przedewszystkim trzeba tu powiedzieć) przerzucili się na Gore i inne podobne sieczki. Klimaciarskie horrory odchodzą w zapomnienie i bardzo ciężko znaleźć dobry film a co za tym idzie i gre. Warto zauważyć w tym miejscu, że twórcy gier nie poszli mocno w ten trend, co IMO wynika z opini, które gry jako takie mają. Czyli brutalność, a to implikuje nam odpowiedź na pytanie dlaczego horrorów nie ma. Skoro rynek nastawił się na horrory w stylu rzeź, a twórcy niechcą ich robić, to przestali robić horrory jako takie.
Po drugie zmieniły się możliwości twórców. Może to co powiem jest daleko idącą nadinterpretacją, ale uważam, że związane jest to również z rozwojem technologii. Grafika idzie w kierunku fotorealizmu, zwiększają się możliwości twórców i nie muszą ukrywać już brzydoty w czerni i rozmazanych obrazach ;-) Dostali możliwości, które poszerzają ich horyzonty. Po co więc robić brudne gry, skoro można zrobić ładne

Po trzecie. Horror, szczególnie ten klimatyczny dobrze się trzymna na PC. Fani tego gatunku ciągle grają w ten typ gier, poprostu musieli przerzucić się na kompy
