30-01-2017, 19:38
Mała aktualizacja z postępu prac i wizji uniwersum/gry. Z oryginalnej ekipy, jaka przedtem mi towarzyszyła trzech osób, zostałem ja sam. Dlatego idzie to trochę wolniej, niż zakładałem 
Pozbyłem się wszelkich statystyk i sztucznych mechanizmów jak statystyki. Jedynym taki, który pozostał z oryginalnego projektu to system stronnictw/reputacji.
Dostępne kilka organizacji, do których można wstąpić, mieć znajomości etc. Reprezentowane za pomocą liczb od -100 do 100. Zero równe neutralnym stosunkom. Wartość na plusie daje różne benefity różnego typu. Minusowe wartości kary, list gończy etc. Punkty są zdobywane podczas normalnej gry poprzez uczestnictwo w eventach, od polepszania stosunków z NPC'tami należących do tej organizacji, lub graczami którzy też do niej należą.
Wszystko inne jest zastąpione opisami i tym podobnymi. Przykładowo walka zamiast "A zadaje 3dmg swoim pistoletem pulsacyjnym" zawiera bardziej 'fabularny' opis. Tak samo ze wszelkimi decyzjami, obsługa urządzeń nie wymaga punktów inteligencji, przekonanie NPC czy innego gracza charyzmy itd. Staramy się oczywiście nie być zbyt OP. Jeśli ktoś taki się znajdzie to Game Master może nasłać na niego gniew bogów i trafić piorunem #joke
Nie zamierzam robić jakiegoś "celu" gry. Bardziej w stylu sandboxu, z całą galaktyką otwartą na działania, lecz z jednym głównym "centrum" akcji gdzie postaci mieszkają, pracują itd. (ułatwia to wszelkie interakcje z innymi, doświadczenie :P )
Dobrze byłoby też zrezygnować z większości graficznych wizualizacji jak portret postaci, czy wygląd przedstawiciela danej rasy. Zastąpić to bardziej dokładnymi opisami. Chciałbym uniknąć sytuacji typu "RasaA to Kroganie z Mass Effecta, plagiat!!!11".
Co do uniwersum:
Dalekie "Sci-Fi" z lekkimi elementami innych gatunków. W galaktyce panuje jedno wielkie imperium. Federacja składająca się z kilku ras (wszystkie grywalne). Obecnym Rokiem Uniwersalnym jest 98. Zerowym datujemy oddanie Stacji Kosmicznej* (nazwa do wymyślenia) do użytku. Jest ona również głównym centrum akcji gry. We wszystkich statkach wykorzystywana jest technologia zaginania czasoprzestrzeni co umożliwia nieskrępowaną eksplorację kosmosu. Wymyślona przez RasęA* (nazwa) i podarowana czy sprzedana innym gatunkom inteligentnym. Dlatego też RasaA zajmuje najważniejsze stanowiska w rządowych sektorach i w praktyce mają najwięcej do powiedzenia.
Medycyna oparta jest na wysoce rozwiniętej nanobiologii. Pozwala na regeneracje i operacje* organów wewnętrznych bezinwazyjnie. Istnieje również możliwość zastąpienia swych starych organicznych organów i kończyn na wysokiej jakości - lepsze od oryginałów syntetyczne zamienniki (lecz niestety niezwykle drogie).
Na terenie Zjednoczonego Imperium* panuje jeden uniwersalny język, choć na niektórych planetach lepiej znać języki panującej rasy.
Komunikację umożliwia zunifikowany system informacyjny (niczym połączenie internetu, telewizji i gazet), obejmujący wiele kanałów w tym publiczny, prywatne czy wojskowe.
To chyba ważniejsze rzeczy, jakie mam teraz do napisania. Przepraszam za takie troszkę "bez ładu i składu" i proszę o przebaczenie
Mam nadzieję, że koncepcja nie wypada tak źle. Praca dalej wre!

Pozbyłem się wszelkich statystyk i sztucznych mechanizmów jak statystyki. Jedynym taki, który pozostał z oryginalnego projektu to system stronnictw/reputacji.
Dostępne kilka organizacji, do których można wstąpić, mieć znajomości etc. Reprezentowane za pomocą liczb od -100 do 100. Zero równe neutralnym stosunkom. Wartość na plusie daje różne benefity różnego typu. Minusowe wartości kary, list gończy etc. Punkty są zdobywane podczas normalnej gry poprzez uczestnictwo w eventach, od polepszania stosunków z NPC'tami należących do tej organizacji, lub graczami którzy też do niej należą.
Wszystko inne jest zastąpione opisami i tym podobnymi. Przykładowo walka zamiast "A zadaje 3dmg swoim pistoletem pulsacyjnym" zawiera bardziej 'fabularny' opis. Tak samo ze wszelkimi decyzjami, obsługa urządzeń nie wymaga punktów inteligencji, przekonanie NPC czy innego gracza charyzmy itd. Staramy się oczywiście nie być zbyt OP. Jeśli ktoś taki się znajdzie to Game Master może nasłać na niego gniew bogów i trafić piorunem #joke
Nie zamierzam robić jakiegoś "celu" gry. Bardziej w stylu sandboxu, z całą galaktyką otwartą na działania, lecz z jednym głównym "centrum" akcji gdzie postaci mieszkają, pracują itd. (ułatwia to wszelkie interakcje z innymi, doświadczenie :P )
Dobrze byłoby też zrezygnować z większości graficznych wizualizacji jak portret postaci, czy wygląd przedstawiciela danej rasy. Zastąpić to bardziej dokładnymi opisami. Chciałbym uniknąć sytuacji typu "RasaA to Kroganie z Mass Effecta, plagiat!!!11".
Co do uniwersum:
Dalekie "Sci-Fi" z lekkimi elementami innych gatunków. W galaktyce panuje jedno wielkie imperium. Federacja składająca się z kilku ras (wszystkie grywalne). Obecnym Rokiem Uniwersalnym jest 98. Zerowym datujemy oddanie Stacji Kosmicznej* (nazwa do wymyślenia) do użytku. Jest ona również głównym centrum akcji gry. We wszystkich statkach wykorzystywana jest technologia zaginania czasoprzestrzeni co umożliwia nieskrępowaną eksplorację kosmosu. Wymyślona przez RasęA* (nazwa) i podarowana czy sprzedana innym gatunkom inteligentnym. Dlatego też RasaA zajmuje najważniejsze stanowiska w rządowych sektorach i w praktyce mają najwięcej do powiedzenia.
Medycyna oparta jest na wysoce rozwiniętej nanobiologii. Pozwala na regeneracje i operacje* organów wewnętrznych bezinwazyjnie. Istnieje również możliwość zastąpienia swych starych organicznych organów i kończyn na wysokiej jakości - lepsze od oryginałów syntetyczne zamienniki (lecz niestety niezwykle drogie).
Na terenie Zjednoczonego Imperium* panuje jeden uniwersalny język, choć na niektórych planetach lepiej znać języki panującej rasy.
Komunikację umożliwia zunifikowany system informacyjny (niczym połączenie internetu, telewizji i gazet), obejmujący wiele kanałów w tym publiczny, prywatne czy wojskowe.
To chyba ważniejsze rzeczy, jakie mam teraz do napisania. Przepraszam za takie troszkę "bez ładu i składu" i proszę o przebaczenie
