11-01-2012, 01:04
Pozwolę sobie na podbicie tematu w górę.
Coraz dokładniejsze są spekulacje dotyczące mocy 3DSa. Do niedawna wiedzieliśmy tylko jaki układ graficzny i procesor używa konsolka (bez podanych zegarów) i ilość RAMu (128).
Według 3dbrew specyfikacja wygląda następująco:
Processor Core ARM11 MPCore 2x 268MHz & 2x VFP Co-Processor
GPU DMP PICA 268MHz
DSP 134Mhz. 24ch 32728Hz sampling rates.
VRAM 6 MB within SoC. Independent of system memory (FCRAM).
FCRAM 2x64MB Fujitsu MB82M8080-07L
Storage Toshiba THGBM2G3P1FBAI8 1GB NAND Flash
Power Management Texas Instruments PAIC3010B 0AA37DW
Gyroscope Invensense ITG-3270 MEMS Gyroscope
Accelerometer ST Micro 2048 33DH X1MAQ Accelerometer Model LIS331DH
Wifi 802.11b/g Atheros AR6014
Infrared IC NXP infrared IC, "S750 0803 TSD031C"
Auxiliary Microcontroller UC CTR, custom Nintendo microcontroller
Co można z tego rozszyfrować? Że jest dość dobrze.
Cieszy duża ilość pamięci (chociaż trzeba pamiętać, że na chwilę obecną OS zajmuje 32MB, z czego 25 przypada np. na przeglądarkę internetową - po to, aby mogła działać w tle przy włączonych grach). Początkowo mówiło się o 64MB. 6MB VRAMu to też dobra wiadomość, zwłaszcza że jest odrębna od głównej pamięci.
Taktowanie CPU trochę niskie. Zwłaszcza, że drugie jajo w chwili obecnej jest prawie całe wykorzystywane przez system. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby z kolejnymi ulepszeniami firmware'u udostępniać coraz więcej dla developerów, albo odblokować nieco zegary (tak jak Sony zrobiło z PSP).
Cieszy za to dość wysokie taktowanie GPU. Wcześniejsze ploty mówiły o taktowaniu 133MHz.
Ciekawostką jest odrębny procesor odpowiedzialny za dźwięki.
Poniżej wrzucam tabeleczkę z neogafa. Jej twórca wyliczył "moc" GPU przy obecnych (domniemanych) zegarach. Wychodzi na to, że kieszonka w trybie 2D jest w stanie wyświetlić grafikę na poziomie NGC+.
| Fillrate (MPixels/sec) | Geometry (millions of polygons/sec)
-------------------------------------------------------------------
3DS | 1068 | 20.43
Cube | 648 | 20.25
Wii | 972 | 30.38
Coraz dokładniejsze są spekulacje dotyczące mocy 3DSa. Do niedawna wiedzieliśmy tylko jaki układ graficzny i procesor używa konsolka (bez podanych zegarów) i ilość RAMu (128).
Według 3dbrew specyfikacja wygląda następująco:
Processor Core ARM11 MPCore 2x 268MHz & 2x VFP Co-Processor
GPU DMP PICA 268MHz
DSP 134Mhz. 24ch 32728Hz sampling rates.
VRAM 6 MB within SoC. Independent of system memory (FCRAM).
FCRAM 2x64MB Fujitsu MB82M8080-07L
Storage Toshiba THGBM2G3P1FBAI8 1GB NAND Flash
Power Management Texas Instruments PAIC3010B 0AA37DW
Gyroscope Invensense ITG-3270 MEMS Gyroscope
Accelerometer ST Micro 2048 33DH X1MAQ Accelerometer Model LIS331DH
Wifi 802.11b/g Atheros AR6014
Infrared IC NXP infrared IC, "S750 0803 TSD031C"
Auxiliary Microcontroller UC CTR, custom Nintendo microcontroller
Co można z tego rozszyfrować? Że jest dość dobrze.
Cieszy duża ilość pamięci (chociaż trzeba pamiętać, że na chwilę obecną OS zajmuje 32MB, z czego 25 przypada np. na przeglądarkę internetową - po to, aby mogła działać w tle przy włączonych grach). Początkowo mówiło się o 64MB. 6MB VRAMu to też dobra wiadomość, zwłaszcza że jest odrębna od głównej pamięci.
Taktowanie CPU trochę niskie. Zwłaszcza, że drugie jajo w chwili obecnej jest prawie całe wykorzystywane przez system. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby z kolejnymi ulepszeniami firmware'u udostępniać coraz więcej dla developerów, albo odblokować nieco zegary (tak jak Sony zrobiło z PSP).
Cieszy za to dość wysokie taktowanie GPU. Wcześniejsze ploty mówiły o taktowaniu 133MHz.
Ciekawostką jest odrębny procesor odpowiedzialny za dźwięki.
Poniżej wrzucam tabeleczkę z neogafa. Jej twórca wyliczył "moc" GPU przy obecnych (domniemanych) zegarach. Wychodzi na to, że kieszonka w trybie 2D jest w stanie wyświetlić grafikę na poziomie NGC+.
| Fillrate (MPixels/sec) | Geometry (millions of polygons/sec)
-------------------------------------------------------------------
3DS | 1068 | 20.43
Cube | 648 | 20.25
Wii | 972 | 30.38