18-07-2015, 21:32
Wiesz, po poczytaniu w internecie róznych opinii, dochodzę do wniosku, że nawet te 5 godzin (zacząłem od wczoraj robić dokładniejsze pomiary, żeby zobaczyć, ile trzyma bateria) to nie jest zły wynik jak na urządzenie tej klasy (de facto tablet z kontrolerami).
Odnośnie kontrolerów - tak, jest bardzo łatwy w obsłudze program do przypisywania klawiszy (może zapamiętać konfigurację do każdej odpalonej gry, odpala sie go jednym przyciskiem na konsoli - bez zarzutu), ale nie zawsze da się przypisać sterowanie w sensowny sposób (a nieraz w jakikolwiek sposób). Sonic Jump Fever opiera się niemalże tylko na przechylaniu ekranu (i nie da się tego zmienić, więc szybko ten tytuł zarzuciłem - nie wiem, może jest jakaś metoda na "opanowanie" tego za pomocą kontrolerów, jakby była, to byłoby naprawdę rewelacyjne). Z kolei w Sonic & Sega All-Stars Racing na szczęście jest alternatywny tryb sterowania, ale też nie jest bez zarzutu. W dużym skrócie - rozchodzi się o skręcanie. W alternatywnym trybie sterowania skręca się za pomocą "kulki" znajdującej się po lewej stronie ekranu, którą przesuwa się w lewo bądź w prawo. Przypisałem do niej lewą gałkę, umieszczając ją po prostu na środku, tak aby centrum pokrywało się mniej więcej z kulką (nieco powiększyłem "zasięg" gałki, aby sięgała do krańców wskaźnika, po którym się ją przesuwa. I niestety, nie zawsze to działa jak powinno. Z początku obawiałem się, czy lewa gałka nie zaczęła "grymasić", ale doszedłem do wniosku, że to ze względu na specyficzny sposób kontroli - żeby to działało w 100% sprawnie, "centrum" gałki musiałoby przesuwać się wraz z przesuwaniem się kulki. To brzmi strasznie skomplikowanie, ale mam nadzieję, że opisałem to w miarę jasno :P
Najfajniej jest w przypadku emulatorów oraz gier takich jak pierwsze dwie części Sonica na Androida - bo tam są po prostu klawisze kierunkowe (i "funkcyjne") w rogach ekranu i bezproblemowo można do nich przypisać klawisze.
Paradoksalnie, ostatnio najbardziej wciągnęło mnie darmowe (tylko te reklamy :P) Sonic Dash (jedynka). Niby takie proste, grać się raczej nie da inaczej niż dotykowo, ale ile frajdy! W ogóle cieszę się, ze w końcu mogę trochę posmakować androidowego grania.
Odnośnie kontrolerów - tak, jest bardzo łatwy w obsłudze program do przypisywania klawiszy (może zapamiętać konfigurację do każdej odpalonej gry, odpala sie go jednym przyciskiem na konsoli - bez zarzutu), ale nie zawsze da się przypisać sterowanie w sensowny sposób (a nieraz w jakikolwiek sposób). Sonic Jump Fever opiera się niemalże tylko na przechylaniu ekranu (i nie da się tego zmienić, więc szybko ten tytuł zarzuciłem - nie wiem, może jest jakaś metoda na "opanowanie" tego za pomocą kontrolerów, jakby była, to byłoby naprawdę rewelacyjne). Z kolei w Sonic & Sega All-Stars Racing na szczęście jest alternatywny tryb sterowania, ale też nie jest bez zarzutu. W dużym skrócie - rozchodzi się o skręcanie. W alternatywnym trybie sterowania skręca się za pomocą "kulki" znajdującej się po lewej stronie ekranu, którą przesuwa się w lewo bądź w prawo. Przypisałem do niej lewą gałkę, umieszczając ją po prostu na środku, tak aby centrum pokrywało się mniej więcej z kulką (nieco powiększyłem "zasięg" gałki, aby sięgała do krańców wskaźnika, po którym się ją przesuwa. I niestety, nie zawsze to działa jak powinno. Z początku obawiałem się, czy lewa gałka nie zaczęła "grymasić", ale doszedłem do wniosku, że to ze względu na specyficzny sposób kontroli - żeby to działało w 100% sprawnie, "centrum" gałki musiałoby przesuwać się wraz z przesuwaniem się kulki. To brzmi strasznie skomplikowanie, ale mam nadzieję, że opisałem to w miarę jasno :P
Najfajniej jest w przypadku emulatorów oraz gier takich jak pierwsze dwie części Sonica na Androida - bo tam są po prostu klawisze kierunkowe (i "funkcyjne") w rogach ekranu i bezproblemowo można do nich przypisać klawisze.
Paradoksalnie, ostatnio najbardziej wciągnęło mnie darmowe (tylko te reklamy :P) Sonic Dash (jedynka). Niby takie proste, grać się raczej nie da inaczej niż dotykowo, ale ile frajdy! W ogóle cieszę się, ze w końcu mogę trochę posmakować androidowego grania.