Witaj! Logowanie Rejestracja —
Zaloguj się
Login:
Hasło: Nie pamiętam hasła
 
Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™
  • Strona Główna
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Regulamin
  • Pomoc
Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ › Newschool... › PC v
« Wstecz 1 ... 35 36 37 38 39 ... 41 Dalej »

Silnik do gry.
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryb drzewa
Silnik do gry.
Klimashnikov Offline
Pong
*
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 0
#1
01-03-2013, 00:45
Hej, poszukuje dobrego "silnika" podobnego do tego użytego w GTA 2.
Może macie jakiś propozycje, rady, strony odnośnie wyboru programów do tego przeznaczonych.
Szukaj
Odpowiedz
Dymek Offline
Commodore 64
**
Liczba postów: 147
Liczba wątków: 28
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 27
#2
01-03-2013, 00:49 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2013, 00:54 przez Dymek.)
Co zamierzasz na nim zrobić? Planujesz napisać drugie GTA ? Silników jest masa. Zacznijmy od tego jaki znasz język programowania?
Szukaj
Odpowiedz
Klimashnikov Offline
Pong
*
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 0
#3
01-03-2013, 01:02
Sorry, ale co zamierzam zrobić to moja sprawa (nie można mówić za dużo Grinning ) ogólnie chodzi mi o coś takiego aby grafika była prosta z lotu ptaka, btw. wydaje mi się z C/C++ starczy.
Szukaj
Odpowiedz
Dymek Offline
Commodore 64
**
Liczba postów: 147
Liczba wątków: 28
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 27
#4
01-03-2013, 01:14 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2013, 01:16 przez SmellySocks.)
Jeżeli znasz C++ to przy pomocy Haaf's Game Engine (zapraszam tutaj) naklepiesz taki silnik w kilka dni. Darmowych odpowiedników open source nie znam.
Szukaj
Odpowiedz
Dark Archon Offline
Sarcastic Mr. Know-It-All
Administrators
Liczba postów: 1 446
Liczba wątków: 159
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 742
#5
01-03-2013, 01:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2013, 01:19 przez Dark Archon.)
Mam wrażenie, że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, więc dla zdrowia psychicznego nas wszystkich, proszę, poniechaj.

PS. GTA2 zostało stworzone na autorskim silniku opartym o C++ kompilowanym w MSVC6. Tj. autorzy napisali go sobie od zera. Nie ściągnęli go znikąd, ani nie bawili się żadnym "game makerem".

Edit: Dymek, Haaf jest silnikiem do tworzenia gier 2D. GTA2 (i częściowo 1!) składało się z trójwymiarowych światów na które nakładano dwuwymiarowe sprite'y.
Szukaj
Odpowiedz
Dymek Offline
Commodore 64
**
Liczba postów: 147
Liczba wątków: 28
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 27
#6
01-03-2013, 01:23
W takim razie mój błąd, nie chciało mi się szukać dlatego zgadywałem, że jest to świat 2d. W takim wypadku proponuje naukę directx lub openGL.
Szukaj
Odpowiedz
Klimashnikov Offline
Pong
*
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 0
#7
01-03-2013, 01:27
Archonie nie proszę o to by ktokolwiek robił za mnie silnik, ani inne cuda, grzecznie poprosiłem o to aby ktoś podzielił się ze mną swoją wiedzą od czego można zacząć. Nie miałbym zamiaru nikogo męczyć, ani nad wyraz torturować moją niewiedzą z tej oto dziedziny.
Projekt, który chcę zacząć jest po prostu dla zabawy, nauczenia się czegoś nowego i w żadnym razie nie "poniecham" go.
Wyprzedzając pytanie nie jestem w żadnym stopniu programistą.
Szukaj
Odpowiedz
Dymek Offline
Commodore 64
**
Liczba postów: 147
Liczba wątków: 28
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 27
#8
01-03-2013, 01:29
Jeżeli planujesz napisać grę, pierw zostań w choć małym stopniu programistą. Wtedy zrozumiesz dlaczego nie zaczyna się od klona GTA.
Szukaj
Odpowiedz
Insajd Offline
Rycerz Nintendo <3
**
Liczba postów: 188
Liczba wątków: 53
Dołączył: Jan 2013
Reputacja: 176
#9
01-03-2013, 01:30
Co masz na myśli mówiąc, że nie jesteś w żadnym stopniu programistą? Jeśli nie masz bladego pojęcia o programowaniu, to na start weź się za podstawowe podstawy, choćby tego C++, a potem myśl o pisaniu gier. Nie ma co się rzucać za głęboko.
Szukaj
Odpowiedz
SmellySocks Offline
Skarpetowa Wróżka (Rycerz Nintendo <3)
*****
Liczba postów: 703
Liczba wątków: 387
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 179
#10
01-03-2013, 01:34
Symfonia C++, polecam na dobry początek.
[Obrazek: fs_overall.png]
Strona WWW Szukaj
Odpowiedz
Klimashnikov Offline
Pong
*
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 0
#11
01-03-2013, 01:34 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2013, 01:36 przez Klimashnikov.)
(01-03-2013, 01:29)Dymek napisał(a): Jeżeli planujesz napisać grę, pierw zostań w choć małym stopniu programistą. Wtedy zrozumiesz dlaczego nie zaczyna się od klona GTA.

Sorry może rzeczywiście źle to napisałem, pojęcie o programowaniu mam ( i to większe niż niejeden student na 2-3 roku studiów informatyki) po prostu nie jestem w tym aż tak dobry żeby nazywać się programistą.

Nie miałem zamiaru robić klona GTA. Smiling
Szukaj
Odpowiedz
Insajd Offline
Rycerz Nintendo <3
**
Liczba postów: 188
Liczba wątków: 53
Dołączył: Jan 2013
Reputacja: 176
#12
01-03-2013, 01:35 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2013, 01:40 przez Insajd.)
Yep, Symfonia. Jeśli do kogoś nie trafiają przykłady pana Jurka o gwiazdolotach i innych takich, to chyba nie ma nadziei Torll

@down wskaźniki chyba, najbardziej mi w pamięci utkwiło.
Szukaj
Odpowiedz
Dymek Offline
Commodore 64
**
Liczba postów: 147
Liczba wątków: 28
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 27
#13
01-03-2013, 01:37
Gwiazdoloty Grinning? Przy czym to było? Moim zdaniem na start te książki są jak najbardziej ok. Potem już dokumentacja wystarczy. A właśnie jak planujesz zostać programistą to równolegle ucz się języka angielskiego.
Szukaj
Odpowiedz
Klimashnikov Offline
Pong
*
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 0
#14
01-03-2013, 01:51
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, wyszedłem na gimbusa nieznającego się na programowaniu oraz nie znającego angielskiego. Sorry, że zawracałem wam głowy.
Szukaj
Odpowiedz
SmellySocks Offline
Skarpetowa Wróżka (Rycerz Nintendo <3)
*****
Liczba postów: 703
Liczba wątków: 387
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 179
#15
01-03-2013, 01:53
to mogę już zamknąć, czy chcecie sobie jeszcze porozmawiać?
[Obrazek: fs_overall.png]
Strona WWW Szukaj
Odpowiedz
Szczypek223 Offline
Pong
*
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: Feb 2013
Reputacja: 0
#16
01-03-2013, 19:55
Game maker to prosty program do gier 2D bez potrzeba znania skryptow.
Szukaj
Odpowiedz
szymon1051 Offline
Commodore 64
**
Liczba postów: 120
Liczba wątków: 27
Dołączył: Jan 2013
Reputacja: 3
#17
01-03-2013, 22:21
W unity możesz się pobawić.
Strona WWW Szukaj
Odpowiedz
yamny Offline
Banned 4 Life
****
Liczba postów: 311
Liczba wątków: 12
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 117
#18
01-03-2013, 22:55
Opracuj własny silnik z użyciem OpenGLa, tak jak ten człowiek
Szukaj
Odpowiedz
« Starszy wątek | Nowszy wątek »


  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
  • Kontakt
  • arhn.eu
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 07-07-2025, 19:36 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2025 MyBB Group. Created by DSlakaitis.