Ja polecam zacząć od Unity3D który jest dobrym silnikiem graficznym, jest w trzech wersjach:
-bezpłatnej z kilkoma odciętymi opcjami ale na szczęście takimi których dopóki nie będziesz profesjonalistą nawet nie zauważysz, bez limitu czasu, z możliwością wydawania projektu i tu nie jestem pewny ale na niej chyba masz prawo do zarobienia do 5000$(nie jestem pewny kwoty)
-demonstracyjnej pro która od pro różni się tylko 30-dniowym okresem działania i ceną bowiem jest darmowa
-pro czyli 75$ na miesiąc albo 1500$ za licencję wieczystą której jeśli nie planujesz zarabiać raczej nie będzie ci potrzebna.
Oprócz tych atutów silnik ma duża społeczność (dzięki tak dużej wersji darmowej) tworzącą szkolenia, tutoriale, assety(pliki do wykorzystania w projekcie jak skrypty i modele) i oczywiście gry.
Mimo 3D w tytule silnik od wersji 4 zaczął wspierać też 2D.
Polecam wyposażyć się w program Blender służący do tworzenia grafiki3D który ma niebywale dobre polskie szkolenie.
Wadą może być niestety to że polska społeczność nie ma zbyt wiele do zaoferowania jeśli chodzi o naukę więc nieznajomość angielskiego jest dużym problemem.
Sam też interesowałem się tworzeniem gier i używam tego silnika w swoim pierwszym projekcie i nie narzekam.
Unity3D:
http://www.unity3d.com
Blender:
http://www.blender.org
Kurs Blendera:
http://www.polskikursblendera.pl