Witaj! Logowanie Rejestracja —
Zaloguj się
Login:
Hasło: Nie pamiętam hasła
 
Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™
  • Strona Główna
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Regulamin
  • Pomoc
Forum Dyskusyjne arhn.eu -- Kiedyś mieliśmy tu recki grema™ › Newschool... › PC v
« Wstecz 1 ... 22 23 24 25 26 ... 41 Dalej »

Coś o tworzeniu gier?
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryb drzewa
Coś o tworzeniu gier?
Lars Offline
Pong
*
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 3
Dołączył: Feb 2014
Reputacja: 0
#1
Brick  11-04-2014, 16:57 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2014, 16:57 przez Lars.)
Od dawna, z przerwami, interesuję się grami, a dokładniej ich tworzeniem. Tak, jestem tym typem człowieka, co woli malować obrazy niż je oglądać.
Nie przeciągając - zwracam się do Was, drodzy Forumowicze, z pytaniem:
Czy widzieliście/możecie polecić artykuły/filmy/książki/coś o tworzeniu gier komputerowych?

Popieram linki, tytuły filmów/książek, własne doświadczenia. Z góry dzięki za odpowiedzi. Kissing
Szukaj
Odpowiedz
Lesteross Offline
#nikogo
*
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 0
Dołączył: Mar 2014
Reputacja: 3
#2
11-04-2014, 17:09 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2014, 17:11 przez Lesteross.)
The Games factory - jesli zamierzasz tworzyc proste gry.
Jesli chcesz tworzyć coś bardziej skomplikowanego - polecam zainteresować się Unity3D, nauką programowania i kilkoma takimi tematami. Unity 3D jest dość popularne więc bez problemu znajdziesz wiele poradników/tutoriali/videotutoriali jak tworzyć grę. Co do programowania to zapraszam do nauki C++ i takich bibliotek jak SDL\SFML itd.

Sam dopiero zaczynam szlify w Unity3D Smiling.
Szukaj
Odpowiedz
Lars Offline
Pong
*
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 3
Dołączył: Feb 2014
Reputacja: 0
#3
11-04-2014, 17:22
Na razie stawiam nieśmiałe kroki w C. Jak tylko znajdę czas, napiszę z kumplem prosta grę tekstową opartą o schemat Cluedo.
Na razie o takie proste gierki się nie martwię. Chciałabym poznać jak wygląda cały proces produkcji z punktu widzenia studia. Jak to się dzieje, że z jakiegoś prostego konceptu powstaje cały świat gry, fabuła, postacie itd.
Szukaj
Odpowiedz
Lesteross Offline
#nikogo
*
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 0
Dołączył: Mar 2014
Reputacja: 3
#4
11-04-2014, 17:28
W moim skromnym mniemaniu język C++ jest lepszy do tworzenia gier niż język C, zaryzykuję stwierdzenie, iż ucząc się C++ poznajesz C, a poza tym posiada on aspekty obiektowe znacznie ułatwiające pracę z programem typu klasy, metody, polimorfizm itd. Do nauki C++ zachęcam do skorzystania z książki "Thinking in C++".
Szukaj
Odpowiedz
grem Offline
Sturgeon's Law Advocate
Administrators
Liczba postów: 379
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 223
#5
11-04-2014, 17:32
Theory of Fun for Game Design - Raph Koster
Level Up!: The Guide to Great Video Game Design - Scott Rogers
Rules of Play: Game Design Fundamentals - Katie Salen
The Art of Game Design: A book of lenses - Jesse Schell
Game Feel: A Game Designer's Guide to Virtual Sensation - Steve Swink
How to Do Things with Videogames - Ian Bogost

to na dobry poczatek
Strona WWW Szukaj
Odpowiedz
Lars Offline
Pong
*
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 3
Dołączył: Feb 2014
Reputacja: 0
#6
11-04-2014, 17:40
LeSSter: Zgodzę się z Twoim mniemaniem, jednak gdy szukałam języka "na początek", większość znajomych programistów polecała mi C. Na początku wolałabym poznać ogólne zasady programowania. Oczywiście, nie zamyka mi to drogi do późniejszej nauki C++ i pisania gier.

Grem: Dziękuję pięknie.
Szukaj
Odpowiedz
kaczmar456 Offline
Commodore 64
**
Liczba postów: 112
Liczba wątków: 5
Dołączył: Aug 2013
Reputacja: 6
#7
11-04-2014, 20:55
Lars, możesz zajrzeć tutaj: http://mepi.pl/tutorial.html

Tutoriale wideo, uczą programować, i używać popularnych silników. Z tego, co tam kiedyś widziałem, to tam były kursy z Unreal Engine, CryEngine i Unity, chociaż jest tam tego więcej. Jak jesteś zainteresowany, to możesz tam wejść i sobie zobaczyć Winking
Szukaj
Odpowiedz
arent8 Offline
Pong
*
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 1
#8
18-04-2014, 16:31
Ja polecam zacząć od Unity3D który jest dobrym silnikiem graficznym, jest w trzech wersjach:
-bezpłatnej z kilkoma odciętymi opcjami ale na szczęście takimi których dopóki nie będziesz profesjonalistą nawet nie zauważysz, bez limitu czasu, z możliwością wydawania projektu i tu nie jestem pewny ale na niej chyba masz prawo do zarobienia do 5000$(nie jestem pewny kwoty)
-demonstracyjnej pro która od pro różni się tylko 30-dniowym okresem działania i ceną bowiem jest darmowa
-pro czyli 75$ na miesiąc albo 1500$ za licencję wieczystą której jeśli nie planujesz zarabiać raczej nie będzie ci potrzebna.
Oprócz tych atutów silnik ma duża społeczność (dzięki tak dużej wersji darmowej) tworzącą szkolenia, tutoriale, assety(pliki do wykorzystania w projekcie jak skrypty i modele) i oczywiście gry.
Mimo 3D w tytule silnik od wersji 4 zaczął wspierać też 2D.
Polecam wyposażyć się w program Blender służący do tworzenia grafiki3D który ma niebywale dobre polskie szkolenie.
Wadą może być niestety to że polska społeczność nie ma zbyt wiele do zaoferowania jeśli chodzi o naukę więc nieznajomość angielskiego jest dużym problemem.
Sam też interesowałem się tworzeniem gier i używam tego silnika w swoim pierwszym projekcie i nie narzekam.
Unity3D: www.unity3d.com
Blender: www.blender.org
Kurs Blendera: www.polskikursblendera.pl
Szukaj
Odpowiedz
Yoruko Offline
Pong
*
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 1
#9
22-04-2014, 00:49
Lars - wgl mnie warto zagłębić sie z Unty 3d, (http://www.unity3d.com)

Co do jezyka.. C++, bo C nie posiada obiektowości, która niestety często się przydaje Winking
Szukaj
Odpowiedz
« Starszy wątek | Nowszy wątek »


  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
  • Kontakt
  • arhn.eu
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 08-07-2025, 21:39 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2025 MyBB Group. Created by DSlakaitis.