09-02-2015, 19:59
Możemy zauważyć że w dzisiejszych czasach mało kto posiada programy na płytach, w większości przypadków pobierany je z internetu. To samo dotyczy się naszych telefonów , lecz one nigdy nie posiadały żadnych aplikacji/gier w pudełkach. Aktualnie najlepiej w dystrybucji pudełkowej trzymają się gry, ale jak długo będziemy czekać na wykluczenie pudełek z obiegu(ewentualnie będziemy kupować pudełka z samym kluczem)? Spójrzmy na rynek PC'towy, mało który z graczy posiada w swoim komputerze napęd Blu-Ray(i raczej nie zapowiada się aby nastąpiła jakaś zmiana), a DVD to już przestarzała technologia. Producenci muszą umieszczać gry na wielu płytach, a kiedy zechcemy zainstalować grę przyjdzie nam zgrywać z prędkością nie większą niż 2400 kb/s. Wystarczy nam łącze internetowe o prędkości 20 Mbit/s=2500 kb/s aby pobierać dane szybciej niż napęd DVD. Czy jeżeli twórcy wymusiliby na graczach zakupienie napędów Blu-ray to cyfrowa dystrybucja zyskałaby na tym zabiegu? Myślę że tak, lecz mogę nie mieć racji.
![[Obrazek: 2m67kzs.png]](http://i62.tinypic.com/2m67kzs.png)
Za to sytuacja na rynku konsolowym ma się o wiele lepiej ponieważ konsole posiadają napędy Blu-ray oraz możliwość grania podczas instalacji. Ceny w cyfrowej dystrybucji na konsolach, w przeciwieństwie do PC, są nie opłacalne względem wersji pudełkowych. Kiedy spojrzymy na e-booki oraz gazety, możemy zauważyć że do częśći czasopism dostajemy w gratisie wersje elektroniczną. Czasopisma tradycyjne przegrywają z internetem pod względem aktualności oraz szybkości podania informacji. Co do książek to wygodniej jest zabrać jeden lekki czytnik z setkami książek , niż kilka ciężkich papierowych(waga ma znaczenie szczególnie dla osób latających samolotami)
Pozostała nam jeszcze telewizja, wszystko wskazuje że przejdziemy całkowicie na streaming online, oraz materiały na żądanie(typu: netflix, HBO go, ipla itd.). Nikt w takim rozwiązaniu nie spóźnia się na odcinek swojego ulubionego serialu, ani go nie przegapia. Jeszcze dalszą przyszłością gier jest także streaming. Kto by nie chciał grać bez pobierania gry, oraz bez wychodzenia z domu. Takie rozwiązania istnieją już aktualnie lecz nie są doskonałe, wymagają w miarę szybkiego łączą internetowego, a także być w niedużej odległości od serwera. Dobra cyfrowe posiadają jeden poważny minus , tak naprawdę są one przez nas wypożyczone do końca istnienia danej platformy. To oznacza że zakupione przez nas mogą zostać stracone.
Czy cyfrowa dystrybucja zastąpi nam normalną?
Myślę że tak(użytkownicy smartfonów nie narzekają na brak innej opcji).
Jak szybko to się stanie?
To zależy od społeczeństwa, jak szybko ludzie przestaną kupować w klasycznej formie. Najdłużej powinny utrzymać się na rynku gry konsolowe, oraz książki papierowe posiadające wielu zwolenników.
![[Obrazek: 2m67kzs.png]](http://i62.tinypic.com/2m67kzs.png)
Za to sytuacja na rynku konsolowym ma się o wiele lepiej ponieważ konsole posiadają napędy Blu-ray oraz możliwość grania podczas instalacji. Ceny w cyfrowej dystrybucji na konsolach, w przeciwieństwie do PC, są nie opłacalne względem wersji pudełkowych. Kiedy spojrzymy na e-booki oraz gazety, możemy zauważyć że do częśći czasopism dostajemy w gratisie wersje elektroniczną. Czasopisma tradycyjne przegrywają z internetem pod względem aktualności oraz szybkości podania informacji. Co do książek to wygodniej jest zabrać jeden lekki czytnik z setkami książek , niż kilka ciężkich papierowych(waga ma znaczenie szczególnie dla osób latających samolotami)
![[Obrazek: amazon-kindle-5.png]](http://tehnobook.ru/sites/default/files/amazon-kindle-5.png)
Czy cyfrowa dystrybucja zastąpi nam normalną?
Myślę że tak(użytkownicy smartfonów nie narzekają na brak innej opcji).
Jak szybko to się stanie?

To zależy od społeczeństwa, jak szybko ludzie przestaną kupować w klasycznej formie. Najdłużej powinny utrzymać się na rynku gry konsolowe, oraz książki papierowe posiadające wielu zwolenników.