Witaj! Logowanie Rejestracja —
Zaloguj się
Login:
Hasło: Nie pamiętam hasła
 
Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™
  • Strona Główna
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Regulamin
  • Pomoc
Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ › arhn.eu › Z Głównej... v
« Wstecz 1 2 3 4 5 ... 43 Dalej »

Psucie NES-a z Shovel Knight
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryb drzewa
Psucie NES-a z Shovel Knight
arhn.eu bot Offline
Death to the flesh.
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jun 2025
Reputacja: 10
#1
19-07-2014, 17:55
Shovel Knight to gra, która próbuje emulować swoim stylem klasyczne tytuły epoki NES-a. Mimo to, przyglądając się jej wystarczająco uważnie znaleźć można szereg nieścisłości, które zdradzają jej współczesną naturę. Nakreślając style estetyczny i sposób rozgrywki tytułu, mieliśmy w zamyśle kilka celów. Zamiast odtwarzać możliwości tej konsoli, chcieliśmy stworzyć wizję ośmiobitowej gry obserwowanej przez różowe okulary.

By przeczytać cały artykuł, kliknij tutaj: Psucie NES-a z Shovel Knight
Szukaj
Odpowiedz
Kulkistowo Offline
Mangozjeb
*
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 3
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 0
#2
19-07-2014, 22:23
Ciekawy artykuł Smiling
Szukaj
Odpowiedz
Kakashi Offline
Pong
*
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2014
Reputacja: 0
#3
20-07-2014, 12:15
Oby wiecej takich artykułów:>
A co do samej gry to bardziej sie chceli skupic na tym zeby grafika i klimat byl mniej wiecej taki jak na nes^e a nie co do joty robic gre jak by miala byc odplana na nim. To by zmniejszylo grono odbiorców.
Szukaj
Odpowiedz
Skorek Offline
Nintendo nerd
*
Liczba postów: 0
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 0
#4
20-07-2014, 14:20
Naprawdę bardzo fajny artykuł. Fajnie było czytać o tym co potrafił tak naprawdę NES i w jaki sposób trzeba było dokonać zmian, aby zachowując klimat stworzyć coś co będzie przyjemne w odbiorze.
Fajnie byłoby gdyby jednak wyszła wersja gry, która byłaby możliwa do opalenia na NES (taki demake Grinning)
Szukaj
Odpowiedz
LukegaX Offline
↑ ↑ ↓ ↓ ← → ← → B A
****
Liczba postów: 1 595
Liczba wątków: 35
Dołączył: Feb 2014
Reputacja: 86
#5
20-07-2014, 17:40
bardzo interesujący artykuł który jednym tchem przeczytałem - brawa dla autora tekstu - więcej takich Grinning
[Obrazek: 8bit-nintendo.gif]
Strona WWW Szukaj
Odpowiedz
gacorek11 (KrzychuJabol) Offline
uczę się, ale chętnie pomogę :)
*
Liczba postów: 24
Liczba wątków: 7
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 0
#6
21-07-2014, 00:41
Oby więcej takich artykułów... oby więcej takich gier! Smiling

__________________________________________________________________________________
Nudzisz się? wejdź na mój blog o retro grach www.oldtimegame.blogspot.com
Strona WWW Szukaj
Odpowiedz
timus Offline
Engineer
*
Liczba postów: 0
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jul 2014
Reputacja: 0
#7
21-07-2014, 02:16
Strasznie przekłamany ten artykuł, pewnie autor nigdy nie tworzył niczego na NES'a.

Po kolei:
-"większe sprite" - mappery nie zwiększały możliwość układu graficznego a jedynie pozwalały na podmianę pamięci i efekt scroll'owania tła.
-"(jak w większości NES-ówek) mają rozmiar 16×16" - NES mógł wyświetlić jedynie 2 rodzaje spritów 8x8 i 8x16 i to odnosiło się do wszystkich obiektów na ekranie wiec albo wszystkie 8x8 albo 8x16.
-"Gdy zmienimy kolor jednego obiektu, zmieniają się kolory wszystkich" - NES oferował 4 palety na tło i 4 palety na Obiekty, z czego tło miało 4 kolory na paletę a obiekty 4 kolory lub 3 i przezroczystość
- "Kod, animacje, tła, tekst, muzyka i wszystko inne musiało zmieścić się w 32k pamięci" - CPU mogło adresować 32KB pamięci a PPU 8KB(wiec jak już powinno być 40KB a nie 32K), grafika była w pamięci PPU, tu wyjątek stanowią carty z na płytkach UNROM i niektóre SxROM które to zamiast romu graficznego posiadają ram i cała grafika musiała być kopiowana z rom'u CPU.

Na koniec dodam, że możliwe jest upchniecie do carta Famicom'a modułu który pozwoli na odtwarzanie mp3.
Szukaj
Odpowiedz
« Starszy wątek | Nowszy wątek »


  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
  • Kontakt
  • arhn.eu
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 15-06-2025, 16:51 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2025 MyBB Group. Created by DSlakaitis.